کد خبر: 658022
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان از برنامه ریزی برای جلوگیری از تکرار پایه و ترک تحصیل دانش آموزان مناطق مرزی استان خبر داد.

اردشیر شجاعی گفت: از آنجا که تقویت بنیه علمی دانش آموزان مدارس مناطق مرزی و جلوگیری از افت تحصیلی ، ارتقای سطح علمی و کاهش ترک تحصیل این دانش آموزان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، طرح هایی را با اهداف کیفی مانند کاهش افت تحصیلی ، جلوگیری از تکرار پایه و ترک تحصیل ، ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی ، افزایش پوشش تحصیلی و بهبود وضعیت تحصیلی را برای دانش آموزان مناطق مرزی اجرا می کنیم .

وی افزود : در این طرح هدف ما تحت پوشش قرار گرفتن پنج هزار دانش آموزی است که در مناطق مرزی نیاز به توجه دارند که در سال گذشته نیز تعداد سه هزار دانش آموز تحت پوشش بودند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: معاونان آموزش ابتدایی مناطق باید طرح را در سطح منطقه اجرا کرده و نظارت و ارزیابی از فعالیت ها را انجام دهند، عوامل اجرایی و آموزشی مدرسه نیز باید نسبت به اجرای طرح در مدرسه اقدام کنند .

شجاعی افزود : انجام چنین فعالیت هایی برای دانش آموزان مناطق مرزی مفاد قانونی دارد که مستندات قانونی این فعالیت ها ماده 19 قانون برنامه پنجم توسعه ، راهبرد کلان چهار ، هدف کلان سه ، راهکار سه و پنج مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار