کد خبر: 664711
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
برای نخستین بار بین بنادر کشور و در هرمزگان و بمنظورکنترل ظرفیت واطلاعات ورودوخروج شناورهاوعوارض بندری وارائه‌ی آماردقیق‌تر سفرها، راه‌اندازی سامانه‌ی صدور بلیت الکترونیکی سفرهای دریایی مطرح شد.

مسئول بندرشهیدحقانی با بیان مطلب فوق گفت: این طرح در راستای اجرا کردن ماده‌ 29 قانون امور بندری و گمرکی مبنی بر تهیه‌ لیست مسافران شناورهای ورودی و خروجی در بنادر مسافری اجرا می‌شود تا با جمع‌آوری اطلاعات دقیق، امکان بیمه شدن مسافران در مقابل حوادث غیرمترقبه به شکلی مناسب‌تر فراهم شود.

سالم شهیدی با اشاره به اینکه ثبت الکترونیکی اطلاعات مسافران که هم‌اکنون در حال اجراست، مقدمه‌ای برای راه‌اندازی سامانه‌ی صدور بلیت الکترونیکی سفرهای دریایی است گفت: قرار شده برای مسیر دریایی بندرعباس - هرمز و قشم اجرایی شود و در آینده، امکان تهیه بلیت شناورهای مسافری درهرشهرو نقطه از کشور امکانپذیر می‌شود.

مدیر بزرگترین بندر مسافری کشور هم‌چنین در رابطه با آخرین اقدامات در خصوص عملیاتی شدن این طرح گفت: شرکت تعاونی شناورداران بندرعباس از طریق بانک عامل و مشارکت اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و اداره‌ی بندر شهید باهنر پارسال پیگیری‌های زیادی در خصوص الکترونیکی شدن بلیت شناورها داشته است که پس از انجام مرحله‌ی ثبت الکترونیکی اطلاعات مسافران، امید می‌رود طی آینده‌ی نزدیک این تلاشها به ثمر برسد.

گفتنی است بندر شهید حقانی با بهره‌مندی از 10 پست اسکله، قابلیت پهلوگیری هم‌زمان بیش از 20 شناور مسافری را دارد و علاوه‌ براین، یک پست اسکله دیگر نیز امکان پهلوگیری دو شناور برای سوخت‌گیری را فراهم کرده است. بندر شهید حقانی هم‌اکنون بزرگ‌ترین ناوگان مسافری دریایی کشور را در اختیار دارد و هر سال پذیرای میلیون‌ها مسافر دریایی است که به جزایر قشم و هرمز سفر می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار