کد خبر: 671948
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶
کار‌شناس مرکز مشاوره دانشگاه لرستان بیشترین مراجعات حضوری دانشجویان دانشگاه به مرکز مشاوره را در خصوص ازدواج اعلام کرد.

حقی‎زاده در جمع خبرنگاران، گفت: بیشترین مراجعات حضوری دانشجویان به مرکز مشاوره این دانشگاه در خصوص ازدواج است.


وی ادامه داد: ازدواج به عنوان یکی از مهم‌ترین تصمیمات زندگی، مقوله‎ای است که داشته‎‌ها، اطلاعات و تجربیات افراد برای این تصمیم بزرگ ناتمام و اندک است.


این کارشناس اضافه کرد: مشاوره‎‌ها و کارگاه‎های آموزشی که در زمینه ازدواج به دانشجویان ارائه و برگزار می‌‎شود، در راستای افزایش اطلاعات و داشته‎های دانشجویان در برابر این تصمیم مهم زندگی‎شان بسیار تاثیرگذار است.


وی خاطرنشان کرد: ۳۵۰ نفر ساعت آموزش‎های پیش از ازدواج و زندگی زناشویی در قالب کارگاهی به دانشجویان این دانشگاه در هر نیمسال سالتحصیلی ارائه شده است.


حقی‎زاده با بیان اینکه کارگاه‎های آموزشی پیش از ازدواج دانشگاه لرستان از آبان ماه آغاز می‌‎شود، یادآور شد: در کارگا‎ه‌های پیش از ازدواج مبانی مربوط به ازدواج طی پنج مرحله به دانشجویان آموزش داده می‌‎شود.


کار‌شناس مرکز مشاوره دانشگاه لرستان گفت: در کارگاه‎‌ها و مشاوره‎های مختص به ازدواج، دانشجویان به انجام ازدواج‎های مبتنی بر شناخت که از مسیر صحیح و شرعی عبور می‌کنند توصیه می‌‎شوند.


وی با بیان اینکه نه تنها ازدواج‎های دانشجویی بلکه سایر ازدواج‎هایی که در چارچوب عرف و شرع نبوده و مبتنی بر عشق‎های آتشین و زودگذر باشند، ازدواج‎هایی هستند که محکوم به شکست هستند، بیان کرد: در مشاوره‎هایی که ارائه می‌‎شوند در درجه اول به دانشجویان توصیه می‌‎کنیم که از نظارت مستقیم خانواده‎‌ها بر روند ازدواج غافل نشوند و از طرفی به جد از انجام مذاکرات مستقیم در خصوص جزئیات ازدواج پرهیز کنند.


حقی‎ز‎اده تصریح کرد: قبل از ازدواج می‌‎توان به وسیله آموزش و افزایش توانایی‎های افراد در زندگی زناشویی از تشکیل خانواده مشکل‎زا جلوگیری کرد، استحکام یک کشور به استحکام خانواده بستگی دارد با این حال باید از تمام ظرفیت‎‌ها برای استحکام‎بخشی به نهاد خانواده استفاده شود.


وی با بیان اینکه تنها با توصیه‎کردن نمی‌‎توانیم دانشجویان را به ازدواج ترغیب کنیم، گفت: ضرورت دارد برای اشاعه ازدواج‎های دانشجویی در کنار ایجاد خوابگاه‎های متاهلی، پرداخت کمک هزینه‎های تحصیل، ایجاد زمینه‎‎های اشتغال دانشجویان متاهل، برگزاری جشن‎های ازدواج دانشجویی و برگزاری اردوهای تفریحی و زیارتی در اولویت قرار بگیرند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار