کد خبر: 649962
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
آخرين خبرها از تيم‌ملي فوتبال در برزيل
در فاصله شش روز تا شروع جام جهاني كمپ كورينتيانس درسائوپائولو اين روزها ميزبان اردوي نهايي شاگردان كرش...
سعيد احمديان
در فاصله شش روز تا شروع جام جهاني كمپ كورينتيانس درسائوپائولو اين روزها ميزبان اردوي نهايي شاگردان كرش است. اين سومين كمپ تيم‌ملي فوتبال براي آماده شدن براي حضور در جام جهاني است. ملي‌پوشان كه بامداد سه شنبه وارد برزيل شده‌اند تمريناتشان را در اين كشور پيگيري مي‌كنند و فردا در آخرين بازي تداركاتي مقابل ترينيداد و توباگو به ميدان مي‌روند. گزارش‌هاي رسيده از برزيل از روحيه بالاي شاگردان كرش خبر مي‌دهد تا همه چيز براي حضور ملي پوشان با آمادگي كامل در اولين بازي شان كه 26 خرداد برابر نيجريه است آماده و مهيا باشد.
 خوشامد رئيس‌جمهور برزيل به تيم‌ملي
كاروان تيم‌ملي فوتبال بامداد سه شنبه بود كه تهران را به مقصد سائوپولو ترك كرد و پس از يك سفر 20 ساعته در ساعات آغازين چهارشنبه وارد برزيل شد و در فرودگاه سائوپائولو مورد استقبال مسئولان فيفا و محمد قانع زاده سفير ايران در برزيل قرار گرفت. ملي پوشان پس از انجام تشريفات مربوط به فرودگاه، وارد اتوبوس هيوندايي تيم‌ملي شدند كه شعار افتخار پارس و پرچم ايران روي آن نقش بسته بود و به سمت هتل محل اقامت خود رفتند و در بدو ورود مورد استقبال كودكاني قرار گرفتند كه با لهجه زيبايي و با پرچم ايران و به فارسي به كاروان ايران خوشامد مي‌گفتند. خوش آمديد به برزيل.
 پس از ورود به هتل، شهردار سائوپائولو به همراه همسرش در محل هتل ايران حاضر شد و ضمن اهداي پرچم برزيل به كرش با اعضاي تيم‌ملي ايران عكس يادگاري گرفت. از نكات جالب توجه حضور پليس فدرال، ايالتي و فضاي شديد امنيتي اطراف فرودگاه و در مسير هتل و همچنين داخل هتل و محيط پيراموني آن است در بدو ورود بازيكنان به هتل تعدادي از ايراني‌هاي هوادار تيم‌ملي به محل هتل آمدند و تيم‌ملي را تشويق كردند. دو افسر امنيتي از سوي كشور برزيل از بدو ورود تيم‌ملي و يك رابط فيفا با تيم‌ملي همراه خواهند بود.
همچنين ديلما روسف، رئيس‌جمهور برزيل در پيامي ورود اعضاي تيم‌ملي فوتبال ايران به اين كشور را خوشامد گفت. روسف در اين پيام كه در صفحه توئيتر خود نوشته، آورده است: خوش آمديد. در حال شمارش معكوس براي آغاز جام جهاني هستيم. پس از استراليا كه اولين تيم از مجموع 31 تيمي بود كه براي شركت در رقابت‌هاي جام جهاني فوتبال قدم به خاك برزيل گذاشت، دو تيم ايران و كرواسي نيز در بامداد چهارشنبه گذشته وارد خاك برزيل شدند.
 رضايت كرش از امكانات كمپ كورينتيانس
بازيكنان تيم‌ملي روز پر مشغله‌اي را در بدو ورودشان به برزيل پشت سر گذاشتند. بنا بر اعلام قبلي برنامه هر روزه تيم‌ملي، بازيكنان پس از انجام اقدامات متعدد مانند امضاي لباس و توپ براي موزه فيفا، شركت در كلاس‌هاي آموزشي و توجيهي، تهيه عكس و فيلم و صرف ناهار در هتل محل اقامتشان، بعدازظهر پنج شنبه و با حضور پليس ايالتي و فدرال برزيل و با حضور تيم اسكورت شامل چندين خودروي پليس و تعداد زيادي پليس موتورسوار به محل تمرينات خود در باشگاه كورينتيانس رفته و ضمن آشنايي با كمپ تمريني خود كه از مجهزترين باشگاه‌هاي برزيل به لحاظ امكانات مختلف تمريني و به خصوص پزشكي ورزشي و بدنسازي است، به مدت دو ساعت تمرينات خود را زير نظر كادر فني پيگيري كردند. اين اولين تمرين ملي پوشان در اردوي برزيل بود.
تيم‌ملي ايران تمريناتش را در مجموعه ورزشي باشگاه كورينتيانس انجام مي‌دهد و كارلوس كرش از امكانات تمريني اين باشگاه بسيار راضي است: «از مسئولان كورينتيانس به خاطر امكاناتي كه در اختيار ما قرار دادند تشكر مي‌كنم. امكانات اين باشگاه عالي است.» او مي‌گويد: « اميدواريم برزيلي‌ها به حمايتشان از ما در جريان بازي‌ها ادامه دهند و تماشاگران برزيلي شاگردان مرا تشويق كنند. البته مي‌خواهيم ابتدا نيجريه را به دردسر بيندازيم و بعد از آن سراغ ساير حريفانمان مي‌رويم چراكه هدف ما نشان دادن بزرگي ايران است و مي‌خواهيم مردم ايران را خوشحال كنيم. »
همچنين سرمربي تيم‌ملي ايران درباره تركيب احتمالي اين تيم در جام جهاني 2014 هم در گفت‌وگويي كه با خبرنگاران برزيلي داشت اين گونه پاسخ داد: « نمي‌توانم به شما بگويم تركيب 11 نفره من برابر نيجريه چه بازيكناني خواهد بود اما يك نظر قطعي را درباره تركيب ايران در جام جهاني مي‌توانم بگويم اينكه هر بازيكني كه به ميدان برود، با تمام قوا در ميدان حضور خواهد داشت. »
سرمربي پرتغالي تيم‌ملي درباره بازي با نيجريه در جام جهاني مي‌گويد: « ما از نقاط ضعف و قوت خود در جام جهاني آگاه هستيم. مي‌خواهيم از تمام انرژي و توان خود براي جام جهاني استفاده كنيم. مي‌دانيم كه نيجريه تيم قدرتمندي است و در بازي اخير نيز فوتبال خوبي را به نمايش گذاشته بود. ما به ساز نيجريه‌اي‌ها نخواهيم رقصيد. فوتبال با حقايق سروكار دارد. اگر استراتژي خوبي براي بازي با نيجريه داشته باشيم مي‌توانيم نتيجه خوبي كسب كنيم. بازيكنانم مصمم هستند كه در اولين ديدار جام جهاني عملكرد خوبي داشته باشند. »
  از آشپز ايراني تا در نظر گرفتن نمازخانه
همچنين فوتبال ايران از كشورمان همراه با خود آشپز هم به برزيل برده است تا در اين كشور مشكل غذا نداشته باشد. البته مركز اسلامي سائوپائولو هم در زمينه ارائه غذاي حلال با تيم‌ملي ايران همكاري مي‌كند. علاوه بر اينها مديران باشگاه كورينتيانس كه ميزبان تيم‌ملي هستند براي جلب رضايت ايراني‌ها دست به هر كاري مي‌زنند. آنها با در نظرگرفتن نمازخانه‌اي براي تيم‌ملي ايران، رضايت ملي‌پوشان را كاملاً جلب كرده‌اند. همچنين در كنفرانس خبري مسعود شجاعي و عليرضا جهانبخش هم نكته قابل توجه براي برزيلي‌ها، پوشاندن برند يك شركت مشروبات الكلي در بين اسپانسرهاي باشگاه كورينتيانس بوده است. گويا در جلسه‌اي كه بين نماينده فدراسيون فوتبال ايران و مديران باشگاه كورينتيانس برگزار شده، نماينده ايران خواهان جمع‌آوري يا پوشاندن محصولات و تبليغات اين شركت بوده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار