کد خبر: 659762
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
مرحله نهايي ليگ جهاني واليبال – ايتاليا
تيم‌ملي واليبال كشور‌مان از ساعت 20 روز جمعه در دومين ديدار خود در...
فريدون حسن
تيم‌ملي واليبال كشور‌مان از ساعت 20 روز جمعه در دومين ديدار خود در مرحله نهايي رقابت‌هاي ليگ جهاني به مصاف برزيل مي‌رود. ملي‌پوشان كشور‌مان در حالي برابر قهرمان 9 دوره ليگ جهاني قرار مي‌گيرند كه در مرحله اول مسابقات امسال دو بار طلايي‌پوشان را شكست ‌داده‌اند، يك بار در برزيل و بار ديگر در تهران، البته دو بار نيز بازي را به آنها واگذار كرديم، ولي با حداقل اختلاف.
 
 
اما ديدار جمعه شب، ديداري است از جنس متفاوت. شاگردان كواچ شب گذشته برابر روسيه قرار گرفتند و برزيل هم امشب برابر روسيه به ميدان مي‌رود. صرف‌نظر از هر نتيجه‌اي كه در اين دو بازي رقم خورده باشد تيم ما در ديدار برابر برزيل به پيروزي نياز دارد چرا كه كسب امتياز كامل در اين ديدار مي‌تواند تضمين‌كننده صعود ما به مرحله بعد رقابت‌ها و قرار گرفتن در جمع چهار تيم بر‌تر دنيا باشد.
 
 
ولي همانطور كه گفته شد اين ديدار با چهار بازي قبلي ايران برابر برزيل تفاوت كامل دارد، شاگردان كواچ بايد آن برزيل شكننده و شكست‌پذير را كاملاً فراموش كنند، برزيل با چنگ و دندان خود را به اين مرحله رسانده و حالا كه در ايتاليا حاضر است به هيچ عنوان تيم مفت‌باز و دست و پا بسته‌اي نيست. برزيل مي‌آيد تا جبران مافات كند و در اين راه حتماً مي‌خواهد با پيروزي برابر ايران انتقام شكست‌هاي دور مقدماتي را نيز از ما بگيرد، آن هم فقط در يك بازي، يك بازي كه هم براي ما و هم براي آنها حكم مرگ و زندگي را دارد.  البته نبايد در اين ميان از قابليت‌هاي مردان كواچ نيز به سادگي گذشت. ستاره‌هاي واليبال ايران مي‌توانند با اعتماد به نفس بالا و تكيه بر داشته‌هاي خود باز هم از پس برزيل بر بيايند و گام بلندي براي صعود به جمع چهار تيم بر‌دارند.
در چهار بازي گذشته شاگردان كواچ هر بار در دفاع روي تور و سرويس‌ها موفق عمل كردند و برزيل را مغلوب خود ساختند، اين تك بازي حساس نيز از اين قاعده مستثني نيست، كواچ به طور حتم هم تيم خود و هم برزيل را با نهايت دقت و ريز‌بيني آناليز كرده و خوب مي‌داند كه با آرامش و اعتماد به نفس بايد در‌صد اشتباهات فردي را در تيم خود پايين بياورد تا بتواند از سد برزيل عبور كند. تجربه چهار بازي گذشته نشان داده كه اگر ايران از حريف جلو بيفتد و به ثبات برسد برزيل نا‌خواسته رو به بازي احساسي مي‌آورد و كاري از پيش نمي‌برد، بنابر‌اين مي‌توان حتي اين برزيل متفاوت را از سر راه بر‌داشت و به راحتي به مرحله بعد صعود كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار