کد خبر: 651513
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۸
هفته چهارم ليگ جهاني واليبال
ليگ جهاني به هفته چهارم رسيد و يك هفته پس از پيروزي تاريخي سائوپائولو، پرافتخارترين تيم ليگ جهاني به تهران مي‌آيد تا...
سعيد احمديان
ليگ جهاني به هفته چهارم رسيد و يك هفته پس از پيروزي تاريخي سائوپائولو، پرافتخارترين تيم ليگ جهاني به تهران مي‌آيد تا جمعه رو در روي ايران قرار بگيرد، اين اولين بازي از شش بازي متوالي شاگردان كواچ در تهران است. پس از دو بازي با برزيل، آنها ميزبان ايتاليا و لهستان هم خواهند بود تا تنور بازي‌هاي ليگ جهاني در ايران در 10 روزه آينده داغ‌تر از هميشه شود.
   
بازي با برزيل اولين بازي خانگي ايران در ليگ جهاني واليبال است. شاگردان كواچ پس از چهار بازي در ايتاليا و برزيل و كسب سه شكست و يك برد حالا در تهران ميزبان تيم‌هاي همگروهشان در ليگ جهاني هستند. واليباليست‌هاي ايراني در حال حاضر با چهار امتياز از چهار بازي تيم سوم جدول گروه A هستند و به دنبال اين هستند تا با كسب امتيازهاي كافي در شش بازي خانگي صعودشان را به مرحله نهايي ليگ جهاني قطعي كنند. شاگردان كواچ در اولين راند از اين بازي‌ها با برزيل روبه‌رو مي‌شوند و در اولين بازي جمعه شب از ساعت 21 در سالن 12 هزار نفري آزادي مقابل اين تيم قرار مي‌گيرند.
در شرايطي كواچ تيمش را براي بازي با برزيل آماده مي‌كند كه ايران در سائوپائولو دست به كار بزرگي زد و توانست با يك شكست نزديك و يك برد قاطع چهار امتياز از حريف قدرش كسب كند و براي اولين بار مقابل تيم قدرتمند برزيل پيروز شود. ايران در بازي اول در حالي كه مي‌توانست در گيم چهارم برنده از بازي مقابل برزيل بيرون بيايد در نهايت با كشيدن كار به گيم پنجم با نتيجه 3 – 2 مغلوب شد و توانست تنها يك امتياز به دست بياورد. در بازي دوم با برزيل اما ورق برگشت و شاگردان كواچ با ارائه يك بازي برتر توانستند در سه گيم متوالي برزيل را شكست دهند و سه امتياز كامل بازي را بگيرند. حالا ايران و برزيل جمعه شب در اولين بازي‌شان در تهران با هم رقابت مي‌كنند. شاگردان كواچ براي تكرار پيروزي مي‌آيند و برزيلي‌ها براي جبران شكست تلخي كه در سائوپائولو تجربه كرده‌اند.
كواچ كه پس از برد شيرين ايران مقابل برزيل در بازي دوم حالا در آستانه رويارويي دو تيم در تهران از شاگردانش خواست تا با فراموشي پيروزي مقابل برزيل، تمام تمركزشان روي بازي جمعه باشد. او به ايسنا مي‌گويد: «بازيكنان ايران بعد از بازي با برزيل شرايط خوبي دارند. به ويژه بعد از پيروزي در سائوپائولو وضعيت تيم از نظر رواني خيلي بهتر شده است. من از بازيكنانم خواستم كه هر اتفاقي را كه در برزيل افتاده است فراموش كنند. ما بايد در شرايط جديد در خانه خود مقابل برزيل ديگري به ميدان برويم. بايد تنها روي بازي پيش رو تمركز كنيم. »
حضور پر شور تماشاگران در بازي جمعه مي‌تواند برگ برنده تيم كواچ باشد.  در دوره گذشته ليگ جهاني و در بازي‌هايي كه در تهران برگزار شد حمايت هواداران سهم زيادي در بيشتر شدن انگيزه و توان ملي‌پوشان داشت؛ نكته‌اي كه كواچ هم به آن اعتراف مي‌كند: «ما در سطح خيلي بالايي بازي مي‌كنيم. بازي در اين سطح از جهان بسيار مشكل است. بايد براي هر مسابقه صد در صد بيشتر توان بگذاريم. شنيده‌ام كه بازيكنان ايراني در خانه 10 الي 20 درصد بهتر بازي مي‌كنند. اميدوارم واقعاً اينطور باشد. بازي در خانه مي‌تواند يك گام به جلو براي ما باشد. اما تنها يك گام. براي پيروزي بايد گام‌هاي بيشتري برداريم.»
   
در سوي ديگر برزيلي‌ها براي انتقام به تهران مي‌آيند. اين اولين سفر تيم پرستاره و پرافتخار واليبال جهان به ايران است و دو بازي مقابل اين حريف نامدار مي‌تواند جذابيت‌هاي زيادي داشته باشد، به خصوص اينكه زردپوشان در كشورشان مقابل شاگردان كواچ شكست خورده‌اند و براي اينكه وضعيت‌شان در ليگ جهاني بدتر نشود در ايران نمي‌خواهند دوباره بازنده باشند و به همين خاطر با تمام توان در آزادي به مصاف واليباليست‌هاي ايراني مي‌روند. برناردو رزنده سرمربي برزيل پيش از سفر به تهران گفت: « پيش از اين مشكلات زيادي داشتيم. نتوانستيم خوب بازي كنيم و مجبور هستيم در تهران امتيازهاي از دست رفته را جبران كنيم. ايران تيم بسيار قدرتمندي است و مي‌توانم بگويم كه امروز يكي از قدرت‌هاي واليبال جهان است. ما اصلاً كار آساني برابر اين تيم نداريم، اما بايد در تهران پيروز شويم. »
برزيلي‌ها بر‌خلاف سال‌هاي گذشته در فصل جديد ليگ جهاني آن اقتدار هميشگي را نداشته‌اند. آنها در آستانه هفته چهارم ليگ جهاني واليبال شش بازي با تيم‌هاي ايتاليا، لهستان و ايران انجام داده‌اند كه دو برد و چهار شكست داده‌اند. برزيلي‌ها در دو بازي اولشان در خانه مغلوب ايتاليا شده‌اند، در ادامه در چهار بازي‌اي كه در ادامه مقابل ايران و لهستان داشته‌اند دو برد و دو شكست كسب كرده‌اند تا با پنج امتياز بعد از ايتاليا تيم دوم جدول باشند.
در همين هفته لهستان نيز در دو بازي ميزبان ايتالياي صدرنشين است؛ در دسته يك (هشت تيم برتر
جهان) و در آخرين روز هفته سوم گروه A تيم ملي واليبال ايتاليا 3 بر يك لهستان را شكست داد تا با 18 امتياز در صدر گروه اول باقي بماند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار