کد خبر: 655712
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد:
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد با اشاره به اینکه در تابستان مصرف آب در یزد حدود ۲ برابر می‌شود، از حذف ۱۵ حلقه چاه آب آلوده از مدار آب شرب یزد خبرداد.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، در جمع مدیران و کارشناسان شرکت‌های آب و فاضلاب شهری‌، روستایی و آب منطقه‌ای در رابطه با کاهش مصرف آب اظهار کرد: کارشناسان و مدیران حوزه آب باید راهکارهای صرفه‌جویی در مصرف آب را به مردم  آموزش دهند.

وی بیان اینکه نباید از رحمت خداوند نا امید شد گفت: با مصرف آب کم‌تر هم می‌توان نیازهای اساسی را برطرف کرد و مانع از خشکسالی استان شد.

امام جمعه یزد بیان کرد: استفاده از روش آبیاری قطره‌ای در بخش کشاورزی می‌تواند از راه‌های تاثیر‌گذار در کاهش مصرف آب باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: کارشناسان و مسئولان در حوزه آب باید با استفاده از نیرو‌‌های کارآمد و همکاری سازمان‌های دیگر استان از جمله جهاد کشاورزی، برای حل مشکل کم آبی استان تدبیر اساسی بیاندیشند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان هم در این دیدار در رابطه با دو برابر شدن میزان مصرف آب در فصل تابستان گفت: میزان مصرف آب در ماه‌های سرد سال چیزی حدود 6 میلیون متر مکعب است که در تیر و مرداد ماه به دلیل استفاده از کولرهای آبی این میزان به 11 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد.

علی اسلامی در ارتباط با کیفیت منابع آب داخلی استان گفت: کیفیت منابع آب استان روند نزولی پیدا کرده است به‌طوری که آب چاه‌های منطقه یزدگرد و دهنو که تا سال گذشته EC مناسبی داشته، امسال با کاهش 15 درصدی کیفیت روبه رو شده است.

اسلامی با اشاره به کاهش میزان بارندگی در سال آبی گذشته خاطرنشان کرد: بدون تخصیص آب انتقالی، امکان تامین آب استان در بلند مدت وجود ندارد.

وی افزود: امسال 15 حلقه چاه به دلیل آلودگی از مدار خارج شده است و مجوز حفر 11حلقه چاه در منطقه یزدگرد گرفته شده است که تا پایان مرداد ماه وارد مدار می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر