کد خبر: 651167
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد:
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گفت: نقش بی بدیل و غیر قابل انکار بانوان زمانی پر رنگ می شود که آنها را رهبران خاموش و بی ادعای خانواده ببینیم.

فخر السادات خامسی هامانه ، با  ابراز خرسندی از حضور خود در جمع بانوان فرهیخته، فرزانه، تلاش گر، معتقد و صرفه جوی یزدی در ششمین همایش تجلیل از بانوان برگزیده در مدیریت مصرف برق استان اظهار داشت :شما بزرگوارانی هستید که از میان هیاهو و دستاوردهای عصر جدید و زرق و برق دنیای مدرن و مصرف گرای امروز، صرفه جویی و قناعت را برگزیده اید.

وی با بیان اینکه شما با دانستن قدر نعمت های الهی و استفاده بهینه و مطلوب از منابع انرژی، ارزش واقعی انسان را معنا بخشیده اید افزود: نقش بی بدیل و غیر قابل انکار بانوان زمانی پر رنگ می شود که آنها را رهبران خاموش و بی ادعای خانواده ببینیم.

خامسی گفت: زنان با ظرافت و دقتی که در امور دارند لازم است به جدیدترین اطلاعات و دانش های مرتبط با سبک زندگی اسلامی دست یابند و از روش های نوین و بهینه، مصرف صحیح را جایگزین باور های غلط و غیر اقتصادی اعضای خانواده کنند.

وی از خانواده به عنوان رکن اصلی جامعه یاد کرد و افزود: در جامعه ما که هنوز خانواده ارزش و اثر گذاری خود را از دست نداده آموزش و تعلیم از طریق خانواده نقش بسیار زیادی در نهادینه کردن الگوی درست مصرف دارد.

مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه زنان قلب تپنده و مدیران خاموش خانواده هستند اظهار داشت: زنان نقشی تعیین کننده و کنترل کننده بر ساختار و چارچوب اجتماعی و فرهنگی خانواده دارند.

وی افزود: زنان به عنوان مدیران برنامه ریزی خانواده و کسانی که مهم ترین نقش را در تنظیم و چگونگی هدف خانوار به عهده دارند می توانند با حس مسئولیت پذیری و قانون مندی خود کشور را در اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف یاری دهند.

خامسی با بیان اینکه مردان و زنان سخت کوش یزدی ثابت کرده اند که با باور، اعتقاد، ایمان و تلاش می توانند سرزمینی با سخت ترین شرایط اقلیمی، بومی و زیست محیطی را به بالاترین رتبه ها در اقتصاد، صنعت و علم برسانند تصریح کرد: نهایت این حسابگری و دور اندیشی را می توان در زنان سخت کوش، اندیشمند و مدیران لایق یزدی یافت.

این مقام مسئول با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب، گفت: صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن، بجا مصرف کردن، ضایع نکردن مال، مصرف را کارآمد و ثمر بخش نمودن، پرهیز از اسراف و زیاده روی در استفاده از نعمت ها است به گونه ای که در اسلام سفارش شده که سزاوار است مومن در امور مباح هم سعی کند که اسرافی از او سر نزند.

وی گفت: بانوان قناعت جوی استان می توانند با رعایت الگوی درست و استفاده بهینه از منابع و ثروت های ملی، توسعه اقتصادی کشور و استقلال ملی را تضمین کنند.

در پایان این مراسم از 800 بانوی برگزیده شهرهای یزد،اشکذر و تفت در مصرف برق تجلیل شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر