کد خبر: 654664
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۳
یک کارشناس حوزه کار مطرح کرد:
یک کارشناس حوزه کار معتقد است: بازنگری و اصلاحات صورت گرفته در طرح بیمه بیکاری و حمایت از بیکاران متقاضی کار پیشرفت قابل توجهی در آن ایجاد نکرده است.

حمید حاج اسماعیلی اظهار کرد: در ارزیابی موارد اصلاحی طرح بیمه بیکاری و حمایت از متقاضیان کار، شرایط جدید بهتر از گذشته نشده و به نظر می‌رسد که در این طرح در چند بخش دچار مشکل شده‌ایم.


وی افزود: یکی از معایب طرح، دیسیپلین اداری آن است که افراد را ملزم کرده حتما در مراکز کاریابی ثبت‌نام کنند که این پروسه می‌تواند به فساد و رانت منجر شود، از سوی دیگر افراد مشمول دریافت مقرری باید در مراکز فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند و مهارت کسب کنند و در واقع مهارت آنها به تایید سازمان فنی و حرفه‌ای رسیده باشد که این مساله هم خود زمان و هزینه خاصی می‌طلبد.


حاج اسماعیلی از منابع مالی به عنوان سومین محدودیت طرح نام برد و افزود: دولت در اجرای طرح بیمه بیکاری با مشکل مالی مواجه است اگر چه مجلس محور منابع مالی این طرح را در درآمدهای حاصل از هدفمندی یارانه‌ها و جرایم اشتغال اتباع بیگانه غیرمجاز تعیین کرده ولی هر دو منبع ضعیف و نامطمئن است.


این کارشناس حوزه کار ادامه داد: در بحث به‌کارگیری اتباع بیگانه نظارت و کنترل مناسبی صورت نمی‌گیرد و عمده مراکزی هم که آنها را به کار می‌گیرند مراکز شبه دولتی مثل شهرداری‌ها و گروههای هستند که با آنها کار می‌کنند لذا از این محل درآمد خاصی ایجاد نمی‌شود.


وی افزود: به علاوه دولت هم اکنون برای توزیع یارانه‌های نقدی کم آورده و از بانک مرکزی استقراض می‌کند بنابراین اگر درآمدی هم از محل هدفمندی یارانه‌ها حاصل شود، صرف بخش درمان خواهد شد.


به گفته حاج اسماعیلی مجموعه عوامل مذکور پیشرفت قابل توجهی را در این طرح به وجود نیاورده و به نظر نمی‌رسد که بتواند اهداف طرح را محقق کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار