کد خبر: 673572
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
موافقت فدراسيون دووميداني با اعزام مرادي به اينچئون
شيوا نوروزي
در فاصله يك روز مانده به شروع رقابت‌هاي فوتبال بازي‌هاي آسيايي، كيومرث هاشمي ابراز اميدواري كرد تيم اميد بتواند مدال خوشرنگ طلا را به ارمغان بياورد.  رقابت فوتباليست‌هاي اعزامي به اينچئون چهار روز زودتر از ساير رشته‌ها آغاز مي‌شود. اين در حالي است كه اميدها براي رسيدن به اين هدف كار سختي را در پيش دارند. رئيس كميته ملي المپيك با اشاره به اين موضوع گفت: فوتبال از ويژگي‌هاي خاصي برخوردار است و اين رشته، تنها رشته تيمي است كه توانسته بعد از انقلاب دو بار در مسابقات آسيايي مدال بگيرد.
 
اين موضوع نشان مي‌دهد كه ظرفيت فوتبال براي كسب مدال طلا بالاست و اميدواريم اين بار بتوانند به المپيك هم راه پيدا كنند. فوتبال جزو رشته‌هاي ويژه محسوب مي‌شود و ما در اين رشته هميشه يك رقيب جدي به نام كره‌جنوبي داريم. اين بار هم آنها سرمايه‌گذاري خوبي داشته‌اند، اما ظرفيت فوتبال ما هم بالاست. اكثر بازيكنان تيم اميد اكنون در تيم‌هاي ليگ برتري به عنوان بازيكن ثابت بازي مي‌كنند و برنامه‌ريزي فدراسيون فوتبال نيز به گونه‌اي بوده كه اين بازيكنان علاوه بر بازي‌هاي آسيايي بتوانند در المپيك هم به ميدان بروند و نگاه آينده‌نگري روي اين رشته وجود دارد. 
 
 سجاد مرادي به اينچئون مي‌رود
 
 
سجاد مرادي سرانجام به بازي‌هاي آسيايي اعزام مي‌شود. حسين رشيديان دبير فدراسيون دووميداني از نظر مثبت فدراسيون درباره اعزام سجاد مرادي به اينچئون خبر داد: اعزام سجاد مرادي بستگي به تصميم وزارت ورزش دارد. اگر وزارت با توجه به پيشينه و سوابق قهرماني مرادي شرايط خاص او را بپذيرد، سجاد مرادي قطعاً به بازي‌هاي آسيايي مي‌رود. سجاد مرادي اعلام كرده كه براي حضور در اينچئون آماده است.
 
وي ادامه داد: ما هم گزارش تمرينات او را به مسئولان ارائه مي‌دهيم و هر تصميمي كه آنها بگيرند همان اجرا مي‌شود. نظر فدراسيون درباره اعزام سجاد مرادي كاملاً مثبت است. او در ركوردگيري كه در ليگ داشت خوب عمل كرده و حتي نفر اول هم شده است. با اين حال منتظر هستيم تا كميته و وزارت به يك نظر مشترك برسند، اما فدراسيون قطعاً با اعزام مرادي موافق است. 
 
 
 حضور ناقص تيم ملي وزنه‌برداري در اينچئون
 
 
تيم ملي وزنه‌برداري ايران با هفت ورزشكار راهي بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۴ اينچئون مي‌شود. تا چند روز گذشته اين فرصت وجود داشت تا در صورت مصدوميت يكي از هشت وزنه‌بردار اعزامي، مرتضي رضاييان جايگزين وي شود كه اين اتفاق به خاطر به پايان رسيدن زمان جابه‌جايي ورزشكاران، هرگز محقق نشد. 
 
 صمد نيكخواه بهرامي: براي قهرماني به اينچئون مي‌رويم
 
صمد نيكخواه بهرامي قهرماني در اينچئون را هدف اصلي تيم ملي بسكتبال عنوان كرد. بسكتباليست‌هاي ايراني در جام جهاني اسپانيا عملكرد خوبي داشتند. اين در شرايطي است كه از شاگردان بسيروويچ انتظاري جز قهرماني نمي‌رود. كاپيتان تيم ملي بر يكدل شدن ملي‌پوشان تأكيد دارد: هدف ما مدال طلا است، اما بسكتبال را نمي‌شود پيش‌بيني كرد. تيم ملي بسكتبال از امروز تمرين‌هايش را براي حضور در بازي‌هاي آسيايي آغاز مي‌كند. خيلي سخت است درباره بسكتبال پيش‌بيني كنيم. هدف ما قهرماني است، اما خب حريفان خوبي داريم. فيليپين در جام جهاني خيلي خوب كار كرد. كره هم نمايش خوبي داشت. چين هم تيمي قدرتمند به اينچئون اعزام مي‌كند. واقعاً خوب هستند و بايد تا روز مسابقه منتظر باشيم.
 
اولين طلايي تكواندوي بانوان ايران در فكر تاريخ‌سازي
 
كيميا عليزاده، نخستين مدال‌آور طلايي تاريخ تكواندوي بانوان ايران در المپيك جوانان كه به نوعي اولين طلايي بانوان ايران هم لقب گرفته مي‌خواهد تاريخ‌ساز شود: بعد از طلايي كه در المپيك جوانان در نانجينگ گرفتم بلافاصله به اردوهاي تيم ملي بزرگسالان اضافه شدم. هدفم كسب بهترين مدال است و براي رسيدن به آن هر سختي را تحمل مي‌كنم. امسال سال بانوان تكواندو بود. با مدال طلاي من در المپيك نانجينگ، كار بانوان تازه شروع شده است. ما در رده سني نوجوانان و نونهالان توانستيم نتايج خوبي بگيريم و اميدوارم اين موفقيت‌ها در رده بزرگسالان هم ادامه داشته باشد. 
 
 براري بازي‌هاي آسيايي را از دست داد
 
وزنه‌بردار 105 كيلوگرم ايران بر اثر مصدوميت بازي‌هاي آسيايي اينچئون را از دست داد. محمدرضا براري وزنه‌بردار دسته 105 كيلوگرم ايران كه طي تمرين روز پنج‌شنبه دچار آسيب‌ديدگي شد پس از گرفتن MRI و نشان دادن آن به چهار پزشك مشخص شد تاندون پشت پاي او دچار پاره‌گي شده بنابراين نمي‌تواند در بازي‌هاي آسيايي شركت كند. براري در اين مورد بيان كرد: نتيجه MRI را به چهار پزشك نشان دادم و هر چهار نفر گفتند كه دو تاندون‌ پشت پايم دچار 60 درصد پار‌‌گي شده و اگر بخواهم فشار بياورم پار‌‌گي بيشتر خواهد شد. تنها راه‌حل براي درمان استراحت مطلق است و حتي نبايد خم و راست شوم به اين ترتيب بايد استراحت كنم تا حداقل بتوانم به مسابقات جهاني برسم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار