کد خبر: 664117
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
نیروهای پیشمرگ ساعاتی پیش با کمک نیروی هوایی عراق دو حمله داعش به روستاهای ینگیجه و کوکز در استان کرکوک را در هم شکستند . نیروهای امنیتی عراق همچنین توانستند منطقه العظیم و دو روستای شمال بعقوبه را پس از به هلاکت دهها تروریست داعش پاکسازی کنند .
پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، نیروهای پیشمرگ با کمک نیروی هوایی عراق دو حمله داعش به روستاهای ینگیجه و کوکز در منطقه خورماتوو در استان کرکوک را در هم شکستند . در این درگیری ، چند تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند .

روز گذشته نیروهای داعش توانستند شهر "جلولا" در نزدیکی شهر خانقین و در 50 کیلومتری مرزهای ایران را به تسخیر خود در آورند.

نیروهای پیشمرگه کردستان عراق، در برابر داعش مقاومت کردند اما داعش با دست زدن به عملیات های انتحاری راه خود را به درون شهر باز کرد. 

داعش پیش از این هم جلولا را برای چند روزی تصرف کرده بود که سپس از دست آنها خارج شد.

پس از تصرف جلولا مردم خانقین هراسان خانه های خود را ترک کردند و راهی مناطق امن تری همچون سلیمانیه شدند.

هلاکت دهها تروریست در استان های کرکوک ، دیاله و صلاح الدین عراق
یک مقام آگاه پیشمرگه گفت: در درگیری که نیروی هوایی عراق از پیشمرگه پشتیبانی می کرد داعش مجبور شد به روستای سلام عقب نشینی کند

هلاکت دهها تروریست در استان های کرکوک ، دیاله و صلاح الدین عراق

هم اکنون درگیری میان نیروهای داعش و پیشمرگه در منطقه خورماتوو ادامه دارد .

یک منبع امنیتی در استان دیاله عراق هم خبر داد: نیروهای امنیتی عراق توانستند منطقه العظیم و دو روستای شمال بعقوبه را پس از به هلاکت رساندن ۱۲۶ تروریست داعش پاکسازی کنند.


به گزارش پایگاه اینترنتی المسله از دیاله ، این منبع افزود : " نیروهای امنیتی توانستند منطقه العظیم و روستاهای الحمل و الوحده و گذرگاه الحاوی در شمال بعقوبه در استان دیاله را به طور کامل پاکسازی کنند. " وی اضافه کرد : " در این عملیات 126 تروریست داعش کشته و مخفیگاه زیرزمینی آنها منفجر ، 56 بمب خنثی و 120 خمپاره معدوم شد. "

هلاکت 45 تروریست داعش از جمله یکی از سرکرده های آن در صلاح الدین

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق هم اعلام کرد نیروهای امنیتی 45 تروریست داعش از جمله یکی از سرکرده های این سازمان را به هلاکت رساندند.

هلاکت دهها تروریست در استان های کرکوک ، دیاله و صلاح الدین عراق

این منبع با اعلام این خبر افزود : " جنگنده های ارتش عراق توانستند در حمله هوایی دقیق به تجمع تروریستهای داعش در بازار الشرقاط ، 45 تروریست عضو این سازمان را که همه آنها عرب غیرعراقی بودند از جمله امیر الشرقاط در این سازمان معروف به شیخ خالد الحاج را به هلاکت برسانند. "  وی اضافه کرد : " در این حمله هفت خودرو تروریستهای داعش نیز منهدم شد. "

هلاکت 10 تروریست داعش در جنوب شرقی موصل

یک منبع امنیتی در استان نینوا هم اعلام کرد در درگیری مسلحانه بین نیروهای پیشمرگه و تروریست های داعش در منطقه مخمور 10 تروریست داعش به هلاکت رسیدند.

این منبع افزود : " در این درگیری ها که عصر دوشنبه در منطقه مخمور (80 کیلومتری جنوب شرقی موصل) روی داد 10 تروریست داعش کشته شدند و همه نیروهای این سازمان به طور کامل از این منطقه عقب نشینی کردند. "

هلاکت 89 تروریست  به دنبال آزاد سازی شهرک العظیم در عراق

شبکه تلویزیونی المیادین نیزگزارش داد: به دنبال آزاد سازی شهرک العظیم در عراق، هشتاد و نه نفر از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند و شش دستگاه از تجهیزات نظامی آنان نابود و سی و دو بمب انفجاری نیز خنثی شد.

اوضاع برای ایزدی های عراق همچنان دشوار است

خبرگزاری رویترز هم در گزارشی از دهوک نوشت: بسیاری از ایزدی های شمال عراق که پس از فرار از تله های مرگ «دولت اسلامی» در کوه سنجار، خود را با دشواری به شهر «دهوک» در اقلیم کردستان رساندند همچنان در معرض خطر قرار دارند.

اوضاع برای ایزدی های عراق همچنان دشوار است

طی چند روز اخیر، هزاران تن از ایزدی های شمال عراق محل سکونت خود را ترک کرده اند و با عبور از دامنه های غربی کوهستان های محل سکونت و پشت سر گذاشتن صحراهای خشک در مرز سوریه، به سمت شمال عراق رفته اند و در نهایت خود را به منطقه کردستان عراق رسانده اند.

بسیاری از ایزدی ها که به دره های کوه سنجار گریختند، مورد حمایت نیروهای پیشمرگه کرد قرار گرفتند. کمک های آب و غذای آمریکا و ارتش عراق بسیار دیر هنگام به دست این افراد رسید.

اوضاع برای ایزدی های عراق همچنان دشوار است

آن دسته از ایزدی هایی که توانستند خود را به دهوک برسانند اعلام کردند کابوس مردم سنجار زمانی آغاز شد که نیروهای  " دولت اسلامی " هفته گذشته این  شهر را با توپ گلوله باران کردند و نیروهای پیشمرگه کرد را عقب راندند. به گفته این افراد، زمانی که آنها در حال فرار به کوهستان بودند هدف شلیک تک تیر اندازهای " دولت اسلامی " قرار گرفتند.

یک افسر پلیس عراق با اشاره به کمبود منابع آب و غذا برای این افراد، گفت: " در یکی از مناطق کوهستانی، بیش از 30 نفر به علت گرسنگی جان باختند. "

ماموریت حیدر العبادی برای تشکیل کابینه جدید ، واکنش شدید نوری مالکی نخست وزیر  این کشور را در پی داشته است

در تحولات سیاسی عراق هم ، نوری مالکی در بیانیه‌ای اقدام فواد معصوم رئیس جمهور این کشور را در معرفی حیدر العبادی به سمت نخست وزیر جدید ، نقض آشکار قانون اساسی  دانست . مالکی تاکید کرد : هیچ یک از اعضای ( حزب الدعوه )، حق ندارد به نیابت از وی ، توافق نامه ای را امضا کند.

ماموریت حیدر العبادی برای تشکیل کابینه جدید ، واکنش شدید نوری مالکی نخست وزیر این کشور را در پی داشته است
وی پیش از این تهدید کرده بود :بر ضد رئیس جمهور در دادگاه فدرال شکایت خواهد کرد زیرا فراکسیون دولت قانون را که حائز اکثریت آراء در مجلس است ،  مامور تشکیل دولت نکرد و دو بار قانون اساسی را نقض کرد.

فهرست اتحاد ملی  عراق دیروز پس از تشکیل جلسه در دفتر ابراهیم جعفری با ارسال نامه ای به فواد معصوم  به طور رسمی از وی درخواست کرد : حیدر العبادی از سران فهرست اتحاد ملی را برای پست نخست وزیری معرفی کند. بنابر اعلام فهرست اتحاد ملی : از مجموع بیش از170 عضو  ، حداقل 127 تن به حیدر العبادی رای مثبت دادند و تنها سازمان بدر و حزب الدعوه عراق از شرکت در این رای گیری امتناع کردند. حیدر العبادی معاون اول رئیس مجلس عراق است. در حالیکه انتخاب حیدر العبادی برای تشکیل کابینه با استقبال بیشتر گروهها  و جریانهای سیاسی عراق مواجه شده است ، وی  از مردم کشورش خواست برای مقابله با تروریستهای بعثی - داعشی متحد شوند .

العبادی در سخنانی تاکید کرد : مردم ، گروهها و جریانهای سیاسی باید برای  کارزار با گروه های تروریستی با یکدیگر همکاری کنند .

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
3
5
اصلا تیتر مناسبی نبود. دل مردم را با این تیترها خالی نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۱
0
11
ایران باید با داعش در خاک عراق مقابله کند نه بگذارد بیایند داخل و حریم مرزها را همین 50 کیلومتر تعیین و نگذارد به مرزها نزدیک شوند .حصر آبادان بی پناهی قصرشیرین و خیانت بنی صدر را به یاد داشته و زودتر به فکر باشیم
پاسخ ها
شادی
| Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
موافقم...مطمئنا اگه صبر کند تا نزدیک ایران شود...در هر صورت ..
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
2
اقاي نوري المالكي وقتي داخل عراق و خارج از عراق نسبت به شما حساسيت دارند خوب بخاطر عراق هم كه شده بيخال باش ديگه ... مالكي هم شده موسوي و كروبي ... پدرجان اقاي مالكي بفهم برادرجان شرايط حساس داخلي عراق را درك كن ... براي رد گم كني خارجيها و سعوديها هم كه شده بشينيد صحبت كنيد اقاي العبادي هم سياستهاي شما را دنبال كنه اينجا فقط نفر عوض ميشه نه سياست شيعيان اقاي مالكي بفهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
نوری المالکی خوار چشم خائنان و وطن فروشان داخل عراق مثل بارزانی ها و النجیفی ها و بعثی ها ست و استخوان در گلوی آمریکا و انگلیس و عربستان و ترکیه و اردن و قطر و امارات و فرانسه و .... !
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
4
2
با عنایت خدا و داشتن سپاه شیر دل و جان بر کفی چون سپاه پاسداران مشکلی ایجاد نخواهد شد.
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۲
2
4
اگر داعش تصور کند ایران چون عراق و سوریه است خنده آور است.
اگر تصور حمله به ایران را در سر بپرورانند همه ایرانیان با هر نوع گرایش و مذهبی چون کوهی بزرگ بر سر راهش سد خواهند شد.
انتظار مردم هم از دولت و حکومت پاسخ قاطعانه به این گروه است که خوشبختانه مسئولین بسیار هوشیارند و نیازی به گفتن نیست .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۳
2
4
هرگز نباید خطر این ی..سلفی وهابی بدوی را دستکم گرفت ! که طبق پیشگویی های آخر الزمانی در نهایت همه جا را فتح خواهند کرد و مطلق العنان و وسیع الجولان روزگار بنی العباس را از نو زنده خواهند کرد !!
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۶
1
2
ما حاضریم دریک روز داعش را نابود کنیم فقط اقا اجازه بده ما جان فداییم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار