کد خبر: 666004
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
در اجتماع پرشور مردم اردبيل:
رئيس‌جمهور كشورمان با تأكيد بر اين مسئله كه دولت قطعاً در مورد استيضاح وزير علوم، به رأي مجلس هر چه كه باشد احترام خواهد گذاشت، گفت: امروز هرچه اتحاد و وحدت سه قوه بيشتر باشد دشمنان ما ناراحت‌تر و دوستان ما خوشحال‌تر خواهند شد.
رئيس‌جمهور كشورمان با تأكيد بر اين مسئله كه دولت قطعاً در مورد استيضاح وزير علوم، به رأي مجلس هر چه كه باشد احترام خواهد گذاشت، گفت: امروز هرچه اتحاد و وحدت سه قوه بيشتر باشد دشمنان ما ناراحت‌تر و دوستان ما خوشحال‌تر خواهند شد.

به گزارش تسنيم، حجت‌الاسلام و المسلمين حسن‌روحاني روز گذشته در اجتماع مردم اردبيل ضمن ابراز خرسندي از حضور در استان اردبيل اظهار كرد: من از آغاز تبليغاتي انتخابات سه وعده را به مردم داده‌ام؛ نجات اقتصاد، احياي اخلاق و تعامل سازنده با جهان. در آغاز صحبت نيز به تحقق سه وعده بزرگي كه به ملت قهرمان ايران داده‌ام، اشاره مي‌كنم و سپس به اردبيل عزيز و برنامه‌هايي كه دولت براي اين استان مدنظر دارد، مي‌پردازم. وي افزود: در سال گذشته كشور ما با تورم بسيار شديد و سرسام‌آور بالاي 40 درصد مواجه بود و كار دولت يازدهم نيز در شرايط ركود عميق اقتصادي آغاز شد. من در آغاز دولت، در برنامه‌اي كه براي مردم در صدا‌وسيما تشريح مي‌كردم، گفتم ما تا پايان سال 92 تورم را به 35 درصد‌ مي‌رسانيم درحالي‌كه تا پايان سال 92 تورم به 34 درصد رسيد و كمتر از معيار شاخصي كه اعلام شده بود.
 
تورم تا پايان امسال به زير 20 درصد مي‌رسد
روحاني خاطرنشان كرد: در آغاز امسال ‌اعلام كردم كه تا پايان سال 93 تورم به 25 درصد مي‌رسد درحالي كه امروز در محضر مردم شريف اردبيل اعلام مي‌كنم تورم تا پايان امسال به زير 20 درصد مي‌رسد. رئيس‌جمهور با بيان اينكه دولت در تمام فراز و نشيب‌ها يك ثبات و آرامش در صحنه اقتصاد و در بازار اين كشور به وجود آورده است، گفت: امروز مردم به اقتصاد آينده كشورشان مي‌توانند كاملاً اميدوار باشند، اگر رشد اقتصادي در سال 91 منهاي 8/6 درصد بود، در پايان سال 92 منهاي 1/1 درصد رسيد و اين به معناي يك حركت مثبت در صحنه اقتصاد است؛ در سال 93 رشد اقتصادي ما به حول و قوه الهي مثبت خواهد بود.
 
 عزم دولت براي حل مشكل اشتغال جوانان
وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه مردم و به‌ويژه تحصيل‌كردگان و فارغ‌التحصيلان دانشگاهي از لحاظ اشتغال در فشار شديدي هستند، تصريح كرد: دولت موظف است شرايط لازم را براي شغل جوانان فراهم كند، امسال قدم‌هاي اوليه در اين زمينه برداشته مي‌شود؛ همچنين با توجه به طرح‌هايي كه براي استان اردبيل در نظر داريم، خواهيم ديد كه حركتي براي توسعه استان و هم براي اشتغال مردم به وجود خواهد آمد. حجت‌الاسلام روحاني افزود: ما در كنار طرح‌هاي مهم اقتصادي در زمينه مسائل اجتماعي و حوزه سلامت قدم‌هاي مهمي را در يك سال گذشته برداشته‌ايم؛ همه مردم ايران را تحت پوشش بيمه سلامت قرار داده‌ايم، تمام مردم در مواجهه با بيمارستان‌‌هاي دولتي شاهد هستند كه امروز با سال گذشته زمين تا آسمان متفاوت است. وي تأكيد كرد: هر فردي در بيمارستان بستري مي‌شود فقط 5/7 درصد مخارج را در شهر و 5 درصد در روستاها پرداخت مي‌كند، در حالي كه در سال گذشته ناچار بود بالاي 37 درصد از مخارج را پرداخت كند؛ اين قدم بدين منظور بود كه مردم بتوانند زندگي آرام‌تر و با آرامشي را پيش رو داشته باشند.

  سازمان تحريم غيرقانوني فلج شده است
رئيس‌جمهور خاطرنشان كرد: انتظار ما از شرايط گذشته كاملاً متفاوت شده است، همچنين اقتصاد ما از شرايط گذشته كاملاً متحول شده است، امروز گرچه ما هنوز در شرايط تحريم هستيم و در زمينه سياست خارجي خواهم گفت چه قدم‌هاي مهمي پيش رو داريم كه بايد برداريم، اما در عين حال سازمان تحريم غيرقانوني عليه ملت ايران فلج شده است. وي ادامه داد: تا پايان آذرماه امسال 7 ميليارد دلار از پول ايران كه تحت تحريم قدرت‌هاي بزرگ بوده است، آزاد كرده و خواهيم كرد. حجت‌الاسلام روحاني با بيان اينكه در زمينه اتومبيل، فروش اتومبيل و قطعات خودرو و همچنين پتروشيمي تحريم‌ها را برداشته‌ايم، اظهار كرد: امروز شرايط در زمينه صادرات و واردات و شرايط بانكي با سال گذشته كاملاً متفاوت است، اما در عين حال بايد قدم‌هاي بيشتري را براي رفع تحريم برداريم.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: امروز شرايط منطقه شرايط بي‌ثبات و ناآرامي است كه ما مي‌بينيم در عراق مردم ظالمانه زير تيغ جلاداني كه به دروغ اعتراف به اسلام مي‌كنند و مزدور صهيونيستند، هستند. امروز شما مي‌بينيد كه ميليون‌ها مسلمان در سراسر عراق، اعم از كرد، سني و شيعه از خانه‌هايشان رانده شده‌اند، امروز مردم سوريه از خانه‌هايشان آواره هستند. وي تأكيد كرد: امروز جلادان مردم مظلوم فلسطين و غزه را زير بمب‌ها و آتش گلوله‌ها و موشك‌هاي خود قرار داده‌اند، در اين شرايط حساس ما امروز بايد امت واحده باشيم، ما همه بايد دست به دست هم دهيم و به دنيا بگوييد كه ايران در ثبات است و آرام، امروز مردم عراق و سوريه چشم‌شان به دست كمك شما مردم ايران است؛ مردم فلسطين هم چشم‌كمكشان به دست غيور شما مردم عزيز ايران زمين است.

  دلم مي‌خواست در جلسه استيضاح بودم
رئيس‌جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به برگزاري جلسه استيضاح وزير علوم گفت: ما خودمان بايد اتحاد خودمان را حفظ كنيم، من امروز در شرايطي به خدمت شما آمده‌ام چون قول داده بودم به محضر شما مردم بيايم و از نزديك شما را زيارت كنم، سخنان و مطالبات شما را بشنوم؛ تا جايي كه دولت در توان دارد براي حل مشكلات شما مردم عزيز، شريف و غيور اردبيل قدم بردارد، گرچه دلم مي‌خواست امروز در شرايطي كه وزير دانشمند و مؤدب علوم ما در مجلس شوراي اسلامي ‌به خواست برخي نمايندگان براي استيضاح در مجلس حضور يافته است، در كنار وي در اين مراسم شركت مي‌كردم و با زبان صريح از اين دانشمند حمايت كنم. وي تأكيد كرد: دولت البته به رأي مجلس شوراي اسلامي هرچه كه باشد احترام خواهد گذاشت، اما به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌كنم امروز هرچه وحدت و اتحاد ميان سه قوه بيشتر باشد، در اين دنياي پرآشوب دشمنان ما ناراحت و دوستان ما خوشحال خواهند شد، من اميدوارم نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي در چارچوب قانون اساسي و آئين‌نامه مجلس شوراي اسلامي به وظايف خود عمل كنند.

  ملت ايران متحد عليه متجاوزين
وي خاطرنشان كرد: اگر دولتي بخواهد به حقوق ملت ايران تعرض كند و به مسلمان‌هاي منطقه تعرض كند، مردم مسلمان ايران قاطعانه در برابر متجاوزين ايستادگي خواهند كرد؛ اين ملت متحد و يكپارچه با هدايت‌هاي مقام معظم رهبري به رسالت و وظايف تاريخي خود عمل خواهد كرد. حجت‌الاسلام روحاني در ادامه سخنانش با بيان اينكه امروز با دنيا به ويژه با همسايگان رابطه بسيار خوب و نزديكي داريم، گفت: ما از حقوق ملت ايران دفاع كرده و دفاع خواهيم كرد، ما ساختمان تحريم غلط و غيرقانوني را كه دشمنان ما به پا كرده‌اند، به همت مردم و هدايت رهبر معظم انقلاب و با حمايت ملت يكپارچه ايران تخريب خواهيم كرد.

وي افزود: ما با ديپلمات‌هاي برجسته و ديپلمات‌هايي كه تجربه كافي در اين كار را دارند در برابر قدرت‌هاي جهان در پاي ميز مذاكره مي‌نشينيم و از حقوق ملت دفاع مي‌كنيم؛ ان‌شاءالله هم حق هسته‌اي خودمان را حفظ خواهيم كرد و هم رفاه را به زندگي مردم برخواهيم گرداند.  رئيس‌جمهور همچنين با اشاره به طرح‌هاي دولت براي استان اردبيل، تأكيد كرد: مجموعاً 67 طرح در سال 93 و 9 طرح در سال 94 در اين استان اجرايي خواهد شد كه تصويب آن در شوراي اداري استان تدوين مي‌شود اما چند طرح مهم را بنده قصد دارم به عرض شما برسانم؛ ان‌شاءالله دولت يازدهم آنها را دنبال خواهد كرد يا به اتمام خواهد رساند يا ان‌شاءالله در حد توانش پروژه را به پيش خواهد برد.


دانشگاه به رأي مجلس احترام بگذارد
رئيس‌جمهور با تأكيد بر محبوبيت دكتر رضا فرجي‌دانا در ميان دانشگاهيان كشور، از همگان به ويژه دانشجويان، اساتيد و صاحبنظران خواست به رأي مجلس احترام بگذارند.
حجت‌الاسلام والمسلمين دكتر حسن روحاني عصر ديروز در جمع علما، فضلا و طلاب استان اردبيل گفت: مي‌دانم وزير علوم، در ميان بسياري از دانشجويان و اساتيد دانشگاه محبوب بود. نامه‌ها و تومارهاي فراواني در مقاطع مختلف به خصوص در مقطع استيضاح براي من ارسال شد، اكنون از همه دانشجويان، اساتيد، فرهيختگان و صاحب‌نظران مي‌خواهم كه به رأي مجلس احترام بگذارند. رئيس‌جمهوري با اشاره به اينكه اصل استيضاح يك وزير طبق قانون اساسي از حقوق نمايندگان مجلس است، خاطرنشان كرد: نظر و رأي اكثريت مجلس براي ما محترم است، تعامل دولت، مجلس و اين دو قوه با قوه قضائيه برايم مهم است و نبايد اينگونه امور نظير استيضاح وسيله‌اي براي فاصله بين قوا شود.
منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار