کد خبر: 664995
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس در گفت‌و‌گو با «جوان‌آنلاين» درباره استيضاح وزير علوم
جعفري گفت: برخي مي‌خواهند مجلس نهم را به مجلس پنجم تبديل كنند و همان بلايي كه در قضيه‌ي آقاي مهاجراني اتفاق افتاد، تكرار شود اما انشاءالله همكاران ما با درايت تصميم خواهند گرفت.

مجلس تسليم فشارها نمي‌شودجوان‌آنلاين: قاسم جعفري، سخنگوي كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس و يكي از امضاء‌كنندگان نامه استيضاح رضا فرجي‌دانا اظهار داشت: در خصوص استيضاح وزير علوم بايد گفت يك روند درست و كاملا منطقي طي شده است. بخشي از نمايندگان ملت دغدغه‌هايي را در محورهاي مختلف وزرات علوم داشتند كه آن را بيان كردند و در نهايت استيضاح اعلام وصول شد.

 
جعفري ادامه داد: قبل از اعلام وصول استيضاح، وقتي طرح استيضاح تقديم هيئت رئيسه شد تلاش‌هاي بسياري صورت گرفت تا رايزني‌ها و تعاملاتي انجام شود. هيئت رئيسه مجلس با وجود همه دغدغه‌هايي كه داشت وارد ميدان شد و پس از آن كميته منتخب استيضاح كنندگان جلساتي را با وزير داشت و در نهايت فرصت يك ماهه‌اي براي اصلاح اقدامات وزير علوم داده شد.
 
 
وي افزود: مهلت يك ماهه وزير بيش از يك ماه طول كشيد اما دغدغه‌هاي استيضاح كنندگان برطرف نشد،‌ بنابراين نمايندگان طبق قانون درخواست اعلام وصول استيضاح كردند و در حال حاضر وزير بايد با حضور در صحن مجلس پاسخگوي نمايندگان باشد.
 
 
سخنگوي كميسيون آموزش مجلس تصريح كرد: با اعلام وصول استيضاح مسائل مختلفي به وجود آمد و عده‌اي انگيزه‌ خواني مي‌كنند و مي‌گويند انگيزه‌هاي سياسي در اين استيضاح وجود دارد اما اين تحليل‌هايي است كه از سوي آنها عنوان مي‌شود و بحث‌هاي رواني و رسانه‌اي را مطرح مي‌كنند و ممكن است افراد را تحت فشار قرار دهند، اما اگر فرايند قانوني طي شود حتما نتيجه مثبتي خواهيم گرفت.
 
 
وي عنوان كرد: با توجه به شناخت بنده از بدنه مجلس بايد بگويم همكاران من خود را در پيشگاه خداوند مسئول مي‌دانند و برابر قسم خود انشاءالله تصميم خواهندگرفت و به تكليف قانوني خود عمل خواهند كرد، بعيد است كه تسليم فشارهاي غير منطقي شوند.


جعفري با اشاره به فشارها و افشاگري‌هايي كه در خصوص استيضاح وجود دارد‌، تاكيد كرد:  هر چه كه مجلس تشخيص دهد درست است و توصيه من به دوستان دولت و كساني كه وارد اين ميدان‌ها مي‌شوند و سعي مي‌كنند برخي از مسائل را داغ ‌جلوه دهند و به دنبال افشاگري هستند،‌ اين است كه از اين گونه مسائل دوري كنند. برخي مي‌خواهند مجلس نهم را به مجلس پنجم تبديل كنند و همان بلايي كه در قضيه‌ي آقاي مهاجراني اتفاق افتاد، تكرار شود اما انشاءالله همكاران ما با درايت تصميم خواهند گرفت.

 
 
سخنگوي كميسيون آموزش در خاتمه يادآور شد: بنده از انگيزه خواني دوري مي‌كنم اما به طور كل اصل كار چنين گروه‌هايي، كار درستي نيست به دليل اينكه مجلس بايد منطقي و درست تصميم بگيرد و اميدوارم اين موضوع هم همان مسير منطقي خود را پيش بگيرد.    
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
فرزانه از ساری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
مجلس خانه ملت هست . واستیضاح حق مجلس هست
رزمنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
0
1
کنار گذاشتن افراد نا کار امد و افشای فساد کسانی که قران در نیزه دارن ...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار