کد خبر: 656836
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۵
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:
باید عزم ملی برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه شکل گیرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: باید عزم ملی برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی در جامعه شکل گیرد.

سیدعلی اصغر رفاهی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: برای اولین بار سیمای جرائم استان، 20 جرم اول و20 خواسته اول مردم در محاکم مشخص شده است.

وی افزود: استان یزد در سال 88 در نرخ رشد آسیب اجتماعی طلاق، رتبه نخست کشوری را داشت که با برنامه ریزی و تعامل و همکاری دستگاه های مرتبط توانست طی قریب به 2 سال این آسیب اجتماعی را به شکل بسیار موفقی کاهش دهد.

 رفاهی ادامه داد: امسال با توجه به این تجربه موفق در خصوص طرح پیشگیری از طلاق، این طرح با انعقاد و تفاهم بین معاونت اجتماعی قوه قضاییه و وزارت تعاون ،کار و امور اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور ملی شده و در کل کشور اجرایی می شود.

 وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی ) بر موضوع پیشگیری، اظهار داشت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری علاوه بر توجه و بر مدارس، مساجد، دانشگاه ها، ادارات و انجمن های اولیاء و مربیان و طرح مباحث مرتبط در این زمینه، در موضوع طلاق با تمرکز بر آموزش و مشاوره قبل از ازدواج بر افراد در شرف ازدواج و زوجینی که در پنج سال اول ازدواج خود بسر می برند ، گام های موثری را برداشته است.

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد، پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی مرتبط با مهاجرین و به ویژه اتباع بیگانه و همچنین پیشگیری از وقوع جرم سرقت را از جمله اولویت های امسال ذکر کرد و بیان داشت: باید عزم ملی برای پیشگیری از وقوع جرائم و آسیب های اجتماعی بطور ویژه و تخصصی در دستور کار قرار گرفته و با همراهی تمامی دستگاه ها و شهروندان در این زمینه گام برداشت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر