کد خبر: 664415
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۴
مديرعامل توانير با هشدار نسبت به جهش بي‌سابقه مصرف برق در كشور و به ويژه تهران، سرانه مصرف برق هر ايراني را معادل 6 شهروند هندي و 3 شهروند ژاپني اعلام كرد و گفت: با اين جهش مصرف امكان نگهداري تأسيسات صنعت برق وجود ندارد.
همايون حائري در گفت‌وگو با مهر درباره آخرين وضعيت تأمين و توزيع برق تابستاني مشتركان، گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون رشد مصرف برق در كشور به حدود 15 درصد رسيده به طوري كه به دليل جهش مصرف برق تأسيسات توليد، انتقال و توزيع برق همواره در مدار بهره‌برداري قرار داشته و فرصت استراحت به تجهيزات برقي كشور نداده‌ايم. مديرعامل توانير با اعلام اينكه در برخي از روزهاي پيك مصرف تابستاني مجبور با استفاده بيش از 90 درصدي از تأسيسات و تجهيزات برق كشور شده‌ايم، تصريح كرد: اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته ظرفيت استفاده از تجهيزات تأسيسات برقي كشور حداكثر 70 درصد بوده است. اين مقام مسئول با بيان اينكه تابستان سال جاري به مراتب گرم‌تر و طاقت‌فرسا‌تر از تابستان سال گذشته بود، اظهار داشت: در سال‌هاي گذشته اوج و پيك مصرف برق در ساعات شب بود اما امسال پيك مصرف برق به ساعات روز منتقل شده است. حائري با يادآوري اينكه در شرايط فعلي ظرفيت‌هاي ايجاد شده براي تأمين برق تابستاني مشتركان به هيچ وجه پاسخگوي نيازهاي برقي كشور نيست، بيان كرد: با اين وجود با تغيير آرايش شبكه برق و استفاده حداكثري از ظرفيت توليد، انتقال و توزيع تابستان امسال هيچ گونه خاموشي برنامه‌ريزي شده‌اي نداشته‌ايم. مديرعامل توانير با هشدار نسبت به جهش قابل توجه مصرف برق در پايتخت، افزود: در كل كشور متوسط رشد مصرف برق از ابتداي سال جاري تاكنون بين 10 تا 15 درصد بوده اما در تهران اين رشد مصرف برق حتي به 30 درصد هم رسيده است. اين مقام مسئول يكي از دلايل جهش 30 درصدي متوسط مصرف برق در تهران را ساخت و سازهاي فراوان ياد كرد و گفت: تابستان سال جاري ركورد پيك مصرف بيش از 8 هزار و 500 مگاواتي مصرف برق در تهران به ثبت رسيده است. وي تأكيد كرد: اگر شرايط رشد مصرف برق به همين منوال پيش برود سال آينده نمي‌توانيم شبكه‌ها را نگهداري كنيم چون در هيچ جاي جهان رشد مصرف روزانه 10 درصد تجربه نشده است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
سلامممممممممم یک ژاپنی چند برابر ایرانی حقوق میگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
0
0
علت اینکه یک ایرانی بیش از یک ژاپنی برق مصرف میکند به وسایل مورد استفاده این دو برمیگردد در حالی که ایرانی باید از وسایل با تکنولوژی صد سال قبل با مصرف بالای برق استفاده کند ژاپنی با بهترین تکنولوژی ها با مصرف کم برق حداکثر استفاده را دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار