کد خبر: 654449
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹
نایب رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد:
قائم مقام موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد از تاسیس کلینیک کسب و کار در استان خبر داد و گفت: این کلینیک با همکاری اتاق بازرگانی ایران و دانشگاه یزد در دانشگاه امام جواد (ع) راه اندازی می شود.

غضنفرمیرجلیلی با بیان اینکه در حال حاضر مهارت محور اصلی آموزش است افزود: دانشجویان ما برای کسب شغل باید مهارت داشته باشند و تنها با دانش موفق نمی شوند.

وی بر لزوم تغییر نگرش بر امر تحصیل تاکید کرد و اظهار داشت: باید دیدگاه های خود را نسبت به تحصیل تغییر دهیم و به جای تحصیل برای کسب مدرک به سمت تحصیل برای کسب مهارت حرکت کنیم.

میر جلیلی با بیان اینکه افراد زیادی در این جهت گیری موثر هستند ، تصریح کرد: از همه این افراد سه گروه دارای تاثیر بیشتری هستند مبرجلیلی تصریح کرد: موثرترین فرد در این زمینه خود دانشجو است که باید دیدگاه خود را نسبت به تحصیل تغییر دهد.

نایب رئیس موسسه امام جواد (ع) از خانواده و دانشگاه به عنوان عوامل بعدی یاد کرد و گفت: دانشگاه امام جواد (ع) با این جهت گیری فعالیت خود را آغاز کرده است که تمام برنامه هایش سمت و سوی کارآفرینی و مهارت داشته باشد.

میرجلیلی خاطرنشان کرد: برداشتن سد کنکور از جلوی پای دانشجویان سبب شده که بیشتر افراد به سمت رشته‌های کارشناسی بروند و این در حالی است که پیشرفت کشور ما نیاز به کاردان‌های فنی ماهر دارد.

وی با اشاره به تاسیس شرکت های دانش بنیان در درون دانشگاه گفت: این شرکت ها به منظور کار آفرینی و جذب دانشجویان به بازار کار راه اندازی شده اند.

نایب رئیس موسسه آموزش عالی امام جواد (ع) یزد با اشاره به اینکه یکی دیگر از برنامه‌های این دانشگاه برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های ملی است، گفت: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به همایش بزرگ و ملی معماری اشاره کرد که سال گذشته با حضور 48 دانشگاه بزرگ کشور در یزد برگزار شد.

میر جلیلی بیان کرد: این همایش امسال هم با حضور بیش از 50 دانشگاه بزرگ کشور و با بهره‌گیری از بهترین اساتید معماری ایران در آبان به میزبانی یزد برگزار می‌شود.

وی در پایان اضافه کرد : امیدواریم دولت به سمتی برود که رشته‌های کاردان فنی را تقویت کند و تبلیغات لازم در این زمینه را انجام دهد تا گرایش به این رشته‌ها افزایش پیدا نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر