کد خبر: 650961
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
كارلوس دونگا، كاپيتان و سرمربي سابق تيم ملي برزيل كه در نخستين ويژه برنامه جام جهاني «بيست، چهارده» حضور يافته بود شانس ايران براي صعود را...
دنيا حيدري
هرگز تسليم معلوليت نشدم
زهرا نعمتي اولين زن ايراني برنده مدال طلاي پارالمپيك و المپيك كه به عنوان ميهمان كنفرانس سالانه اعضاي كنوانسيون معلولين به نيويورك سفر كرده، در كنفرانس مطبوعاتي سازمان ملل متحد بر ارتقاي حقوق معلولان در سراسر جهان تأكيد كرد. نعمتي تأكيد كرد كه ورزش بهترين راه غلبه بر معلوليت است و رمز موفقيت خود را تسليم نشدن برابر معلوليت خواند و ادامه داد در مقطع زماني مهمي بسر مي‌بريم چراكه سازمان ملل متحد موضوع دستور كار توسعه پس از 2015 را در برنامه خود قرار داده و لازم است مسئله معلولين بطور جدي مدنظر قرار گيرد تا دسترسي معلولين به كليه امكانات فعاليت عادي در تمام شهرهاي جهان و همچنين فرصت برابر براي اشتغال كامل و مناسب تا سال 2030 فراهم شود.
مي‌توانستيم نتيجه واليبال را با فوتبال عوض كنيم!
كارلوس دونگا، كاپيتان و سرمربي سابق تيم ملي برزيل كه در نخستين ويژه برنامه جام جهاني «بيست، چهارده» حضور يافته بود شانس ايران براي صعود را بالا خواند: «اگر آرژانتين را كنار بگذاريم، ايران شانس خوبي براي صعود برابر نيجريه و بوسني دارد. مهم اين است كه بازي اول را نبازد. چهار، پنج بازيكن تيم ملي كه خارج از ايران بازي مي‌كنند تجربه خوبي براي اين تيم به حساب مي‌آيند. اما براي بازيكنان ايران هم خوب است كه مقابل آرژانتين و نيجريه بازي كنند البته به شرطي كه بدانند در جام جهاني فقط يك فرصت و يك بازي وجود دارد و بايد برنده از زمين بيرون بيايند. ضمن اينكه در بازي برابر آرژانتين قطعاً هر برزيلي كه در ورزشگاه باشد، طرفدار ايران است. » اما او كه به ورزش واليبال هم علاقه دارد، برخلاف فوتبال، درباره شكست تيم ملي واليبال برزيل برابر ايران كري خواند: «ما مي‌توانستيم اين نتيجه را با فوتبال عوض كنيم!دومين ورزش برزيل، واليبال است. ما با مربي خود چند سالي است كه نتايج خوبي مي‌گيريم. البته ايران هم برد خوبي برابر برزيل به دست آورد. »
 

آرژانتين روز آساني برابر ايران ندارد
گيرمو لوئيس نيكلاس سفير آرژانتين در ايران، همانند تمامي مردمان سرزمينش به آلبي سلسته و فوتبال علاقه بسياري دارد و قبل از رويارويي تيم ملي فوتبال كشورش برابر ايران، در گفت‌وگوي اختصاصي با تسنيم، كري خواني‌هايش را شروع كرده است: «مسي بازيكن پيچيده‌اي است و اگر شما بخواهيد تنها روي مسي تمركز كنيد موفق نخواهيد بود. آرژانتين نفرات خوب ديگري مانند آگرو، دي‌ماريا و ايگواين دارد. حواستان بايد به آنها باشد هرچند مهارشان سخت است، مسي هم همين‌طور است گاهي چند بازيكن قصد دارند او را مهار كنند اما او ناگهان توپ را وارد دروازه مي‌كند ولي باز هم معتقدم ايران نبايد فقط روي مسي تمركز كند. اما ايران هم كرش و بازيكن خوبي دارد كه كار بزرگي انجام دادند و توانستند ايران را از آسيا به جام جهاني برسانند، آن‌هم در حالي كه روند صعود ايران بسيار سخت بود و مي‌دانيم با اين حساب روز آساني مقابل ايران نداريم. هرچند كه احتمالاً در بازي برابر ايران، برزيلي‌ها به‌دليل رقابت با آرژانتين از ايران طرفداري مي‌كنند.
 
مجادله بر سر جعلي بودن يا نبودن
در حالي كه گفته مي‌شد پرونده جنجالي كارت‌هاي خدمت جعلي و تخلف بازيكنان فوتبال در اين زمينه به اثبات رسيده و فوتبال ايران در آستانه يك شوك خبري ديگر قرار دارد و دايي هم خواستار پيگيري اين مسئله شده بود، اسماعيل حسن‌زاده رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال همچنان مدعي است كه هنوز نامه‌اي از سازمان نظام وظيفه كه نشان دهنده تخلف فوتباليست‌ها براي دريافت كارت پايان خدمت‌شان باشد به اين كميته نرسيده است: « با توجه به مطالبي كه در رسانه‌ها و از قول برخي افراد مطرح شده بود، نامه‌اي را به سازمان نظام وظيفه ارسال كرده‌ايم تا اطلاعات دقيقي در اين خصوص در اختيارمان قرار دهند. با اين وجود هنوز پاسخي از سازمان نظام وظيفه به فدراسيون فوتبال يا كميته انضباطي ارسال نشده و در واقع ما منتظر پاسخ اين سازمان هستيم. مطابق قانون با بازيكناني كه مرتكب چنين تخلفاتي شده‌اند عمل خواهيم كرد.»
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار