کد خبر: 658449
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۶
صنایع‌دستی و صادرات آن به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم اقتصادی استان فارس می‌تواند نقش قابل‌توجهی در اشتغال‌زایی و رفع بیکاری ایفا کند.

مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس با عنوان کردن مطلب فوق گفت: تجربه توجه به این حوزه در دهه‌های 60 تا 70 نشان داده که بخش صنایع‌دستی می‌تواند نقش بسیار مؤثری در تحولات اقتصادی این استان ایفا کند.

وی به آمار اعلام‌شده از سوی اداره کل گمرک استان فارس در سال 92 اشاره کرد و ادامه داد: باوجود محدودیت‌های شدید برخی کشورها برای واردات محصولات صنایع‌دستی ایران و نیز رقابت جدی بین کشورهای هند و چین به‌منظور کسب جایگاه ایران در بازارهای جهانی، صنایع‌دستی فارس توانسته است سهم قابل‌توجهی از صادرات این استان را به خود اختصاص دهد، به‌طوری‌که میزان صادرات محصولات صنایع‌دستی بدون احتساب فرش دست‌بافت رقم یک‌میلیون و 904 هزار و 849 دلار در سال 92 را نشان می‌دهد که با در نظر گرفتن تمام شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و تحریم‌ها رقم قابل‌توجهی است.

این مقام مسئول افزود: عمده‌ترین محصولات صادراتی این استان در حوزه صنایع‌دستی به‌جز فرش که جایگاه ویژه‌ای در صادرات دست‌بافت دارد گلیم، زیلو، مصنوعات چوبی و به‌ویژه خاتم، مصنوعات فلزی، سفال، سرامیک و مصنوعات چرمی است که رقم قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است.

امیری صادرات 201.3 تن فرش دست‌بافت، 19.78 تن گلیم و زیلو، 6.72 تن انواع صنایع‌دستی و 72 صدم خاتم را میزان صادرات صنایع‌دستی فارس در سال 92 اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار