کد خبر: 665915
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
در جشنواره ميراث معنوي تمامي رشته‌هاي صنايع‌دستي و فنون سنتي استان سمنان كه در فهرست ميراث ناملموس به ثبت رسيده است، به نمايش عموم گذاشته شد.

"جعفر صفاخواه" معاون صنايع دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان با اعلام خبر فوق گفت: 23 رشته صنايع‌دستي و فنون‌سنتي استان سمنان در فهرست ميراث ناملموس به ثبت رسيده و در قالب 15 غرفه در اين جشنواره به نمايش گذاشته شد.
وي افزود: جاجيم‌بافي، قلمكارسازي، سفالگري، گليم بافي، نمدمالي، دست‌بافته هاي سنتي، سوزن‌دوزي، لاك تراشي، گليچ بافي و... از جمله ميراث ناملموس به ثبت رسيده استان سمنان است كه در اين نمايشگاه عرضه شد.
وي با اشاره به استقبال چشمگير مردم استان از اين جشنواره، گفت: جشنواره ميراث معنوي فرصت مناسبي براي عرضه و نمايش توليدات صنايع دستي و معرفي آئين‌هاي سنتي استان سمنان بود.
صفاخواه با تاكيد بر منحصر به فرد بودن بسياري از توليدات صنايع دستي و فنون سنتي استان سمنان گفت: برخي صنايع دستي استان از جمله سفال و سراميك و بافته هاي در نوع خود در كشور بي نظير است.
وي يكي از نقاط قوت اين جشنواره را "تاكيد بر نقش و مشاركت زنان" دانست و افزود: بسياري از محصولات صنايع دستي و فنون سنتي استان توسط بانوان توليد مي‌شود.
بنا بر تعريف يونسكو، ميراث معنوي شامل سنت‌ها و ابرازهاي شفاهي،هنرهاي نمايشي، اقدامات اجتماعي، آيين‌ها و جشنواره‌ها، دانش و اقدام‌های مربوط به طبيعت و جهان و مهارت در هنرهاي دستي سنتي است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار