کد خبر: 656617
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
معاون امور دام جهادکشاورزی گلستان خبرداد :
معاون امور دام جهادکشاورزی گلستان در سومین جلسه کمیسیون کشاورزی استان گلستان گفت: در تولید مرغ مادر نیز گلستان با تولید ۲۸ هزار تنی با اختصاص ۳ درصد تولید کشور رتبه دهم کشور را در سال گذشته بدست اورد.

 

سال گذشته با تولید ۱۵۶ هزار تن گوشت مرغ  حدود  هشت درصد تولید کشور را در اختیار داشته مقام سوم تولید این محصول را در کشور دارا می باشد

رحمت سمیعی گفت: مصرف سالانه گوشت مرغ مردم در سال ۵۷ بیش از شش کیلوگرم بود که این میزان در سال ۹۲ به ۲۵ و نیم کیلوگرم رسیده است.

معاون امور دام جهادکشاورزی گلستان  که در سومین جلسه کمیسیون کشاورزی استان گلستان  سخن میگفت با ذکر این جمله افزود: در تولید مرغ مادر نیز گلستان با تولید ۲۸ هزار تنی با اختصاص ۳ درصد تولید کشور رتبه دهم کشور را در سال گذشته  بدست اورد.

سمیعی تصریح کرد: آمار سال های ۸۴ تا ۹۲ نشان می دهد که استان گلستان در بخش تولید گوشت مرغ ۲۳۲ درصد و در جوجه ریزی ۱۷۳ درصد رشد داشته است.

معاون اموردام سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت:در سال ۹۱ مرغداران گلستان بیش از ۹ درصد از تولید مرغ سود دریافت میکردند که متاسفانه این میزان امسال به نزدیک ۳ درصد رسیده است.

همچنین معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاوری استان گلستان نیز گفت: چیزی که در ایران اتفاق می افتد را می توان داد و ستدهای منطقه ای دانست و نمی توان صادرات نامید چرا که صادرات باید مشخصات و علائمی داشته باشد که این داد و ستد ها ندارد.

رضاعلی جعفری افزود: استمرار ، مزیت نسبی، کیفیت و دائمی بودن بازار از مهم ترین شاخصه های صادارت است.

وی گفت: ما در ایران صادرات را برای تولید میخواهیم در حالی که باید تولید را برای صادرات بخواهیم تا به نتایج دلخواه برسیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر