کد خبر: 658454
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
طبق طرح جامع، احداث کمربندی سوم به عنوان رینگ سوم شهر تبریز که مورد توجه دولت نیز قرار دارد، می‌تواند شاهراه حیاتی شهر تبریز باشد.

ایران آهور رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی این شهر از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با عنوان کردن مطلب فوق و با تاکید بر اجرای پروژه‌های تحول‌آفرین گفت: اجرای زمان‌بندی پروژه‌ها مورد تاکید شورای اسلامی شهر بوده و بازدیدهای دوره‌ای نیز در راستای پیگیری همین زمان‌بندی است.

آهور تاکید کرد: طراحی، پیگیری و اجرای پروژه‌هایی که توسعه بلند مدت شهر تبریز را در بخش‌های مختلف عمرانی و خدماتی تضمین کنند، باید در برنامه‌ریزی‌های کلان شهری، مدنظر باشد.

وی انتقال مراکز تجاری ناهمگون با فضای شهری و انتقال مشاغل مزاحم را از مرکزیت شهر تبریز، از نیازهای مهم توسعه شهر دانست.

بودجه ای برای بهبود محیط شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز گفت: پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز در چهار محور حاشیه‌نشینی، توسعه فضای سبز، بافت فرسوده و حمل و نقل برنامه‌ریزی شده است.

سعید حاجی‌زاده نیز در این بازدید اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز با بیان این مطلب، به بودجه 2850 میلیارد تومانی شهرداری تبریز اشاره کرد و افزود: 43 درصد این بودجه به تقویت و بهبود محیط شهری در سه حوزه حاشیه‌نشینی، توسعه فضای سبز، بافت فرسوده اختصاص داشته و 22 درصد نیز مربوط به پروژه‌های تسهیل در روند حمل و نقل و ترافیک است.

عضو کمیسیون خدمات شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: این تفکیک، در کنار زمانبندی اجرای دقیق پروژه‌ها می‌تواند متضمن، توسعه و تحول شهر تبریز در آینده‌ای نزدیک باشد.

تبریز در آستانه دگرگونی

سعید محدث، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اجرای پروژه‌های عمرانی را ضامن توسعه مدون شهر تبریز خواند و گفت: با اجرای 650 پروژه عمرانی توسط شهرداری تبریز طبق برنامه زمان‌بندی، سیمای عمرانی شهر تبریز در آستانه دگرگونی است.

وی تصریح کرد: پروژه‌های در دست اجرا، فراتر از اقدامات رایج عمران شهری بوده و به روند تحول شاخص‌های عمرانی و اجتماعی شهر تبریز در آینده‌ای نزدیک، شتاب خواهد بخشید.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: بازدیدهای دوره‌ای اعضای شورای اسلامی شهر تبریز، در راستای آگاهی از روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها و نظارت بر مسائل فنی و کیفی بوده و هر سه ماه یکبار صورت می‌گیرد.

احتشام حاجی‌پور، عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تبریز نیز تسهیل ترافیک شهری را مهم‌ترین هدفگذاری پروژه‌های عمران شهری در سال جاری عنوان کرد و افزود: 650 پروژه‌ عمرانی شهر تبریز در سال جاری، سطح عمومی زندگی در این کلان‌شهر را ارتقا خواهد داد.

حاجی پور با بیان این که حساسیت و نقش‌آفرینی برخی از این پروژه‌ها بسیار کارساز بوده و تحول شهر را در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد زد، تصریح کرد: اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح میدان‌های راه آهن، اره گر، کلانتر کوچه، گلکار، افلاک نما، ائل گلی و هتل مرمر نقش موثری در آینده عمرانی شهر تبریز خواهد داشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار