کد خبر: 660678
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
دكتر يد‌الله جواني
فردا روز قدس است، اما روزي متفاوت با تمامي روز‌هاي جهاني قدس در سال‌هاي پيشين خواهد بود. فردا حق‌مداران عالم و تمامي مستضعفان جهان اعم از مسلمان و غير‌مسلمان، نداي مظلوميت مردم روزه‌دار و به خاك و خون كشيده شده غزه را فرياد خواهند زد. فردا علاوه بر ايران اسلامي، جهان شاهد خروش آزاديخواهان و ظلم‌ستيزان عليه رژيم خون‌آشام صهيونيستي و حاميان منطقه‌اي و فرا‌منطقه‌اي‌اش خواهد بود. فردا روز خلق حماسه‌هايي خواهد بود كه پيامش در دو كلام مي‌گنجد: «صهيونيست‌ها فرو مي‌ريزند و قدس شريف آزاد خواهد شد.»

حضرت امام خميني در سال 1358 با اعلام آخرين روز جمعه ماه مبارك رمضان به عنوان روز قدس، ملت‌هاي مسلمان و ديگر آزاديخواهان و مستضعفان جهان را به حركت در مسيري فراخواندند كه اينك شاهد ثمراتش هستيم. اكنون و پس از 35 سال از آن زمان، براي مقاومت فلسطين آنچنان عمق استراتژيكي ايجاد شده كه هيچ قدرتي قادر به فروريختن آن نخواهد بود.

حضرت امام (ره) با اعلام روز قدس تمامي مسلمانان و مستضعفان جهان را به همراه شدن با ملت مظلوم فلسطين فراخواندند و اينك اهداف راهبردي از اعلام روز قدس محقق شده است. روز قدس در سال 1358 در فضايي اعلام شد كه بسياري بر اين تصور بودند كه با آغاز روند سازش ميان اعراب و رژيم جعلي اسرائيل، حقوق ملت مظلوم فلسطين براي هميشه تاريخ پايمال خواهد شد و در نهايت صهيونيست‌ها موفق خواهند شد به رؤياي حكومت نيل تا فرات خود جامه عمل بپوشانند اما اينك همه كار‌شناسان و صاحب‌نظران بر اين اعتقاد هستند كه رژيم صهيونيستي در تنگناي استراتژيك قرار گرفته است. صهيونيست براي رهايي از اين تنگناي استراتژيك در غزه حمام خون به راه انداخته‌ است، لكن هيچ ترديدي نيست كه اين دست و پا زدن، نه تنها هيچ گشايشي براي آنان در پي نخواهد داشت، بلكه مسير فروريختن‌شان راه هموارتر مي‌سازد.

حضرت امام (ره) روز قدس را روز اسلام و روز فرياد زدن بر سر مستكبران معرفي كرده و فرمودند: «مسلمانان جهان بايد روز قدس را روز همه مسلمين، بلكه همه مستضعفين بدانند و از آن نقطه حساس در مقابل مستكبرين و جهانخواران بايستند و تا رهايي مظلومان از زير ستم قدرتمندان از پاي ننشينند و مستضعفان جهان كه اكثريت قاطع جهان را تشكيل مي‌دهند، مطمئن باشند كه وعده حق تعالي نزديك است و ستاره نحس مستكبران رو به زوال و افول است.»

تحولات سال‌‌هاي اخير در جهان اسلام و خصوصاً غرب آسيا نشان مي‌دهد كه چگونه ستاره نحس مستكبران رو به افول است. طي 10 سال گذشته، همه سياست‌ها و طرح‌‌هاي راهبردي امريكا و رژيم صهيونيستي و متحدين‌شان در اين منطقه با شكست مواجه شده است.

تمام ظرفيت‌‌هاي نظام سلطه در قالب يك جبهه غربي – عربي – صهيونيستي و تركي در سال‌‌هاي اخير فعال شد و پيچيده‌ترين توطئه‌ها را در كشورهايي چون سوريه و عراق به اجرا در‌آورد تا شايد بتواند محور مقاومت شكل گرفته در برابر صهيونيست‌ها را در هم ريزد، لكن تمام نشانه‌ها از شكست اين توطئه‌ها و رسوا شدن بازيگرانش حكايت مي‌كند. صهيونيست با اين تصور كه عقبه مقاومت ضعيف شده و كشورهايي چون ايران، سوريه، عراق و حزب‌الله لبنان درگير مسائل خود و بحران‌‌هاي داخلي شده‌اند، جنگ عليه غزه را با هدف از بين بردن قدرت دفاعي گروه‌‌هاي مقاومت فلسطيني آغاز كردند، اما در همان روزهاي آغازين اين جنگ نابرابر مشخص شد كه صهيونيست‌ها بار ديگر دچار اشتباه محاسباتي شده و به خطا رفتند.

آري، روز قدس امسال در فضايي برگزار مي‌شود كه بي‌سابقه‌ترين جنگ ميان صهيونيست‌ها و مقاومت فلسطيني در جريان است.


فضاي روز جهاني قدس امسال از جهاتي متفاوت از روزهاي قدس در سال‌‌هاي پيشين است كه مواردي از اين تمايزها عبارت است از:

1- در اين فضاي جديد و متفاوت، براي آشكارسازي چهره خون‌آشام صهيونيست‌ها و حاميان اروپايي و امريكايي آنها،‌نيازي به واگويي جنايات هولناك آنها در صبرا و شتيلا و دير ياسين و ... نيست. اكنون تمامي مردم دنيا به چشم، نظاره‌گر توحش مدرن هستند و در قاب تلويزيون‌‌هاي خود هر ساعت و هر لحظه، صحنه‌‌هاي هولناك، جگرسوز و باور نكردني به خاك و خون غلتيدن زنان و كودكان بي‌گناه و مظلوم غزه در مناطقي چون «شجاعيه» را مشاهده مي‌كنند. مردم جهان و خصوصاً جوانان در هر كشوري، به چشم مي‌بينند كه صهيونيست‌ها چگونه عليه بشريت جنايت مرتكب شده و به نسل‌كشي فلسطيني‌ها روي آورده‌اند. بمباران 25 بيمارستان در غزه از سوي صهيونيست‌ها، براي همگان ثابت نمود كه سردمداران اين رژيم به هيچ يك از اصول انساني پايبند نيستند.

2- در اين فضاي جديد و متفاوت، وجدان‌‌‌هاي بيدار به ويژه در كشورهاي اروپايي و حتي در درون امريكا و سرزمين‌‌هاي اشغالي، تحرك‌آفرين شده و امواج انساني را براي مخالفت و مقابله با آدم‌كشي‌ها و جنايات ضدبشري صهيونيست‌ها پديد آورده است. اينك در بسياري از شهرهاي جهان، مردم روانه خيابان‌ها مي‌شوند تا با فريادها و پلاكاردهايشان، از ظلم و ستم صهيونيست‌‌هاي آدمكش و خونخوار، ابراز انزجار نمايند و با اهالي غزه مظلوم و خانواده‌‌هاي داغدار فلسطيني اعلان همدردي كنند. در اين فضاي جديد، در كشورهاي غربي صف ملت‌ها در حال جدا شدن از صف حاكمان است. در حالي كه رهبران كشورهاي اروپايي يكي پس از ديگري با نتانياهو تماس برقرار كرده و از جنايات صهيونيست‌ها حمايت مي‌كنند، مردم همين كشورها در تظاهرات گسترده و اجتماعات وسيع خياباني، عليه صهيونيست‌ها شعار داده و از ملت مظلوم فلسطين حمايت مي‌كنند، حتي اگر در كشورهاي مدعي آزاديخواهي و طرفدار حقوق بشر مانند فرانسه، مورد هجوم پليس قرار گيرند و براي پراكنده كردنشان از گازهاي اشك‌آور استفاده شود.

3- روز قدس امسال در فضايي برگزار خواهد شد كه پرده‌ از چهره‌‌هاي نفاق در امت اسلامي فرو افتاده و جريان حامي رژيم صهيونيستي در منطقه افشا شده است.  اكنون براي اكثريت مسلمانان جهان اين واقعيت آشكار شده كه جريان تكفيري داعش طي سال‌هاي اخير، با بحران‌آفريني در سوريه و عراق و به راه انداختن جنگ خانگي در ميان امت اسلام با بر‌ادر‌كشي، بيشترين خدمت را به رژيم صهيونيستي كرده است. اينك براي همگان روشن شده كه فرقه تكفيري و تروريستي داعش، دست‌پرورده صهيونيست‌ها و امريكايي‌ها بوده و با آتش‌افروزي در جهان اسلام و هدف قرار دادن محور مقاومت، به دنبال تأمين امنيت رژيم صهيونيستي و منافع امريكا است. حوادث خونين اين روز‌هاي غزه و سكوت داعشي‌ها و كشور‌هاي حامي اين فرقه در منطقه مانند عربستان، قطر، اردن، تركيه و ... در قبال اين حوادث، ماهيت وابسته اين مجموعه به نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل را افشا نمود.

4- در فضاي روز قدس امسال، اميد‌ ميان آزاديخواهان و مستضعفان براي فروريخته شدن نظام سلطه و صهيونيسم بين‌الملل، بيش از هر زمان ديگر جلوه‌گر خواهد شد. حوادث غزه و جلوه‌گري روحيه مقاومت‌ و شهادت‌طلبي مردان و زنان فلسطيني از يك طرف و استيصال و در‌ماندگي صهيونيست‌ها براي ادامه نبرد يا پذيرش شروط مقاومت براي پايان جنگ از طرف ديگر، از پيروزي خون بر شمشير و گزينه مقاومت بر سازش خبر مي‌دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار