کد خبر: 660054
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
«جوان‌آنلاين» گزارش مي‌دهد؛
به نظر می‌رسد پروژه جدید ضد انقلاب بعد از تولید فیلم و سریال و برگزاری میزگرد و گزارش در موضوعات غیراخلاقی، ترویج و اشاعه بی بند وباری با راه اندازی کارناوال های خیابانی به بهانه های مختلف نظیر مسابقات ورزشی حتی درصورت باخت در مسابقات است.
 
جوان‌آنلاين: اثرگذاری بر فکر و روان مخاطب از طریق انتقال غیرمستقیم پیام، از جمله ابزارهایی بوده است که بسیاری از رسانه‌ها، از آن برای پیاده سازی اهداف مختلفی از جمله اهداف سیاسی و فرهنگی خود بهره برده‌اند. در این میان شبکه‌های ضدانقلاب با تولید و پخش بسیاری از برنامه ها سعی بر اثرگذاری بر ذهن و اندیشه مخاطب شان به منظور کم رنگ کردن باورهای اعتقادی و اخلاقی مخاطب داشته اند.
 

«حجاب و حیا» از جمله موضوعاتی است که شبکه‌های ضدانقلاب و فارسی زبان به شدت در حال مانور بر روی آن به منظور تضعیف جایگاه آن در بین شهروندان جمهوری اسلامی هستند. در این میان شبکه‌های پخش فیلم با پخش سریال‌هایی که موضوع اصلی آن‌ها خیانت زوجین و ترویج روابط نامشروع بوده و شبکه‌های خبری نیز با تولید گزارش و میزگرد و مصاحبه هایی پیرامون موضوعاتی نظیر زنا، همجنسگرایی، بی حجابی و... سعی بر تضعیف باورهای اعتقادی و اخلاقی در میان مخاطبین از طریق قبح زدایی از موارد مذکور خود داشته اند.
 

اما به تازگی و در روزهایی که جام بیستم جهانی در حال برگزاری بود، شیوه جدیدی از ترویج بی‌بند و باری توسط این شبکه‌ها که در راس آن شبکه دروغ‌ پرداز بی‌بی‌سی قرار داشت در پیش گرفته شد. انتشار تصاویر تجمعات مختلط که با رقص و حرکات موزون همراه بود به بهانه جشن وشادی پس از فوتبال را می توان تلاش دیگری توسط این شبکه برای ترویج بی بند وباری و بی حجابی دانست.
 

در این اقدام که به تازگی توسط بی‌بی‌سی فارسی در پیش گرفته شده است، مجریان این شبکه از بینندگان خود درخواست کردند که تصاویر خود را از تجمعاتشان در خیابان‌ها در حین و پس از بازی ها برای این شبکه فرستاده تا بی‌بی‌سی نیز آنان را منتشر کند. در حالی که تیم ملی ایران علی رغم تلاش بسیار به هیچ موفقیتی در این بازی‌ها دست نیافت اما مشاهده شد که این شبکه اقدام به انتشار تصاویری گزینشی از رقص و پایکوبی و تجماعت مختلط از ایرانیان سراسر جهان نمود که در آن‌ها دختران در کنار پسران در حال شادی و حرکات موزون آن هم پس از بازی هایی بودند که با باخت تیم ایران همراه بوده است.
 

به نظر میرسد هدف اصلی این اقدام، بیشتر ترویج بی‌بند و ‌باری و قبح زدایی از اختلاط بوده است تا صرفا یک گزارش تصویری از حاشیه های بعد از یک بازی چرا كه می‌بینیم حتی بعد از باخت  تیم ایران در برابر بوسنی، بی‌بی‌سی همچنان تصاویری از شادی و اختلاط را به صورت گزینشی بر خروجی پایگاه خود برای نمایش قرار داد.
 

پیش از شروع بازی ها نیز، شرکت ویزا که از برندهای کارت اعتباری در جهان است به عنوان یکی از حامیان مالی جام بیستم جهانی، اقدام به تولید نماهنگ هایی برای کشورهای شرکت کننده در جام کرد که در آن آداب و رسوم و نحوه برگزاری جشن مردمان هر کشور را به نمایش گذاشته بود. در نماهنگی که برای ایران ساخته شده است، آداب و رسوم ایرانیان برای برگزاری جشن را با رقص چندین دختر! و حضور آنان در خیابان در کنار پسران دیگر نشان می دهد در حالی که آن چه واضح است این است که از دیرباز تا کنون جامعه ایرانی همواره جشن های خود را به صورت تفکیک زنان از مردان در مراسم جشن برگزار کرده است تا آنجا که حتی اماکن برگزاری این جشن ها نیز نظیر تالارهای عروسی نیز، با در نظر گرفتن محلی جداگانه برای بانوان ساخته و طراحی شده اند.
 

حال تلاش شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان به ویژه بی‌بی‌سی فارسی برای ترویج و  کشاندن رقص و اختلاط به کف خیابان آن هم با بهانه یک بازی فوتبال که در آن نتیجه و بردی نیز نصیب کشورمان نشده است جای این سوال را باقی می گذارد که این همه تلاش برای نشان دادن تصاویر دختران و پسران ایرانی ساکن سایر کشورهای جهان در کنار هم که در حال شادی و انجام حرکات موزون هستند با چه هدفی برای مخاطبین ایرانی داخل کشور صورت می گیرد؟
 

به نظر می‌رسد پروژه جدید ضد انقلاب بعد از تولید فیلم و سریال و برگزاری میزگرد و گزارش در موضوعات غیراخلاقی، ترویج و اشاعه بی بند وباری با راه اندازی کارناوال های خیابانی به بهانه های مختلف نظیر مسابقات ورزشی حتی درصورت باخت در مسابقات است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ایران دوست
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
4
به نام خدا - حالا همین بی بی سی خبیث ارگان جاسوسی MI6 پلید اهریمنی باز هم با واسطه فشار افساد طلب های فتنه 88 بر وزارت ارشاد دنبال بازگشت و تداوم جاسوسی گری در ایران است ! و هرگز نباید اجازه دهیم که خباثت علی الدوام ذات ثابت انگلیس خبیث است !!
غفاری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
0
1
بی بی سی تا ... را دارد هیچ غصه ای ندارد.
ميرزاي بيسواد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
0
2
با صلوات بر محمد و آل محمد صلي الله عليه و آله وسلم
اگر مسؤلين محترم دلسوز نظام در قالب شوراي امنيت ملي ، خط قرمز احكام اسلامي را براي امورات مختلفه ، از جمله مسائل فرهنگي ، مشخص نمايند و به آن توجه ويژه داشته باشند ، به راحتي مي توانند جلو اين حركتهاي خزنده و نرم را كه بنوعي تهديد و مقابله با نظام اسلامي است را بگيرند .
اصل مطلب اين است كه نظام اسلامي هم بايد استقلال خود را در تمام زمينه ها حفظ نمايد ، هم بايد تماميت ارضي خود را بگونه اي مقبول و تعريف شده در قوانين اسلامي ، مورد توجه خاص و ويژه قرار دهد (كه بحث تهديد فرهنگي و خدشه وارد آوردن به اعتقادات و فرهنگ جامعه خود جزئي از تمايت ارضي است) و هم قاطعيت و صلابت خود را بگونه اي كه ائمه اطهار عليهم السلام به ما آموخته اند و راهكارهاي عملي را براي ما ترسيم نموده اند(نمونه عيني آن مطالبي كه در نهج البلاغه مولاي متقيان امير مؤمنان علي عليه السلام آمده است) را نصب العين خود قرار دهيم و با نهايت تعصب و عيرت ديني در مقابل همه هجمه ها ، همچون شهداي دفاع مقدس ، سر از پا نشناخته ، و در همه زمينه ها آنگونه كه بايد وارد صحنه شده و از ملاحظه كاري دست برداريم . عليرغم اينكه ملاحظات معقول و تعريف شده در تمام زمينه هايي كه ائمه اطهار عليهم السلام براي ما ترسيم نموده اند(نمونه آن خانه نشيني مظلوم عالم علي ابن ابيطالب عليه سلام طي 25 سال) را بدرستي مورد توجه قرار دهيم .
ياعلي(ع)
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار