کد خبر: 660277
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
لابی صهیونیست‌ها در آمریکا اعلام کرد که به شدت از تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ متأسف شده است.
فارس: لابی صهیونیست‌ها در آمریکا اعلام کرد که به شدت از تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ متأسف شده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل (آیپک) در خصوص تمدید مهلت مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در بیانیه‌ای گفت: علیرغم حمایت ما از مذاکرات، ما تأکید می‌کنیم که تهران هنوز برای برچیدن عناصر زیرساخت هسته‌ای خود ابراز تمایل نکرده است.

این بیانیه می‌افزاید: ما نگرانیم که ایران به جای هماهنگی و پیروی از قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل، از مهلت تعیین شده برای از بین بردن ائتلاف بین‌المللی و تقویت برنامه تسلیحات هسته‌ای خود استفاده کند. ما بسیار متأسف شدیم که گروه 1+5 حتی کاهش تحریم‌های اقتصادی بیشتری را به ایران پیشنهاد داد.

لابی صهیونیستی آیپک تأکید کرد: فشار اقتصادی بود که ایران را به میز مذاکرات آورد و افزایش فشار برای هرگونه چشم‌انداز منطقهی رسیدن به یک توافق خوب (با ایران) مهم و حیاتی است.

این در حالی است که «جان کری» وزیر خارجه آمریکا تصریح کرده است که ایران به شرایط توافق موقت هسته‌ای ژنو پایبند بوده است و با این حال شکاف‌هایی در خصوص برخی موضوعات هسته‌ای ایران وجود دارد.

«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران نیز تصریح کرد که شکاف‌هایی بین گروه 1+5 و ایران در خصوص موضوعاتی وجود دارد که یکی از این موضوعات ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم ایران است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار