کد خبر: 650461
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸
واكنش‌ها به پيروزي تاريخي ايران مقابل برزيل در ليگ جهاني واليبال
پس از سه شكست در ليگ جهاني، با پيروزي تاريخي مقابل برزيل، دوباره واليباليست‌هاي ايراني در...
سعيد احمديان
پس از سه شكست در ليگ جهاني، با پيروزي تاريخي مقابل برزيل، دوباره واليباليست‌هاي ايراني در حال تبديل شدن به همان تيم شگفتي‌ساز فصل گذشته ليگ جهاني هستند؛ مسابقه‌اي كه كواچ مي‌گويد شاگردانش فوق‌العاده بودند و در مقابل كاپيتان برزيل اعتراف كرد بچگانه بازي كردند. ايران با چهار امتياز از چهار بازي حالا تيم سوم جدول است. شاگردان كواچ بامداد امروز به تهران برگشتند تا‌آماده شش بازي آينده‌شان در ليگ جهاني برابر برزيل، ايتاليا و لهستان شوند؛ رقابت هايي كه هواداران واليبال اميدوارند شاهكار شاگردان كواچ تكميل شود.
  كواچ: اين پيروزي گامي براي بهتر شدن است
اسلوبودان كواچ بر خلاف بازي اول مقابل برزيل كه حسابي از دست بازيكنانش عصباني بود، با پيروزي شنبه شب برابر برزيل در بازي دوم از همه چيز راضي است. او بعد از اين بازي تاريخي مي‌گويد: «پس از شكست در مسابقه ديروز عصباني بودم چون امكان پيروزي مقابل برزيل را داشتيم اما در حدي كه توان آن را داشتيم بازي نكرديم. اين بار بهتر بازي كرديم و به خصوص در سرويس و دفاع روي تور خيلي خوب كار كرديم و امتيازگيري را براي برزيل بسيار سخت كرديم. بعد از بازي ديروز با بازيكنان صحبت‌هاي زيادي كردم و توانستيم خيلي موارد را در تيم خود تغيير دهيم. نتيجه مسابقه فوق‌العاده است اما اين پيروزي فقط گامي براي بهتر شدن در آينده است. »
سعيد معروف كاپيتان تيم ملي واليبال هم اعتراف مي‌كند كه انتظار چنين بردي را نداشته است:
«اميدوار بودم كه بازي خوبي ارائه كنيم اما كسي انتظار نداشت با اين نتيجه به پيروزي برسيم. برزيلي‌ها در ست پاياني با تمام توان خود بازي كردند اما بازهم تمركز خود را حفظ كرديم و به پيروزي رسيديم. در اين مسابقه سرويس‌هاي خيلي خوبي زديم و در دفاع روي تور هم بهتر از حريف كار كرديم. در بيشتر مهارت‌هاي بازي عملكرد بهتري نسبت به برزيل داشتيم و به پيروزي رسيديم. بسيار سخت بود كه پس از دو شكست مقابل ايتاليا به شرايط روحي مناسبي بازگرديم اما بازيكنان نشان دادند كه حرفه‌اي فكر مي‌كنند. »
معروف البته در ادامه مي‌گويد كه حالا بايد به فكر بازي‌هاي آينده باشيم: «نتايجي كه در چهار مسابقه مقابل ايتاليا و برزيل به دست آورديم هنوز نمي‌تواند صعود يا عدم صعود ما به مرحله نهايي را مشخص كند. هشت مسابقه ديگر در پيش داريم كه بايد براي كسب بهترين نتيجه در آنها تلاش كنيم. خيال واهي است اگر تصور كنيم مي‌توانيم هر شش مسابقه خود در تهران را به راحتي با پيروزي پشت سر بگذاريم، زيرا تيم‌هاي برزيل، ايتاليا و لهستان تيم‌هاي با تجربه‌اي هستند و سابقه بازي كردن مقابل تماشاگران زياد را دارند. اگرچه نوع تشويق كردن هواداران ايراني با ديگر نقاط دنيا تفاوت دارد اما بايد از اين تفاوت در جهت مثبت بهره ببريم نه اينكه توقع قطعي براي پيروزي داشته باشيم. »
  سرمربي برزيل: ايران شايسته پيروزي بود
در اردوي برزيل پس از بازي با ايران همه چيز نااميد‌كننده است. پرافتخارترين تيم ليگ جهاني با چهار شكست در شش بازي عملكرد ضعيفي در اين دوره داشته است. برناردو رزنده سرمربي برزيل كه حرص و جوش‌هايش كنار زمين در جريان بازي با ايران كاملاً نشان مي‌داد كه چقدر از دست بازيكنانش ناراضي است، مي‌گويد: «بايد تأكيد كنم كه تيم ملي ايران، شايسته اين پيروزي بود و برزيل در سطح پايين‌تري بازي كرد. ما نتوانستيم ثبات خود را در طول مسابقه حفظ كنيم. دفاع ما اصلاً خوب نبود و از حالا بايد بيشتر روي نقاط ضعف‌مان كار كنيم. لازم نيست كار بيشتري انجام دهيم، فقط بايد بيشتر تلاش كنيم. »
كاپيتان تيم ملي واليبال برزيل هم كه پسر سرمربي است، درباره شكست مقابل ايران مي‌گويد: «اين پيروزي را به تيم ايران تبريك مي‌گويم، چون بازي خيلي خوبي ارائه كردند اما ما در بدترين شرايط خود بوديم. ايران نسبت به بازي با ايتاليا خيلي بهتر شده بود و در دفاع روي تور و سرويس بسيار خوب كار كرد. ما از شش مسابقه خود در ليگ جهاني چهار شكست داشتيم كه اين نتايج براي برزيل كاملاً نا‌اميد كننده است.» كاپيتان تيم ملي واليبال برزيل تأكيد مي‌كند: «خيلي سخت است كه همچنان به آينده تيم خود در اين دوره از ليگ جهاني اميد داشته باشيم اما سعي مي‌كنيم بيشتر تمرين كنيم تا هر روز بهتر شويم. اعتماد به نفس تيم ما كم شده است چون مثل بچه‌ها بازي كرديم. براي تيمي كه رتبه اول رده بندي جهاني را در اختيار دارد و 10 سال بهترين تيم واليبال جهان بود اين كيفيت بازي قابل قبول نيست. »

  6 بازي متوالي در تهران و حمله به جايگاه برزيل
پس از پيروزي مقابل برزيل، ملي پوشان كشورمان كه در چهار بازي خارج از خانه خود مقابل ايتاليا و برزيل با يك پيروزي و سه شكست، چهار امتياز كسب كرده‌اند به تهران بازمي‌گردند تا شش مسابقه بعدي خود را در تهران مقابل برزيل، ايتاليا و لهستان برگزار كنند. ايران پس از انجام چهار بازي، يك پيروزي، سه شكست، پنج ست برده و 9 ست باخته با چهار امتياز بعد از ايتاليا 15 امتيازي و برزيل پنج امتيازي در مكان سوم جدول قرار دارد و لهستان با سه امتياز تيم چهارم گروه است. اين در حالي است كه برزيل دو بازي بيشتر از تيم ملي ايران انجام داده و شاگردان كواچ در صورت تكرار نتايج درخشان خود در سائوپائولو مي‌توانند بالاتر از برزيل در جدول قرار بگيرند.
در اين بين تيم ملي واليبال ايتاليا در هفته سوم ليگ جهاني واليبال با قدرت و اختلاف زياد نسبت به تيم‌هاي ديگر، صدرنشين گروه A ليگ جهاني است. آتزوري از پنج بازي خود 15 امتياز كامل گرفته و فقط سه ست را به حريفانش واگذار كرده است. بازي ششم اين تيم ديروز مقابل لهستان برگزار شد و بعيد است شاگردان استفان آنتيگا بتوانند ايتاليا را كه در بهترين شكل ممكن است شكست دهند. با اين شرايط به نظر مي‌رسد شاگردان كواچ مي‌توانند با نتيجه گرفتن در شش بازي متوالي كه در تهران دارند جايگاه دوم را هدف قرار دهند. طبق برنامه ليگ جهاني، تيم ملي ايران در روزهاي 23 و 25 خرداد با برزيل، 30 خرداد و اول تير با ايتاليا و شش و هشت تير با لهستان در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي بازي مي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار