کد خبر: 659819
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
فرماندار گرگان تغییر کاربری از زمین زراعی به صنعتی را ممنوع اعلام کرد.

احمدی با بیان اینکه تغییر کاربری از زمین زراعی به صنعتی ممنوع است  گفت: واحد های صنعتی باید در شهرک صنعتی مستقر شوند مگر در مواردی که صنایع تبدیلی کشاورزی چون در حوزه کشاورزی قرار می گیرد.

وی افزود : جهادکشاورزی و امور اراضی به عنوان متولیان این امر موظف اند با تعامل با نهادهای مرتبط قضایی، ضمن تلاش برای حفظ کاربری اراضی زراعی، دست فرصت طلبان و متصرفان را از اراضی کشاورزی کوتاه کرده و راه را برای توسعه این بخش هموار کند.

احمدی با بیان اینکه کنترل و حفاظت از عرصه های کشاورزی نیازمند عزم و اراده عمومی است، گفت: برای رسیدن به این مهم باید با ترویج قانون حفظ کاربری و اهداف و ضرورت های آن ، حفاظت از اراضی کشاورزی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کرد.

وی افزود: به موجب قانون هرگونه دخل و تصرف اهم از فنس کشی ، دیوارکشی و تغییر در کاربری اراضی از سوی صاحبان ملک، بدون کسب مجوز رسمی غیرمجاز است و متخلفان بر اساس ضوابط قانونی مجازات می شوند.

احمدی تاکید کرد: اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی ، توقف عملیات ساخت و سازهای بدون مجوز کمیسیون مربوط و اجرای احکام قضایی ، تخریب بنا و اخذ جریمه از متخلفان می تواند در جلوگیری از این اقدامات موثر باشد و اگر در اجرا با مشکل مواجه شدند می توانند از فرمانداری ها و نیروی انتظامی کمک بگیرند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار