کد خبر: 658109
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹

اما چراغ قرمز هم یک محدودیت است ولی چرا مردم به آن تن می‌دهند؟ چرا بچه‌ها صبح زود از خواب بیدار می‌شوند و مدرسه می‌روند؟ چرا وقتی بیمار می‌شوید هر غذایی را نمی‌خورید؟ و هزاران چرای دیگر که هیچ کس اعتراض نمی‌کند که این محدودیت را کنار بزن. تا هر وقت خواستی بخواب، هر موقع هرطور که دوست داشتی در خیابان رانندگی کن و....

تمامی باید و نبایدها محدودیت آور است. چه کسی بدش می‌آید در گرمای تابستان شربت خنک بنوشد به جای اینکه روزه بگیرد؟ چه کسی از نگاه کردن به زیبایی جنس مخالف بدش می‌آید؟

اصلادنیا مکانی است با منابع محدود که با حس زیاده خواهی انسان منافات دارد. پس ناگزیر نزاع به وجود می‌آید، در نتیجه باید قوانینی وضع کرد . اصلاً شأن قانون، حد زنی است و عقلانیت به این نتیجه رسیده که یک سری محدودیت‌ها بایسته است و احکان ارائه شده توسط دین، برنامه ای از طرف خدا برای مدیریت محدودیت‌های این دنیا می‌باشد.

رسانه‌ای انقلاب اسلامی

در عرصه اجتماعی، حجاب شاخصه تمایز زن مسلمان از زن غیر مسلمان است شاخصه‌ای که شاید در مردان به طور واضح مشخص نباشد. از این جهت، حجاب خود رسانه‌ای است که علاوه بر حضور مومنانه در صحنه با ساختار شکنی، فریادگر اسلام انقلابی است.

واقعیت آن است که با فهم مفهوم حجاب دیگر نمی‌توان سراغ اسلام لیبرال و اسلام سازشکار رفت؛ زیرا حجاب خود مبارزه‌ای علیه سازشکاری است و انتخابی بر مبنای مولفه‌های هویت دینی است، نه بر اساس جو رایج.

شاید از همین روست که مخالفان انقلاب اسلامی را عموماً افرادی تشکیل می‌دهند که با خروج از مرزهای ایران، حجاب از سر برداشته و در رسانه‌های بیگانه علیه حجاب موضع می‌گیرند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر