کد خبر: 665907
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
استاندار مرکزی با بیان اینکه ایرالکو به تعهدات خود ظرف یک سال عمل نکرده است، گفت: ایرالکو نسبت به احیاء خطوط قدمی سریعتر عمل کند.

محمدحسین مقیمی در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای اراک در مورد انتقال واحد آندسازی این شرکت گفت: موضوع آندسازی می‌بایست ظرف 18 ماه به سرانجام می‌رسید در صورتی که 10 ماه از موعد مقرر گذشته است و تنها هشت ماه دیگر از مهلت باقی مانده است.

شرکت ایرالکو در این کارگروه موظف شد تا پایان آبانماه 76 دیگ بهینه‌سازی شده را افتتاح و 72 دیگ قدیمی را از مدار خارج کند.

پیرو گزارشات شرکت ایرالکو در هفته‌های قبل کارگروه کاهش آلودگی هوا مدیر پروژه بهینه‌سازی خطوط احیا ایرالکو گزارشی از روند بهینه‌سازی خطوط ارائه داد و گفت: 76 دیگ از مدار خارج شده است و در حال تکمیل 70 دیگ هستیم.

در این جلسه مقرر شد فرصتی 6 ماهه به کارگاه‌های صنعتی آلاینده در سطح شهر اراک داده شود تا خود را براساس استانداردهای صنعتی به روز کنند و بر لزوم اعطای مشوق‌های حمایتی در راستای ترغیب صاحبان این صنایع جهت تغییر تکنولوژی تأکید شد.

مقیمی ضمن تأکید بر لزوم اولویت‌بندی کردن آلاینده‌ها گفت: تمام کارخانجات بزرگ در حوزه ارائه گزارش‌های زیست محیطی مکلف شده‌اند اما سایر واحدهای صنعتی نیز می‌بایست گزارش‌های زیست‌محیطی را مورد به مورد ارائه دهند.

مقیمی با اشاره به تعداد کارگاه‌های صنعتی در سطح استان و به خصوص در شهر اراک، گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همراهی سازمان محیط زیست صنایع مستقر در اراک را شناسایی کند و واحدهای آلاینده‌ای که آلودگی آنها بیش از حد استاندارد است تعیین تکلیف شوند.

استاندار مرکزی ضمن تأکید بر لزوم تهیه یک طرح مطالعاتی توسط محیط زیست استان پیرامون آلاینده‌های غیرشیمیایی بر انجام مطالعات بر روی میزان آلودگی کویر میقان نیز تأکید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار