کد خبر: 661208
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
واقعيت‌هايي كه تل‌آويو سعي در پنهان كردن آنها دارد
رژيم صهيونيستي در شرايط معمول رسانه‌هاي خود را ملزم به رعايت سانسور خبري مي‌كند تا چه رسد به شرايط جنگي كه اين امر به طور طبيعي بسيار شديد مي‌شود.
نعمان رحيمي
جوان‌آنلاين: گنبد آهنين سامانه موشكي سطح به هواي متحركي است كه براي مقابله با موشك‌ها، راكت‌ها، گلوله‌هاي توپ و خمپاره شليك شده طراحي شده كه گفته مي‌شود به صورت شبانه‌روزي و در هر شرايط آب و هوايي فعاليت مي‌كند. شركت صهيونيستي رافائل طراحي اين سيستم را از سال 2007 شروع كرد و در مارس 2011 به ارتش اين رژيم تحويل داد و ارتش نيز در 7 آوريل 2011 توانست براي نخستين بار يك راكت گراد را منهدم كند، راكتي كه از غزه به سوي سرزمين هاي اشغالي شليك شده بود.

گنبد آهنين بعد از جنگ‌هاي 33 روزه 2006 و 22 روزه 2009 غزه عملياتي شده و از اين جهت، بايد نبرد فعلي بين رژيم صهيونيستي و حماس را جدي‌ترين آزمون براي اين سيستم دانست. تل آويو و متحدان غربي آن جنگ رواني وسيعي در كار‌آيي گنبد آهنين در اين جنگ به راه انداخته‌اند تا جايي كه پروپاگانداي رسانه‌اي آنها مدعي است كه اين سيستم به طور كامل در مقابل موشك‌هاي حماس ايستادگي كرده و توانسته مانع اصابت آنها به درون اسرائيل بشود. آيا واقعيت امر همين است يا آن كه رژيم صهيونيستي و متحدان غربي آن جنگ رواني را براي تخريب واقعيت و پنهان كردن ميزان توانايي گنبد آهنين به راه انداخته‌اند.

http://cdn.inquisitr.com/wp-content/uploads/2014/06/3158999149_210ef7c1aa_o-195x110.jpg

نعمان رحيمي

سانسور خبري اولين و مهم‌ترين موضوع در اين جنگ رواني است. ديويد بن‌گورين، بنيانگذار و اولين نخست وزير اين رژيم، در 22 ژانويه 1948 گفته بود: «من به ضرورت فعالیت روزنامه‌های منتقد باور دارم، اما نباید هیچ گونه اطلاعاتی به دشمن بدهیم و یا این که در به وحشت انداختن ملت سهیم باشیم». او با اين جمله بنيان سانسور خبري را ايجاد كرد كه به طور مسلم در شرايط جنگي بيش از هر موقعيت ديگري اعمال مي‌شود. بنابراين، خبررساني در مورد توانايي‌هاي گنبد آهنين در جنگ فعلي را بايد از اساس بر مبناي اين بناي بن‌گورين دانست و نمي‌توان بر صرف تبليغات رسانه‌هاي اسرائيلي-غربي مطمئن بود.

رژيم صهيونيستي در شرايط معمول رسانه‌هاي خود را ملزم به رعايت سانسور خبري مي‌كند تا چه رسد به شرايط جنگي كه اين امر به طور طبيعي بسيار شديد مي‌شود. يك مورد از بهانه‌هاي تل آويو در سانسور خبري اين است كه انتشار خبر مربوط به مكان سقوط موشك‌ها، به گروه‌هاي مقاومت اين امكان را مي‌دهد تا پرتاب دقيق‌تري داشته باشند. با اين بهانه و امثال اين موارد است كه رسانه‌ها مجاز به انتشار خبري مربوط به سقوط موشك‌ها و تلفات مربوط به آنها نيستند و براي جبران اين نقيصه هست كه مجبورند تا بيشتر بر توانايي گنبد آهنين تاكيد كنند. محصول اين جريان رسانه‌اي در نمايشي از هدف قرار گرفتن موشك‌هاي مقاومت توسط تاميرهاي گنبد آهنين است و اين كه تعداد بسيار اندكي از موشك‌هاي حماس از چنگ گنبد آهنين و تاميرهاي آن فرار كرده‌اند.

گنبد آهنين از واقعيت تا سانسور و جنگ تصويري

جنگ تصويري

پايگاه خبري واللا، walla، از بازدداشت سه تن خبر داد كه هنگام كار در يكي از ساختمان‌هاي شهر اشدود از اصابت يك موشك مقاومت در اين شهر فيلم‌برداري كرده بودند. اين سه تن فيلم مربوط به اصابت اين موشك را در شبكه اجتماعي فيسبوك منتشر كرده بودند كه از سوي پليس رژيم صهيونيستي و به دليل زير پاگذاشتن سانسور نظامي و تروريست بودن دستگير شدند. معلوم نيست كه چگونه انتشار يك فيلم در فيسبوك مي‌تواند عملي تروريستي باشد اما زير پا گذاشتن سانسور نظامي اتهامي روشن است. اين سه فرد اصل بن‌گورين را در شرايط جنگي زير پا گذاشته‌اند به غير از اين كه انتشار فيلم خود در فيسبوك با جنگ تصويري رسانه‌هاي اسرائيلي-غربي در تعارض كامل است.

اين رسانه‌ها در جنگ تصويري خود نمايشي از مورد اصابت قرار گرفتن موشك‌هاي مقاومت توسط تاميرهاي گنبد آهنين به راه انداخته‌اند تا اين تصور را ايجاد كنند كه گنبد آهنين مانع موشك‌هاي حماس شده و به جز تعداد بسيار كمي، مابقي را مورد هدف قرار مي‌دهد. براي قضاوت در مورد اين تصاوير مي‌توان به سخنان موتي شفر، متخصص مهندسي هوافضا و برنده جايزه امنيتي اسرائيل، اشاره كرد كه گفته: «امروزه هیچ موشکی وجود ندارد که بتواند موشک‌های دیگر و یا راکت‌ها را در آسمان منهدم سازد، بنابراین تمامی انفجارهایی که در آسمان شاهد آنها هستیم، انفجارهای خودکاری هستند و تکه‌های موشک افتاده روی زمین نیز متعلق به موشک های منفجر شده سامانه گنبد آهنین می باشند».

آنچه كه شفر مي‌گويد مربوط مي‌شود به تاميرهاي گنبد آهنين چرا كه براي هر موشك شليك شده از سوي مقاومت به طور معمول دو يا سه موشك تامير شليك مي‌شود و در صورتي كه به هدف خود اصابت نكنند خود به خود و در ارتفاع شش كيلومتري از زمين منهدم مي‌شوند تا سقوط آنها به زمين تلفاتي را ايجاد نكند و تنها تكه‌هايي از آن روي زمين ريخته مي‌شود. در جنگ تصويري رژيم صهيونيستي و متحدانش تصاويري از انفجار موشك در آسمان به نمايش گذاشته مي‌شود اما معلوم نيست كه اين انفجار مربوط به اصابت تاميرهاي اسرائيلي به موشك‌هاي حماس يا انفجار سيستماتيك خود تاميرها. به راحتي مي‌توان گفت كه بر مبناي آن اصل بن‌گورين، اسرائيل و متحدانش تصاوير انفجار سيستماتيك تاميرها را به عنوان اصابت تاميرها به موشك‌هاي حماس منتشر مي‌كنند تا توانايي گنبد آهنين را بزرگ‌نمايي كنند و اجازه ندهند واقعيت امر معلوم شود.



غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۸
0
0
هُوَ الَّذِي أَخْرَجَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ مِن دِيَارِهِمْ لِأَوَّلِ الْحَشْرِ ۚ مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا ۖ وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّـهِ فَأَتَاهُمُ اللَّـهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا ۖ وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُم بِأَيْدِيهِمْ وَأَيْدِي الْمُؤْمِنِينَ فَاعْتَبِرُوا يَا أُولِي الْأَبْصَارِ(حشر آیه 2)
اوست خدایی که کافران اهل کتاب (یهودیان بنی نضیرمدینه) را برای اولین بار(در تاریخ) از دیارشان بیرون کرد. شما (مسلمین) گمان نمیکردید که انها هرگز بیرون روند. و انها(نیز) حصارهای خود (گنبد اهنین) را مانع از(غضب) خدا می پنداشتند تا انکه خدا ازجایی که محاسبه نمیکردند به سراغشان رفت و در دلشان ترس انداخت تا انجا که خانه های خود را بادستهای خودشان و بادست مومنین خراب میکردند پس ای اهل بصیرت عبرت بگیرید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار