کد خبر: 661004
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
جنجال رسانه‌اي عليه بي‌قانوني
طي ماه هاي اخير به تعداد اعدام هاي آمريكا افزوده است به گونه اي كه اخبار مربوط به آن به شكل روزانه در رسانه هاي آمريكايي به چشم مي خورد. اما موضوعي كه اين روزها خبرساز شده مربوط به اعدام جوزف وود در ايالت آريزونا است كه دو ساعت به طول انجاميده است.
جنجال اعدام‌هاي مكرر در آمريكا كه با خشونت و شكنجه همراه است
جوان‌آنلاين: طي ماه هاي اخير به تعداد اعدام هاي آمريكا افزوده است به گونه اي كه اخبار مربوط به آن به شكل روزانه در رسانه هاي آمريكايي به چشم مي خورد. اما موضوعي كه اين روزها خبرساز شده و حتي صداي برخي از سناتورها را در آورده مربوط به اعدام جوزف وود در ايالت آريزونا است كه دو ساعت به طول انجاميده است.

اين اعدام طبق معمول با تزريق مواد كشنده انجام شده است در حالي كه از زمان تزريق تا جان دادن و مردن جوزف وود دو ساعت زمان برده است كه همين مسئله باعث اعتراض شده و در آمريكا جنجال رسانه هاي ايجاد كرده است.

جوزف وود كه در سال 1989 به عنوان قاتل دو نفر، مجرم شناخته شده بود، روز چهارشنبه گذشته اعدام شد. كارشناسان اين حوزه تاكيد دارند كه هر اعدام بايد 10 دقيقه به طول بينجامد. در حالي كه اين شرايط براي جوزف وود مهيا نشد و حتي در حين اجراي حكم درخواست توقف شد اما مورد قبول واقع نشد.

در همين حال مك كين سناتور ايالت آريزونا اين مسئله را كه اعدام جوزف وود شبيه شكنجه بوده است را مورد تاييد قرار داد. همچنين موكلين اين اعدامي اعتراض دارند كه اعدام همراه با خشونت بوده و نسبت به هشدار آنها براي توقف اعدام بي اعتنايي شده است.

با توجه به اينكه ادامه حكم اعدام جوزف وود با جنجال همراه بوده،‌ فرماندار ايالت آريزونا دستور داده كه اين اعدام مورد بررسي قراربگيرد. اين موضوع اولين بار نيست كه در آمريكا مورد اعتراض قرار مي گيرد در آخرين نمونه اجراي حكم اعدام در اوكلاهما بود كه زمان زيادي طول كشيد با اعتراض هاي مكرر مواجه شد.

مطمئن نبودن روش تزريقي در اعدام باعث شده كه مقامات آمريكا بار ديگر به روش هايي مثل استفاده از صندلي الكتريكي و طناب دار فكر كنند.


غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۴
1
0
مسئولین امریکائی"که خود رادر هر موضوعی صاحب حق دانسته وعقل کل می دانید"در اخرکار "به همان روش ایران "چوبه دار می رسید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار