کد خبر: 673149
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
بیشترین میزان زیتون کشور در استان زنجان و در طارم تولید می‌شود که سطح زیر کشت این محصول در منطقه به بیش از 18 هزار هکتار میرسد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان مطلب فوق گفت: همواره بالاترین میزان قیمت نیز در سطح کشور به زیتون تولیدی شهرستان طارم اختصاص داده می‌شود.

اکبر کرامتی خاطرنشان کرد: بیش از 30 درصد زیتون تولیدی کشورمان در استان زنجان تولید می‌شود. وی با اشاره به اینکه زیتون جزء درختان سال‌آور است، گفت: امسال برای محصول زیتون سال نیاور محسوب می‌شود. در شرایط عادی تولید محصول زیتون شهرستان طارم برای امسال بیش از 60 هزار تن پیش‌بینی می‌شد که همین مسئله این مقدار را به میزان قابل توجهی کاهش داده است. کرامتی بیان داشت: زیتون تولیدی شهرستان طارم جزء با کیفیت‌ترین زیتون‌های تولیدی کشور است که به صورت ارگانیک تولید شده و برای تولید آن از هیچ کود و سمی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 3 درصد محصول زیتون کنسروی طارم برداشت شده است، عنوان کرد: زیتون تولیدی این شهرستان عموما پیش فروش شده و خیلی سریع وارد بازار می‌شود.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر شش کارخانه فرآوری و تولید زیتون شامل انواع کنسروی و روغنی در شهرستان طارم مشغول فعالیت می‌کنند. وی با اشاره به ورود آفت مگس زیتون از سال 1381 به استان زنجان گفت: باغداران زنجانی اطلاعات خوبی درباره آفت مگس زیتون دارند که این موضوع سبب شده مبارزه با این آفت در زنجان به خوبی صورت گیرد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زیتون طارم در سال جاری هیچ‌ گونه خسارتی در اثر افت مگس زیتون متحمل نشده و از طرفی امسال سال نیاور این محصول است، زیتون درشت و با کیفیتی در استان زنجان تولید می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار