کد خبر: 651909
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
امشب چهارمين رويارويي ايران و برزيل در ليگ جهاني
واليباليست‌هاي ايراني امشب براي هت تريك پيروزي مقابل برزيل در ليگ جهاني به ميدان مي‌روند...
شيوا نوروزي
واليباليست‌هاي ايراني امشب براي هت تريك پيروزي مقابل برزيل در ليگ جهاني به ميدان مي‌روند. تيم ملي واليبال كشورمان امشب چهارمين بازي خود برابر بهترين تيم جهان را انجام مي‌دهد. شاگردان كوواچ با بردي كه جمعه شب به دست آوردند پرانرژي‌تر از هميشه براي هموار كردن راه صعود خود به مرحله بعدي ليگ جهاني مقابل شاگردان رزندي صف آرايي مي‌كنند.
  اولين برد خانگي
هفته چهارم ليگ جهاني با يك پيروزي شيرين براي كشورمان شروع شد. برزيلي‌ها به اين اميد به تهران سفر كرده‌اند تا جبران مافات كنند. هفته گذشته بود كه ملي‌پوشان ايراني با تكيه بر توانايي‌هاي خود توانستند شكست ديدار اول را با پيروزي سه بر صفر عوض كنند. اين در حالي است كه شناخت سرمربي صربستاني از شاگردانش هر روز بيشتر از قبل مي‌شود. همين مسئله موجب شده تا بازي به بازي شاهد عملكردي قدرتمندانه‌تر از گذشته باشيم.  شكست دوباره برزيل آن هم در سالن آزادي همان چيزي بود كه هواداران تيم ملي انتظارش را داشتند. رزندي از جمله كساني بود كه تصور چنين بازي را از بازيكنان برزيل نداشت و حتي واكنش‌هاي عجيب و غريب او نيز مانع از شكست تيم ميهمان نشد. بلندقامتان ايران در حالي كه از حمايت پرشور تماشاگران بهره مي‌بردند ست‌هاي اول، چهارم و پنجم را با اختلاف زياد به سود خود خاتمه دادند و يك بار ديگر شادي را به هموطنان هديه كردند. با دو امتيازي كه از بازي سوم برابر برزيل كسب كرديم شش امتيازي شديم و بالاتر از برزيل در جايگاه دوم گروه A ايستاديم. حال آنكه زردپوشان از با دو بازي بيشتر نسبت به ايران در رده سوم قرار گرفتند. دومين جدال تيم ملي واليبال كشورمان در مصاف با برزيل امشب ساعت 21 برگزار مي‌شود.
 
 ايتاليا هم زانو زد
تيم ملي لهستان اولين شكست ايتاليا را رقم زد. لهستان ديگر همگروه كشورمان در خانه دست به كار بزرگي زد و لاجوردي‌پوشان را به زانو درآورد. اين در شرايطي است كه برد سه بر دو (25- 23، 24- 26، 26- 24، 25- 27 و 15- 10) لهستان شرايط گروه اول رقابت‌ها را پيچيده‌تر كرد. پيش از اين بازي، ايتاليا هر شش بازي قبلي خود را با پيروزي پشت سر گذاشته بود اما در لهستان زمين گير شد. ايتاليايي‌ها كه خيالشان از بابت صعود به مرحله بعد راحت است سه نفر از بهترين بازيكنان خود از جمله زايتسيف را به لهستان نبرده‌اند. ايتالياي 19 امتيازي صدرنشين بدون رقيب گروه اول است و لهستان هم كه از پنج بازي پنج امتياز گرفته در قعرجدول قرار دارد.
 
 برد برزيل را فراموش كنيد
مرد اول واليبال ايران از بازيكنانش خواست كه پيروزي برابر برزيل را به دست فراموشي بسپارند. اسلوبودان كواچ در نشست خبري از روند رو به رشد ملي پوشان كشورمان ابراز خشنودي كرد: از همه رسانه‌ها و تماشاگران تشكر مي‌كنم كه كمك كردند بار ديگر پيروز شويم. بازي بسيار سختي داشتيم. در اين بازي برزيل بهتر از هفته گذشته بازي كرد. چون يك بار در برزيل آنها را شكست داديم، همه گمان مي‌كرديم كه در تهران بازي راحتي داريم اما ديديد كه برزيلي‌ها در خارج از خانه بهتر بازي مي‌كنند. انتظارات زياد هواداران يكي از مشكلاتي است كه كواچ به آن اشاره كرد: انتظارها از تيم ايران بسيار زياد است. جمعيت هم از تيم ملي تنها پيروزي مي‌خواست. من شاهد بودم بازيكنانم در برخي مواقع تنها براي جمعيت بازي و فراموش مي‌كنند كه كار تيمي انجام دهند. همين موضوع باعث مي‌شد كه وقتي يك اشتباه داشتند، روحيه آنها به شدت افت كند اما بايد اين شرايط را تجربه كنيم.  وي اشاره‌اي هم به تعويض طلايي عادل غلامي داشت: من سرمربي هستم و اين حق طبيعي من است كه بازيكنان را بر اساس شرايط مسابقه تعويض كنم. سرمربي تيم ملي در خصوص بازي چهارم با برزيل گفت: از بازيكنان مي‌خواهم كه برد ارزشمند خود مقابل برزيل را فراموش نكنند اما عواطف و احساسات خود را كنار بگذارند و با نگاه جديدي برابر برزيل به ميدان بروند. باز هم براي برد بازي مي‌كنيم. كواچ مقايسه سرويس‌هاي ايران و برزيل را نادرست خواند: فراموش نكنيم كه برابر تيمي بازي مي‌كنيم كه سرويس‌هايش 135 كيلومتر سرعت دارد. نبايد سرويس‌هاي ايران را با سرويس‌هاي برزيل مقايسه كنيم. هر تيمي يك نقطه قوت و يك نقطه ضعف دارد اما نبايد نقاط ضعف خود را زياد بزرگ كنيم. بايد تلاش كنيم كه در بلندمدت سرويس‌ها را بهتر كنيم.
 
 رزنده نيامد
سرمربي و كاپيتان تيم ملي واليبال برزيل حاضر به شركت در نشست خبري پايان بازي با ايران نشدند. شكست دوباره مقابل ايران براي برونو رزنده سرمربي تيم و كاپيتان برزيل آنقدر غيرقابل تحمل بود كه حاضر نشدند به سؤالات خبرنگاران پاسخ دهند.
  برزيلي‌ها تحمل باخت نداشتند
سعيد معروف كاپيتان تيم ملي واليبال پيروزي مقابل برزيل را به مردم هديه داد: ما از قبل مي‌دانستيم بازي بسيار سختي را مقابل برزيل داريم. آنها خارج از خانه بهتر بازي مي‌كنند. خوشحالم كه توانستيم پيروز باشيم و مردم را شاد كنيم. ما در ست پنجم از حريف بهتر بوديم. شرايط واليبال طوري است كه هر تيمي ميزبان باشد مي‌تواند شرايط را به حريف تحميل كند. متأسفانه برزيلي‌ها تحمل باخت نداشتند و حرف‌هايي زير تور رد و بدل شد كه همه شاهد آن بوديد و رفتار سرمربي‌شان را هم ديديد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار