کد خبر: 655000
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸
مسئول تولیدات گیاهی شهرستان یزد خبرداد
مسئول تولیدات گیاهی شهرستان یزد گفت: زمان برداشت گندم از سطح زیرکشت ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد.

دره زرشکی در باره  حمایت های انجام شده از گندمکاران اظهار داشت: عملیات محلول‌پاشی با کودهای ریزمغذی، جلوگیری از خسارت سرمازدگی و پیشگیری و مبارزه با علوفه‌های هرز و سن‌گندم و سایر اقدامات در این نوع مزارع صورت گرفته است.

مجری طرح گندم شهرستان یزد با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی است، خاطرنشان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم با تصویب دولت ۱۰۵۰ تومان در هر کیلو تعیین شده

که  از زمان برداشت گندم تاکنون میزان ۸۳ تن گندم توسط مراکز خرید گندم مستقر در اداره غله این شهرستان انجام و به سیلو تحویل شده و این کار همچنان ادامه دارد.

وی افزود : اعطای تسهیلات سرمایه در گردش ، خرید تضمینی ، توزیع نهاده ها، نظارت بر مراحل کاشت، داشت و برداشت توسط  شرکتهای خدمات مشاوره ای، نظارت کلینیک های گیاهپزشکی برآفات و بیماریهای گندم و روشهای آبیاری مناسب از اقداماتی است که برای تولید این محصول امسال انجام شده است.

 

وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید یکی از مهمترین اولویت های خود را دستیابی به توسعه پایدار کشاورزی قرار داده و در این حوزه حمایت های لازم را از کشاورزان انجام خواهد داد.

دره زرشکی در ادامه سخنان خود با اشاره به محدودیت های منابع آبی بر استفاده از سیستم های آبیاری نوین در کشاورزی تأکید کرد و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که تمام کشاورزان برای آبیاری مزارع خود از سیستم های نوین آبیاری استفاده کنند.

مجری طرح گندم شهرستان یزد گفت : در سالهای اخیر به دلیل خشکسالی سطح زیر کشت گندم حدود ۲۵ درصد کاهش داشته اما با توجه به تدوین برنامه ۵ ساله گندم که از سوی وزارتخانه ابلاغ شده است امیداست با درایت کارشناسان و کشاورزان به ارتقاء عملکرد گندم این شهرستان بیانجامد.

وی مهمترین مناطق کشت کننده محصول گندم در یزد  را شاهدیه، زارچ، محمودی، دهنو و …. نام برد. و عمده رقم گندم کشت شده در این شهرستان را سیستان،سیوند ، پیشتاز و ارگ عنوان کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر