کد خبر: 665701
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۲
نيروهاي عراقي درصدد هستند به شهر موصل حمله كنند تا اين شهر را از كنترل گروه تروريستي داعش خارج كنند. در روزهاي اخير نيز كردها با همكاري ارتش عراق توانستند ضربات مهلكي را به تروريست‌ها وارد و سد موصل را از چنگ آنها خارج كنند.
صباح نوري، سخنگوي يگان مبارزه با تروريسم در عراق عنوان داشت كه نيروهاي عراقي مصمم هستند تا براي بازپس‌گيري موصل در شمال عراق از تروريست‌هاي داعش دست به يك ضد حمله‌ در اين شهر بزنند. وي روز سه شنبه در مصاحبه با رويترز گفت: «تاكتيك جديدي براي حمله سريع و سري به اين شهر در پيش گرفته خواهد شد چراكه اين امر موفقيت‌آميز بودن خود را ثابت كرده است. نيروهاي عراقي مصمم هستند با كمك اطلاعاتي كه امريكايي‌ها ارائه مي‌دهند به اين روش ادامه دهند.» كشتارهاي گسترده داعش در مناطق مختلف عراق نه تنها همكاري تمام طيف‌هاي مذهبي عراق را دربرداشته بلكه اتحادي را نيز بين مردم عراق و كشورهاي ديگر ايجاد كرده است. همزمان با اعلام همبستگي اهل سنت با كردها، منابع امنيتي عراق ديروز اعلام كردند كه نيروهاي عراقي عمليات نظامي گسترده‌اي را براي آزادسازي شهر تكريت از كنترل داعش آغاز كردند. منابع تأكيد كردند كه نيروهاي عراقي با پشتيباني بالگردها، دست به حمله گسترده‌اي براي آزادسازي شهر تكريت زدند كه اين حملات از سه محور العوجه در جنوب و محور شجره الدر در جنوب شرق اين شهر و محور الديوم در غرب بوده است.
در همين حال، وزارت دفاع امريكا در بيانيه‌اي اعلام كرد كه ارتش امريكا دست به 68 حمله هوايي به پايگاه‌هاي وابسته به داعش در عراق زده است. در اين بيانيه آمده است كه گروهي از جنگنده‌ها روز دوشنبه در حملاتي مشاركت كردند كه تلفاتي را به داعش رساند و شش خودروي زرهي و همچنين خودروهاي مجهز به ضد هوايي را در مناطق نزديك به سد موصل منهدم كرد. وزارت دفاع امريكا اعلام كرد: ارتش امريكا از هشتم اوت جاري دست به 68 حمله هوايي در عراق زده است كه 35 حمله در نزديكي سد موصل بوده است. همكاري كردها و ارتش عراق با حمايت نظامي كشورهاي غربي نيز همراه است. وزارت دفاع آلمان نيز اعلام كرد كه اوايل هفته آتي صادرات تجهيزات نظامي به كردهاي عراق را آغاز مي‌كند. سخنگوي وزارت دفاع آلمان عنوان داشت: «تجهيزاتي كه ما به كردها خواهيم داد شامل سلاح نمي‌شود بلكه محدود به خودرو و كلاه و لباس‌هاي ضد گلوله و دوربين‌هاي ديد در شب است». اين مقام آلماني عنوان داشت: «هدف ارتش آلمان از طريق اين كمك‌ها حمايت از كردها در مقابله با شبه‌نظاميان داعش است».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار