کد خبر: 654433
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳
استاندار یزد :
استاندار یزد با اشاره به اینکه 2864 طرح در کل استان نیاز به تکمیل دارد، گفت: برای اجرای این طرح‌ها به غیر از طرح انتقال آب، بالای 30 هزار میلیارد ریال بودجه لازم دارد که حدود بودجه 10 سال استان یزد است.

میرمحمدی اظهار داشت : اجرای طرح‌ها بدون اینکه زمینه اعتباری آن فراهم شود درست نیست و به جای این تعداد پروژه نیمه کاره، اگر 50 پروژه تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده داشتیم، بهتر بود.

وی در رابطه با بودجه عمرانی یزد، گفت: در سال گذشته 271 میلیارد تومان ابلاغ اعتبار داشتیم ولی 47.7 درصد تخصیص داده شد و از این میزان 130 میلیارد تومان، 72 میلیارد تومان آن در ماه پایانی سال به استان تحویل داده شد.

استاندار یزد اضافه کرد: بنابراین ما با این شرائط روبرو بودیم، خوشبختانه 500 طرح نیمه تمام را مطالعه کردیم و آنهایی که بالای 80 درصد پیشرفت داشته را جدا کردیم.

میرمحمدی اضافه کرد: جمعا 800 طرح مورد بازدید قرار گرفت و وضعیت آن مشخص شد و لیست آن هست و هم در حوزه معاونت برنامه‌ریزی و هم حوزه معاونت عمرانی این اقدام صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از بین 800 طرح بازدید شده، 258 طرح بالای 80 درصد بوده که جزو برنامه‌های سال 93 قرار گرفته است.

وی در ارتباط با نظارت بر خدمات ادارات، گفت: مدیران را ما باید به نحوی آزاد کنیم که زمان لازم برای متمرکز شدن بر روی برنامه‌هایشان داشته باشند که هم بتوانند فعالیت‌های مناسبی انجام دهند هم نقاط ضعف و مشکلات را اصلاح کنند.

میر محمدی گفت: در صورتی هم که مشکلی باشد به ما اعلام می‌شود و طبق مقررات و ضوابط با این مشکلات برخورد لازم صورت می‌گیرد.

استاندار یزد همچنین در باره جابجایی مدیران گفت :معیار اصلی ما در انتخاب و جابجایی مدیران ، تلاش برای هر چه سریعتر اجرا شدن برنامه های دولت در استان است.

وی در زمینه حمایت از کانون‌های مساجد، گفت: در این زمینه جلساتی مطرح شد و توضیحاتی در این رابطه دادیم، آنچه که بتوانیم به این کانون‌ها برای تقویتشان کمک کنیم و مجاز به این کمک‌ها داشته باشیم، دریغ نمی‌کنیم مگر اینکه اجازه قانونی نداشته باشیم.

میر محمدی در زمینه گردشگری، اظهار داشت : گردشگری یکی از محورهای توسعه اقتصادی و فرهنگی ماست و ما از ابتدا این موضوع را در اولویت‌های خود قرار دادیم و امسال 93 درصد بیشتر از سال گذشته گردشگر در استان داشتیم و هتل‌های ما شش ماه پر و رزرو بود.

وی افزود: الان هم هتل‌های ما از شهریور به بعد رزرو هستند، در جهت تقویت گردشگری هم فعالیت‌هایی در حال پیگری داریم و بافت تاریخی و ساماندهی این بافت را در دستور کار داریم.

استاندار یزد در پاسخ به این سوال که آیا استاندار یزد از یزد می‌رود یا خیر، خاطرنشان کرد: رفتن ما از استان آرزویی هست که برای آرزومندان آن می‌تواند باشد اما ما زمانی که وظیفه‌ای را پذیرفتیم، تا پایان انجام می‌دهیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر