کد خبر: 665909
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۵
معاون وزير راه و شهرسازي و رييس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي كشور در سفر به استان هرمزگان و بازدید از پروژه هاي راه و حمل و نقل جاده اي برتسریع در ایمن سازی جاده های شرق هرمزگان تاکید کرد.

داود كشاورزيان در اين بازديد موقعيت استان هرمزگان را به لحاظ حمل و نقلي و مركز صادرات و واردات بسيار با اهميت برشمرد و گفت:پروژه بهسازي و راهداري از جمله روكش آسفالت محور جاسك - ميناب كه در حال حاضر در استان در حال انجام است، جزء راههاي مهم استان بوده و نقش مهمي در حمل و نقل جاده اي دارد و رويكرد اصلي سازمان و ادارات كل استاني ارتقاءسطح سرويس وايمني راه ها همچنين ارائه خدمات مطلوب به استفاده كنندگان از راهها مي باشد.

وی برخي از مسيرهاي جاده اي استان هرمزگان را جزء راه هاي شرياني دانست و گفت: از برنامه هاي اصلي سازمان درسال جاري متناسب با اعتبارات تخصيص يافته توجه به وضعيت راههاي شرياني كشور به لحاظ رويه، ايمني و مبلماناست، محورهايي كه بيش از 70 درصد ترافيك در آنها جريان دارد.
كشاورزيان با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته از سوي سازمان راهداري و حمل ونقل جاده اي در جهت ارتقاء و توسعه فعاليت هاي راهداري و به ويژه حمل و نقل جاده اي افزود: از آنجا كه ميزان قابل توجهي از ترانزيت كشور از طريق اين استان انجام مي شود و ظرفيت بسيار بالايي در هرمزگان به لحاظ اقتصادي، اجتماعي همچنين توان بسيار خوب بخش خصوصي وجود دارد، لذا اعتبارات ملي اختصاص داده شده به بخش راهداري و حمل و نقل جاده اي در كل كشور و اين استان زودتر از سال هاي گذشته ابلاغ شده است.
در اين بازديد همچنينفرشيد دستوان مديركل راه و شهرسازي هرمزگانگفت: راه و شهرسازي در تلاش است تا با تكميل و ايمن سازي محور شرق هرمزگان زيرساخت هاي توسعه اين مناطق را فراهم كند.

وي به اعتبار احداث محور ـ بندرعباس ـ جاسك ـ كنارك اشاره كرد و گفت: اين پروژه رديف اعتبار مستقلي دارد كه اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال براي آن در نظر گرفته شده است.

وي ادامه داد:علاوه بر اين اعتباري بالغ بر 100 ميليارد ريال از طرف سازمان راهداري براي پروژه مذكور اختصاص داده مي شود كه اميدواريم به سرعت اين پروژه به بهره برداري برسد.

دستوان در بازديد كشاورزيان از پل در حال احداث جلابي در كيلومتر 40 محور بندرعباس – ميناب گفت: براي احداث اين پل اعتباري بالغ بر 70 ميليارد ريال در نظر گرفته شده است كه با 80 درصد پيشرفت فيزيكي در حال احداث است.

مديركل راه و شهرسازي هرمزگان همچنين به بانددوم محور ميناب ـ دوراهي ميناب به طول 15كيلومتر اشاره كرد و گفت: ساخت اين محور نيز داراي 50 درصد پيشرفت فيزيكي است. وي اعتبار در نظر گرفته شده براي اين محور را 232 ميليارد ريال عنوان كرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار