کد خبر: 664079
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰
رئیس دیوان عدالت اداری:
رييس ديوان عدالت اداري نسبت به اظهارنظر برخي مسئولان بويژه متوليان امر فرهنگ كشور در مساله مخالفتشان با موضوع تفكيك جنسيتي در محيط‌هاي كاري واكنش نشان داد.
رييس ديوان عدالت اداري نسبت به اظهارنظر برخي مسئولان بويژه متوليان امر فرهنگ كشور در مساله مخالفتشان با موضوع تفكيك جنسيتي در محيط‌هاي كاري واكنش نشان داد و گفت: گاهي از زبان مسئولان شنيده مي‌شود كه ما با تفكيك جنسيتي مخالفيم، حال آنكه مخالفت با تفكيك جنسيتي ميان زن و مرد نامحرم در حقیقت نوعي مخالفت با احكام اسلامي شناخته مي‌شود.
 
 
حجت‌الاسلام منتظري در جلسه هيات عمومي ديوان گفت: آيا آقايان روايات اسلامي را مي‌بينند و چنين حرفي مي‌زنند؟ اگر احكام ديني را نمي‌دانند خوب است قبل از اظهارنظر از كارشناسان امور ديني سوال كنند.

وي افزود: يكي از مسايلي كه در جامعه ما رواج يافته که گاهی در آن روابط خلاف شرع دیده می‌شود  رابطه میان زن و مرد است که در این گونه روابط، موازين اسلامي رعايت نمي‌شود، حال آنكه احكام مربوط به روابط زن و مرد از احكام روشن قرآني است و احاديث و روايات ما نيز بر رعايت حدود در اين امر تاكيد دارد.

رئيس ديوان عدالت اداري با اشاره به اين كه عفاف و رعايت حدود شرعي در ارتباط زن ومرد نامحرم به معني تحفظ و پيشگيري از برخي روابط نامشروع و ناسالم است، اضافه كرد: در عين داشتن چنين آموزه‌هايي، متاسفانه اوضاع به نحوي شده است كه اگر كسي حرفي بزند و مساله حفظ حريم زن و مرد را مطرح كند، يا بخواهد در اين زمينه اقدامي انجام دهد، مورد تهاجم يا تمسخر قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: از زمان سلطه انگليس در دوره رضاخان فرهنگ منحط غربي در كشور حاكم شد. آنان با حذف اجراي برخي حدود اسلامي، حريم‌ها را از بين بردند و اين روند متاسفانه همچنان تا امروز ادامه يافت به نحوي كه در نظام جمهوري اسلامي نيز برخي تلاش دارند، همان مسير ادامه يابد.

حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري با بيان اين نكته كه تفكيك جنسيتي و ايجاد حريم‌هايي در برخورد ميان زن و مرد به هيچ وجه به معني محدود كردن زنان و ممانعت از اشتغال ايشان نيست، تصريح كرد: هيچكس مخالف رشد علمي و و ارتقاي جايگاه زنان و همچنين اشتغال آنان نيست بلكه منظور از چنين اقدامي حفظ كرامت و شان خانم‌هاست.

رئيس ديوان عدالت اداري خاطر نشان كرد: بررسي و تحليل‌هاي علمي و اجتماعی نشان مي‌دهد كه مهم‌ترین منشاء بسياري از آسيب‌هاي اخلاقي و جنايات، از بين رفتن كيان خانواده و سست شدن بنيان آن بر اثر رعايت نكردن حدود شرعي در ارتباط ميان زنان و مردان مي‌باشد.

وي با اشاره به اينكه آنچه روايات و آموزه‌هاي ديني بر آن تاكيد دارد، محدوديت نيست كه برخي بر آن مانور مي‌دهند، تصريح كرد: معلوم نيست چرا از اينكه ارزش‌هاي اسلامي را تبليغ كنيم ابا داريم و خجالت مي‌كشيم با سربلندي احكام اسلام را بيان كنيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري گفت: در حالي كه روابط زن و مرد در دنياي كنوني هيچ حد و مرزي ندارد، دانشمندان، روانشناسان و عالمان علوم اجتماعي غربي كه منصفند، با بررسي عوارض چنين ارتباطاتي تصريح مي‌كنند كه اين حد از اختلاط ميان زن و مرد روا نيست زيرا نه تنها از آن سودي نبرده‌اند بلكه متضرر نيز شده‌ است. آمار و عملكردها نيز نشان از اين واقعيت دارد.

وي با بيان اينكه ديوان عدالت اداري نيز طي سال‌هاي پيش نسبت به تفكيك محيط كاري زنان از مردان اقدام كرده است، اقدام شهرداري را در اين ارتباط ستود و ادامه داد: با سربلندي مي‌گوييم، چنين اقداماتي به منظور رعايت حدود اسلامي و حريم ميان زن و مرد لازم است و اين امكان را فراهم مي‌كند كه زنان در محيط كاري خود آزادتر باشند.

حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري با تاكيد بر رویکرد اجراي تفكيك جنسيتي در دانشگاه‌ها و ساير ادارات و مراكز تا حدممكن اظهار داشت: اگر مخالفت با تفكيك جنسيتي، مخالفت با احكام اسلام نیست، نامش چیست و چه اصراري است كه برخي اشخاص اين موضوع را در كلام و رسانه‌هاي خود مطرح كنند؟

رئيس ديوان عدالت اداري همچنين ضمن اشاره به اينكه معنا ندارد كه ما براي خوش‌آمد غربي‌ها احكام اسلامي را تعطيل كنيم،  ادامه داد: مگر غرب از نظام جمهوري اسلامي خوشش مي‌آيد كه از اجراي احكام اسلامي در آن راضي باشد و انتظار تعریف و تمجید از آنها داشته باشیم، حال آنكه ما وقتي مي‌گوييم جمهوري اسلامي، بايد خود را مقيد بدانيم كه احكام ريز اسلامي را نيز در كشور رعايت كنيم.

شايان ذكر است حجت‌الاسلام و المسلمين منتظري در ابتداي سخن خود  ضمن ابراز تاسف از سانحه دردناك سقوط هواپيماي مسافربري، اين اتفاق را به ملت عزيز ايران به ويژه بازماندگان مصيبت‌ديده اين حادثه تسليت گفت و ضمن آرزوي سلامتي براي مجروحان، غفران الهي را براي درگذشتگان مسئلت كرد. 

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار