کد خبر: 672299
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
بیش از دو هزار چاه کشاورزی از سال‌های گذشته در نوبت برق قرار داشتند که امکان برقی کردن آن‌ها وجود نداشت و با بهره‌برداری از پست 230 کیلوولتي برق در مرودشت به‌زودی برق‌دار می‌شوند.

 محمدمهدی برومندی نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی با اعلام اين خبر گفت: با توجه به موقعیت ممتاز بخش درودزن در تولید غذای کشور کمبود يك پست 230 کیلوولتي برق در منطقه احساس می‌شد که با مدیریت جهادی مسئولان برق کشور در کمتر از یک‌سال پس از آغاز عملیات این پروژه، شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع زیرزمینی مجلس اضافه کرد: برای توسعه صنعتی و ایجاد زیرساخت‌های آن، این منطقه به شدت با کمبود این پست مواجه بود و رفع این مشکل به ‌یقین ایجاد اشتغال را در پی دارد.

عضو هیئت رئیسه این کمیسیون ادامه داد: به‌ طور میانگین با مصرف نکردن هر یک‌ هزار لیتر سوخت دیزلی، 300 دلار صرفه‌جویی سالانه متوجه کشور می‌شود که این امر کمک شایانی به اقتصاد کشور است و در راستای مصرف بهینه، مدیریت بهتر، افزایش راندمان و تولید بیشتر باید هر چه زودتر چاه‌های کشاورزی را برقی کنیم.

برومندی گفت: این پست 230 کیلوولت برق با اعتباری در حدود 12 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید؛ در حالی که برای خرید تجهیزات آن در راه‌اندازی موارد مشابه در حال حاضر به 30 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار