کد خبر: 673905
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
سجاد مرادي: مي‌دانستند مي‌توانم مدال بگيرم
سعيد احمديان
از چهار روز ديگر در حالي در ورزشگاه شهر اينچئون مشعل بازي‌هاي آسيايي روشن مي‌شود كه 276 ورزشكار ايراني در 22 رشته به رقابت با حريفان آسيايي‌شان مي‌پردازند. البته رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي آسيايي به رسم هميشگي، چند روز زودتر از شروع رسمي بازي‌ها، از ديروز آغاز شد و امروز شاگردان وينگادا به عنوان اولين نماينده كاروان ايران در كره جنوبي برابر ويتنام به ميدان مي‌روند. ديگر ورزشكاران ايران در رشته‌هاي ديگر ورزشي هم آخرين تمريناتشان را پشت سر مي‌گذارند و اميدوارانه از كسب نتيجه‌اي درخشان در اينچئون صحبت مي‌كنند.  
 

مصاف ايران با ويتنام در اولين گام فوتبال


فوتبالي‌ها براي كاروان ايران در اينچئون چراغ اول را روشن مي‌كنند. تيم ملي اميد ايران كه نلو وينگادا را به عنوان سرمربي روي نيمكتش مي‌بيند، در گروه هشتم اين بازي‌ها با ويتنام و قرقيزستان هم گروه است و به نظر نمي‌رسد كار سختي براي صعود به مرحله بعد رقابت‌ها داشته باشد. ملي‌پوشان اميد در حالي از امروز بازي‌هايشان را در بازي‌هاي آسيايي آغاز مي‌كنند كه براي اولين بار تيم اميد بدون سه بازيكن بزرگسال به اين رقابت‌ها رفته است تا بيشتر از هميشه اميدها محك بخورند. وينگادا هم عنوان كرده كه هدف اصلي تيم اميد صعود به بازي‌هاي المپيك و شكستن طلسم 40 ساله است و بازي‌هاي آسيايي مي‌تواند يك محك جدي براي شاگردان وينگادا باشد. با اين وجود مسئولان كميته ملي المپيك روي مدال فوتبال در بازي‌هاي آسيايي حساب باز كرده‌اند. تيم اميد در دوره گذشته با غلامحسين پيرواني در رده چهارم قرار گرفت و آخرين بار در بازي‌هاي آسيايي 2002 بوسان بود كه توانست مدال طلا بگيرد.  


وينگادا درباره بازي اول با ويتنام ديروز به تسنيم گفت: «به هيچ عنوان ويتنام را دست كم نخواهيم گرفت. تيم ما بيشتر به بازيكنان زير 21 سال اتكا دارد و البته چند بازيكن زير 23 سال هم داريم اما حريف ما با تيم رده زير 23 سال و استفاده از سهميه بزرگسال وارد مسابقات شده‌ است. با وجود تمامي اين نكات هدف ما كسب يك نتيجه خوب در بازي دوشنبه است. هر حريفي را جدي خواهيم گرفت و بازي به بازي گام خواهيم برداشت تا در نهايت به موفقيت برسيم. در هفته‌اي كه گذشت با تمركز بر روي ويتنام كار و تمرين كرديم. بازي با تيم المپيك چين هم تجربه بسيار خوبي بود كه مقابل ويتنام و قرقيزستان به ما كمك خواهد كرد. »


سجاد مرادي: بهترين مدال را مي‌خواهم


پس از حرف و حديث‌هاي فراوان سرانجام نام سجاد مرادي دونده استقامت ايران كه در دوره گذشته بازي‌هاي آسيايي يك طلا و يك نقره به دست آورده بود در ليست مسافران اعزامي به اينچئون قرار گرفت. مرادي درباره اعزامش به بازي‌هاي آسيايي اينچئون ديروز به ايسنا گفت:« بابت اين اتفاق خوشحالم و از فدراسيون تشكر مي‌كنم. شرايط من به گونه‌اي بود كه خود فدراسيون هم مي‌دانست من مي‌توانم در اينچئون مدال بگيرم و اگر من به بازي‌ها نمي‌رفتم از نظر مدالي تيم ضرر مي‌كرد. هر كسي در بازي‌هاي آسيايي قوي باشد، مي‌تواند مدال بگيرد. من هم تلاش مي‌كنم بهترين و قوي‌ترين ورزشكار باشم. تا مسابقه برگزار نشود نمي‌توان درباره كسب مدال و رنگ آن صحبت كرد. بايد شرايط مسابقه را در نظر گرفت اما من تمام تلاشم براي كسب بهترين مدال است. »


رحيمي: برنز جهاني را با طلاي آسيايي جبران مي‌كنم



كشتي‌گيران آزادكار ايران هم پس از بازگشت از رقابت‌هاي قهرماني جهان، آماده حضور در اينچئون مي‌شوند. حسن رحيمي دارنده مدال برنز سبك وزن رقابت‌هاي جهاني 2014 ازبكستان در خصوص حضورش در بازي‌هاي آسيايي ديروز به مهر گفت:« براي كشتي‌گيران سبك وزن، حضور در بازي‌هاي آسيايي با توجه به تعدد حريفان، سنگين‌تر از رقابت‌هاي جهاني است و بسياري از كشتي‌گيران مدعي و عنوان‌دار سبك وزن در قاره آسيا هستند. برنز رقابت‌هاي جهاني ازبكستان را با مدال طلاي بازي‌هاي آسيايي جبران مي‌كنم و اميدوارم بتوانم با رفع نقاط ضعفم در پيكارهاي قبلي، كشتي‌هاي خوبي در آسيايي بگيرم. » وي در مورد استارت مجددش براي حضور در بازي‌هاي آسيايي هم اينطور توضيح داد:« بايد تا چند روز آينده دوباره راهي ميدان آسيايي شويم كه طبيعتاً اين مسئله سختي و فشار زياد را به من وارد مي‌كند، چراكه براي كشتي‌گيران سبك وزن كه بايد وزن كم كنند، حضور در دو ميدان سخت و سنگين جهاني و آسيايي در فاصله زماني اندك كار بسيار سختي است. »


دورخيز كره‌اي‌ها براي كسب 90 طلا



كره‌اي‌ها كه ميزبان بازي‌هاي آسيايي هستند هدف‌هاي بزرگي در سر دارند و آن هم كسب 90 مدال طلا است. آنها جشني به مناسبت نزديك شدن به بازي‌هاي آسيايي اينچئون براي ورزشكاران تيم كره‌جنوبي در پارك المپيك سئول برگزار كردند. اين جشن با حضور نخست‌وزير كره جنوبي، وزير فرهنگ، وزير ورزش و رئيس‌ كميته المپيك كره برگزار شد. چانگ هونگ وون، نخست‌وزير كره درباره بازي‌هاي آسيايي گفت:« اين بازي‌ها يك جشن و مهماني بزرگ براي تمامي آسيايي‌ها است. بازي‌هاي آسيايي صحنه‌اي براي شما ورزشكاران كره‌اي است. اميدوارم بتوانيد تمام توانايي خود را به نمايش بگذاريد. »يكي از ژيمناست‌هاي كره‌ نيز در سخنراني خود گفت:« اين مهماني به من حس نزديك شدن به بازي‌هاي آسيايي را داد. من تمام تلاش خود را مي‌كنم تا دو مدال طلا را كسب كنم. هدف تيم كره قرار گرفتن در رده دوم بازي‌هاي آسيايي و گرفتن 90 مدال طلاست.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار