کد خبر: 651573
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی 75 نفر کشاورز برتر و نمونه استان اردبیل در شهرهای مختلف تجلیل می‌شوند که 25 نفر آنها در مرکز استان تجلیل خواهند شد.
به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، عدیل سروی در دیدار مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل با امام جمعه اردبیل در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: 45 برنامه متنوع در سطح استان در گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی برگزار می‌شود و قرار است به همین مناسبت 34 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی با سرمایه‌گذاری 12 میلیارد و 800 میلیون تومان و اشتغالزایی 125 نفر به بهره‌برداری برسد.

وی این پروژه‌ها را شامل 10 طرح پرورش مرغ مادر گوشتی، پرواربندی و طرح‌های حوزه دامپروری، 13 پروژه آبیاری مدرن و طرح‌های عمرانی، سه طرح تولید گیاهان دارویی و تولید آبزیان و دو طرح صنایع تبدیلی شامل خشک‌کنی گیاهان و بسته‌بندی آنها اعلام کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت‌: 110 بهره‌بردار بخش کشاورزی با همت و تلاش مضاعف به عنوان جهادگران عرصه تولید و اقتصاد مقاومتی در سنگر دفاع از این حوزه قرار دارند و همواره سعی می‌کنند تا امنیت غذایی را برای آحاد جامعه فراهم کنند.

سروی با بیان اینکه از 21 تا 27 خرداد ماه هفته جهاد کشاورزی نامگذاری شده که همزمان با صدور فرمان تاریخی امام راحل در تشکیل جهاد سازندگی برای رفع محرومیت‌ها است، افزود: قرار است در این هفته مسئولان و مدیران جهاد کشاورزی با حضور در آیین‌های سیاسی - عبادی نماز جمعه طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و پیشرفت‌های این بخش را تشریح کنند.

این مسئول با بیان اینکه توسعه آبیاری مدرن جزو برنامه‌های اصلی و هدف‌گذاری جدی به شمار می‌رود، ادامه داد: در کنار این امر با توجه به وقوع حوادث غیرمترقبه نظیر خشکسالی و سرمازدگی بخش کشاورزی امسال با مشکلاتی روبه‌رو است به طوری که در حوزه سرمایه‌گذاری صنایع تبدیلی و تکمیلی ما نیازمند حمایت همه‌جانبه هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل کاهش هزینه تولید و در نقطه مقابل توجه به تولید محصول پاک و ارگانیک را از رویکردهای این سازمان برشمرد و تصریح کرد: تولید علمی مبتنی بر علوم کارشناسی مدنظر ما است به طوری که مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی سعی دارد همه ساله در این زمینه به نقش پیشتاز خود را عمل کند.

به گزارش خبرنگار جوان از اردبیل، سروی در پایان سخنان خود با بیان اینکه باید بستر و زمینه تولید بدون عارضه خاص در بخش زراعی، دامی و باغی فراهم آید، یادآور شد: این حرکت می‌تواند پایه خوب تحول اقتصاد مقاومتی به شکل همه‌جانبه باشد تا با فعالیت‌های خود بتوانیم رضای الهی را کسب و خلق‌الله را راضی نگه ‌داریم.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــ

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر