کد خبر: 658869
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی از کاهش 60 درصدی روان آبها در آذربایجان‌شرقی خبر داد.

غلامرضا هاشمی با اشاره به کیفیت پایین آب در استان گفت: آبرسانی در تبریز با بالاترین استاندارد و کیفیت بین‌المللی انجام می‌شود و از این بابت هیچ مشکلی نداریم.

وی با بیان اینکه آب تبریز که 55 درصد از آن از طریق خط آبرسانی از زرینه‌رود و زیر نظر سازمان آب منطقه‌ای تامین می‌شود، در سطح بین‌المللی پایش شده و استاندارد است افزود: آب شرب تبریز از لحاظ کیفیت مشکلی ندارد و بقیه آب شربی نیز که از طریق سد نهند و چاه‌ها تامین می‌شود سالم بوده و کنترل می‌شود.

هاشمی همچنین از آغاز به‌کار خط دوم آبرسانی به تبریز خبر داد و گفت: عملیات خط دوم آبرسانی تبریز از میاندوآب به سرعت آغاز می‌شود، به طوری که این خط به صورت پشتیبان و پدافند غیرعامل برای خط اول خواهد بود چرا که در هیچ نقطه از دنیا خط‌های آبرسانی به هیچ عنوان نمی‌تواند یک خطه باشد.

وی متوسط بارش را در جهان 750 میلی‌متر و در ایران 250 میلی‌متر عنوان کرد و افزود: سالانه بین یک تا 75 سانت از منابع آب سفره‌های زیرزمینی کاهش می‌یابد، 35 درصد از بارش‌های استان ما زیر پنج میلی‌متر است که این میزان بارندگی نیز اغلب در سطح زمین بخار شده و به روان‌آب تبدیل نمی‌شود تا مورد استفاده قرار گیرد، به همین دلیل میزان روان‌آب‌ها 60 درصد کاهش یافته است.

هاشمی با بیان اینکه حساسیت‌های کمبود آب بیشتر در حوزه آب شرب چشمگیر است گفت: سد نهند که 14 درصد از آب شرب تبریز را تامین می‌کند، نسبت به سال قبل کاهش 55 درصدی را نشان می‌دهد و حتی در حوزه سد ستارخان نیز با کاهش 35 درصدی آب مواجه هستیم.

به گفته مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی ، آب سد علویان نیز هم‌اکنون به 61 میلی‌متر رسیده که در آنجا هم کاهش 35 درصدی منابع آبی را شاهد بودیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار