کد خبر: 660287
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷
قالیباف با بیان اینکه حرف ما این است که عقبه انقلاب ما حتی پیشرفت علمی، موضوع هسته ای و قدرت نظامی نیست، تصریح کرد: عقبه این نظام و انقلاب، قلب مردم است. بنابر این باید به این موضوع توجه کنیم و غیر از این نباید جایی برویم. اگر توانستیم در قلب مردم برویم، این انقلاب، نظام و ملت به اوج عزت خود می رسد و سپس بقیه قدرت ها را به دست خواهیم آورد.
تهران سما: دیدار اصحاب هنر با شهردار تهران عصر روز گذشته با حضور جمعی از مدیران شهری و اساتید پیشکسوت و هنرمندان رشته های سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، ادبیات و... در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

محمد باقر قالیباف طی سخنانی در این نشست ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات هنرمندان در ماه مبارک رمضان، ابراز داشت: بنده قول می دهم تا در روز 22 مرداد که روز فرهنگ پهلوانی نیز نام گذاری شده است، به مدت 3 ساعت در خدمت عزیزان خانه هنرمندان باشم تا بتوانیم مباحثی که در این نشست مطرح می شود را پیش ببریم. به شما اطمینان می دهم که در این جلسه سه ساعته، بخش قابل توجهی از این چالش ها و نابسامانی ها با کمک هایی که می شود با مشارکت معنی دار مردم داشته باشیم، قابل رفع خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما انقلاب کردیم که صداقت، صفا و صمیمت وجود داشته باشد. در فرهنگ شیعی، تمدن این ملت و در اسلام نیز دروغ هیچ جایی ندارد. هر کسی دروغ بگوید از این ملت، از این مردم و از فرهنگ انقلاب نیست.

شهردار تهران تاکید کرد: افتخار ما به انقلابی است که افراد اینجا می آیند و به راحتی هر آنچه را می خواهند، می گویند. البته نکاتی در این زمینه وجود دارد و ممکن است خیلی اشکالات و بحث ها وجود داشته باشد. ما هیچ وقت نمی گوییم این مباحث نیست اما می گوییم که آن ها را جزو انقلاب اسلامی و فرهنگ این مردم و ملت نمی دانیم. فرهنگ ما سراپا از معرفت، فتوت، جوانمردی، عدالت و همان فرهنگ نهج البلاغه و اهل بیت (ع) برگرفته شده است.

قالیباف افزود: بی شک شهدا، انقلاب و امام (ره) در این مسیر حرکت کرده اند و باور ما نیز بر این امر استوار است. به همین دلیل بود که در جبهه ایستادیم و در آینده نیز برای دفاع از همین انقلاب با این مبانی، ایستادگی می کنیم. در این میان باید بدانیم آن هایی که بر خلاف این فرهنگ حرکت می کنند، انقلابی نیستند و حتما باید این موضوع را در جامعه روشن و مشخص کنیم.

وی با بیان اینکه حرف ما این است که عقبه انقلاب ما حتی پیشرفت علمی، موضوع هسته ای و قدرت نظامی نیست، تصریح کرد: عقبه این نظام و انقلاب، قلب مردم است. بنابر این باید به این موضوع توجه کنیم و غیر از این نباید جایی برویم. اگر توانستیم در قلب مردم برویم، این انقلاب، نظام و ملت به اوج عزت خود می رسد و سپس بقیه قدرت ها را به دست خواهیم آورد.

بر اساس این گزارش پس از پایان سخنان شهردار تهران، اساتید امیر خانی، گنجه ای، چکناوریان و صمدیان به همراه دکتر محمد هادی ایازی و مجید سرسنگی تابلویی از مجموعه عکس «حج» جمشید بایرامی را به شهردار تهران اهدا کردند.

همچنین در پایان این نشست ضیافت افطار شهردار تهران با اصحاب هنر برگزار شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار