کد خبر: 652850
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۵
فرماندار یزد تأکید کرد؛
محمود شاکری شمسی بر راه اندازی کتابخانه های تخصصی در حوزه های مختلف در شهرستان یزد تأکید کرد.

فرماندار یزد با بیان اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان « سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و ‌مدیریت جهادی» نامگذاری شده است اظهار داشت: بدون شک تعداد کتابخانه ها و نیز میزان سرانه مطالعه یکی از مهمترین شاخصهای فرهنگی است که می تواند در حوزه های مختلفی همچون اقتصاد، سیاست ، اجتماعی و .... تأثیرگذار باشد.

شاکری شمسی با اشاره به اینکه هزینه کردن منابع مالی در کتابخانه ها نوعی سرمایه گذاری در آینده بحساب می آید افزود: باید با همفکری و هم اندیشی با صاحبنظران و نیز استفاده از ظرفیتهای بخش خصوصی به شاخصهای تعیین شده در افق 1404 در این حوزه برسیم.

وی هم چنین خاطر نشان کرد: اداره کل کتابخانه های عمومی استان باید پیگیری های لازم برای تأمین منابع مالی جدید را انجام دهد و به درآمدهای اختصاص یافته فعلی قانع نباشد.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد بیان داشت : کتابخانه های عمومی استان به عنوان یک نهاد بین بخشی محسوب می شود که توسعه و ارتقای آن نیازمند همکاری همه دستگاههای اجرایی و نیز حضور فعال خیرین می باشد.

شاکری شمسی راه اندازی کتابخانه های تخصصی در شهرستان یزد را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: باید با امکانات و نوآوری های جدید زمینه جذب بیشتر جوانان به کتابخانه ها را فراهم کنیم.

فرماندار یزد در پایان با اشاره به اینکه سرانه پایین مطالعه در یزد زیبنده دیار دارالعباده و دارالعلم یزد نیست خاطر نشان کرد: باید با احصاء مسائل و مشکلات ،‌با هم افزایی و استفاده از خرد جمعی در راستای بهبود وضع موجود گام برداریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر