کد خبر: 658200
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸
شهردار اردبیل:
شهردار اردبیل گفت: انتظار این است که سهم شهرداری از جرایم راهنمایی و رانندگی به موقع و در فاصله زمانی مناسب و به شکل فصلی تخصیص پیدا کند تا شهرداری بتواند از این محل برخی از پروژه‌های خود را عملیاتی و اجرایی کند

صدیف بدری اظهار کرد: اینکه در ابتدا رقمی را پیش‌بینی می‌کنند اما در عمل از این محل مبالغ کمتری را به شهرداری تخصیص می‌دهند ما را در برنامه‌ریزی‌هایمان دچار مشکلات و نارسایی‌هایی کرده که انتظار داریم این شیوه تغییر پیدا کرده و به شکل واقع‌بینانه منابع اختصاص پیدا کند.

وی عمده محل درآمد شهرداری را از پروانه و عوارض بیان کرد و یادآور شد: اینکه ادارات خودسرانه اقدام به ساخت و ساز کرده و حق و حقوق شهرداری را پرداخت نکنند منصفانه به نظر نمی‌رسد که ضروری است در این زمینه نگاه‌ها و نگرش‌ها اصلاح شده و ادارات دولتی سهم قانونی خود را به موقع و بدون تاخیر و تعلل پرداخت کنند.

شهردار اردبیل از مدیریت واحد شهری به عنوان حلقه گم شده حل تمام معضلات یاد کرد و افزود: دولت و مجلس در گذشته به دلیل آنکه اعتقادی بر این کار نداشته‌اند هیچ حرکتی را در این زمینه انجام ندادند و همچنان نیز به نظر می‌رسد از اینکه برخی از ادارات و نهادها از دست دولت خارج شود تن به اجرای قانون مدیریت واحد شهری نمی‌دهند در حالی که اگر این امر اتفاق بیفتد جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها و دوباره‌کاری‌ها گرفته می‌شود.

بدری تصریح کرد: در صورت اجرای این مدیریت شهرداری می‌تواند در همه حوزه‌ها به یک تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی منسجم و بدون هدررفت منابع را داشته باشد تا امروز گرفتار بسیاری از نابسامانی‌ها و ناهماهنگی‌ها در مدیریت واحد شهری نخواهیم بود.

این مسئول به افزایش قیمت سوخت و بالارفتن هزینه ماشین‌آلات و همچنین بدهی به پیمانکاران را یادآور شد و گفت: هنوز افزایش قیمت سوخت در بلیط  اتوبوس‌ها اعمال نشده و ما منتظر اقدام دولت در افزایش نرخ ناوگان عمومی به ویژه خط واحد شهری هستیم.

شهردار اردبیل از تدوین شیوه‌نامه جلب، جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران به عنوان یک تجربه موفق در شورا و شهرداری  اردبیل خبر داد و افزود: این شیوه‌نامه می‌تواند برای سایر شهرداری‌ها نیز مورد توجه و الگوبرداری قرار گیرد.

بدری مشکل تغییر وضعیت نیروهای قراردادی و جذب نیروهای استخدام شده را از مشکلات برخی شهرداری‌ها بیان کرد و یادآور شد: برای برخی از پست‌های اداری، چارت سازمانی مشخص تعریف نشده و ما در تغییر وضعیت نیروها با مشکل روبه‌رو هستیم که انتظار می‌رود با نگاه صحیح و برنامه‌ریزی مناسب این چالش‌ها و نگرانی‌ها برطرف شود.

وی فعالیت دانشگاه علمی کاربردی شهرداری اردبیل را بیان کرد و گفت: این دانشگاه فرصت خوبی را برای پرسنل شهرداری فراهم کرده تا با پرداخت اقساطی شهریه خود بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند.

شهردار اردبیل در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار جوان در اردبیل با انتقاد از افزایش بیمه ساختمانی و بی‌رغبتی مراجعان در هنگام ساخت و ساز برای پوشش بیمه ساختمانی خود گفت: این امر نارسایی‌هایی را به وجود آورده که انتظار داریم با کاهش رقم بیمه در این زمینه گشایشی به وجود آید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر