کد خبر: 649321
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۳
كرش: به صعود اميدوارم
ملي‌پوشان اعزامي به جام جهاني مشخص شدند. همانطور كه از قبل اعلام شده بود...
شيوا نوروزي
ملي‌پوشان اعزامي به جام جهاني مشخص شدند. همانطور كه از قبل اعلام شده بود كارلوس كرش نام 24 بازيكن نهايي اعزامي به برزيل را اعلام كرد. خط خوردن محمد رضا خلعتبري و سردار آزمون از جمله اتفاقاتي بود كه كسي انتظارش را نداشت. سوشا مكاني و مهدي شريفي ديگر خط‌خورده‌هاي تيم ملي هستند.
تيم‌ملي كه به تازگي از اردوي اتريش به ايران بازگشته فردا پس از برگزاري مراسم بدرقه در سالن 12 هزار نفري آزادي، تهران را به مقصد برزيل ترك مي‌كند. سرمربي پرتغالي ديروز سرانجام تصميم نهايي‌اش را براي انتخاب بازيكنان اصلي گرفت. اين در حالي است كه امروز بعدازظهر كرش پس از دريافت آخرين وضعيت هاشم بيك زاده از بين او و خانزاده يك نفر را خط مي‌زند. فهرست 23 نفر نهايي فردا به فيفا ارسال مي‌شود. فهرست تيم ملي فوتبال در جام جهاني 2014 به شرح زير است:
دروازه‌بانان:رحمان احمدي، دانيال داوري و عليرضا حقيقي. 
مدافعان: مهرداد بيت‌آشور، هاشم بيك‌زاده، پژمان منتظري، سيدجلال حسيني، اميرحسين صادقي، احمد آل‌نعمه، مهرداد پولادي، حسين ماهيني، خسرو حيدري، محمدرضا خانزاده.
هافبك‌ها: آندرانيك تيموريان، جواد نكونام، قاسم حدادي‌فر، رضا حقيقي‌، بختيار رحماني، احسان حاج‌صفي.
مهاجمان: اشكان دژآگه، مسعود شجاعي، رضا قوچان‌نژاد، عليرضا جهانبخش، كريم انصاري‌فرد.
  خلعتبري در شوك
محمدرضا خلعتبري هنوز در شوك خط خوردن از تيم ملي است. با وجود آنكه اين مهاجم ملي‌پوش تاكنون عملكرد خوبي در تيم ملي داشته اما كرش ترجيح داد خلعتبري را به برزيل نبرد. پس از اعلام فهرست نهايي خلعتبري به سختي پاسخ خبرنگاران را داد: چهار سال براي تيم ملي زحمت كشيدم و هيچ‌كس به اندازه خودم ناراحت نيست و باورم نمي‌شود كه خط خورده‌ام.
  آزمون قانع شد
مهاجم روبين‌كازان از جمله بازيكناني است كه حتي تصور خط خوردن را هم نمي‌كرد. سردار آزمون بازيكن جوان كشورمان كه عملكرد خوبي در ليگ روسيه داشت ديروز از تركيب نهايي كنار گذاشته شد. با اين حال آزمون قدر نان و نمكي را كه با تيم ملي خورده دانست و واكنش معقولي از خود نشان داد: فوق‌العاده‌ از اين قضيه ناراحت هستم. در ابتدا كه شنيدم حس بدي به من دست داد اما حسرت چيزي را نمي‌خورم چون مي‌توانم در جام‌هاي جهاني بعدي حضور داشته باشم. كرش با من تماس گرفت و به طور كامل توضيح داد كه چرا نامم را خط زده است. من كرش را خيلي دوست دارم و چيزهاي زيادي از او ياد گرفتم. به هيچ عنوان از او ناراحت نيستم. او مرا قانع كرد كه چرا در ليست نهايي تيم ملي ايران نيستم.
 
خط نخوردم
سوشا مكاني از جمله بازيكناني بود كه از همان اول زمزمه‌هاي خط خوردنش به گوش مي‌رسيد. حضور احمدي و داوري كه در برزيل تقريباً قطعي بود اما همانطور كه انتظار مي‌رفت مرد پرتغالي از بين مكاني و حقيقي روي نام سوشا خط قرمز كشيد. با اين وجود مكاني پس از قطعي شدن حذفش از جام جهاني سعي كرد روحيه‌اش را حفظ كند: من اسم اين را خط خوردن از تيم ملي نمي‌گذارم، بلكه حضور نداشتن در ليست نهايي را باز ماندن از همراهي تيم ملي مي‌دانم. جزئيات زيادي در اين باز ماندن دخيل بوده و نبايد به حساب ضعيف بودن بگذاريم. همه كساني هم كه براي تيم ملي انتخاب شده‌اند لياقتش را داشتند. به هر حال كادر فني هم فقط سه دروازه‌بان را مي‌تواند به خود به جام جهاني ببرد.
  من اميدوارم
سرمربي تيم ملي فوتبال كشورمان همچنان اميدوار است شاگردانش در جام جهاني شگفتي خلق كنند. اندي ميتن نويسنده سرشناس سايت ESPN گفت‌وگويي با كارلوس كرش انجام داده و شرايط تيم ايران را براي حضور در برزيل جويا شده. كارنامه درخشان مربي پرتغالي و عملكرد وي در تيم ملي كشورش در جام جهاني 2010 از جمله مواردي است كه نويسنده مطلب به آن اشاره كرده. كرش دلايل انتخاب ايران را اينگونه توضيح داد: در كشورهاي زيادي مربيگري كرده‌ام. وقتي از مربيگري بازنشسته شوم، مي‌خواهم به گذشته نگاه كنم و تجربياتم را در موقعيت‌هاي مختلف بررسي كنم. آنقدر در طول مربيگري‌ام به كشورهاي مختلف سفر كرده‌ام كه گاهي فراموش مي‌كنم كه كشور خودم كجاست! اولين بار بازي ايران برابر روسيه را در ابوظبي ديدم و آن بازي را مورد بررسي قرار دادم. مي‌دانستم كه تجربه بين‌المللي بازيكنان ايران و كيفيت فني آنها پايين است، اما ظرفيت صعود به جام جهاني 2014 برزيل را در بازي آنها ديدم. مربيگري در آسيا كار بسيار سختي است. فقط ژاپن، كره جنوبي و استراليا سطح بالايي دارند، چراكه آنها سرمايه‌گذاري زيادي در فوتبال انجام داده‌اند.
صعود ايران به دور دوم جام بيستم نكته ديگري است كه كرش به آن اشاره مي‌كند: تلاش مي‌كنيم تا بتوانيم يكي از تيم‌هاي صعود كننده به دور دوم جام جهاني 2014 برزيل باشيم. شايد مردم بگويند كه اين هدف واقع‌بينانه نيست اما ما به صعود اميدوار هستيم و بايد هدف داشته باشيم. قطعاً براي تفريح به برزيل نمي‌رويم چراكه در اينجا بايد با تيم‌هاي بزرگي بازي كنيم. در نظر بگيريد كه اگر قرار بود با آرژانتين و ليونل مسي ديداري دوستانه برگزار كنيم چه مقدار بايد پول مي‌داديم، در حال حاضر مي‌توانيم مجاني با آنها بازي مي‌كنيم.
  داستان هواپيماي چارتر تيم ملي
موضوع ديگري كه حسابي مود توجه سايت ESPN قرار گرفته بحث هواپيماي تيم ملي است: تيم در روزهاي نخست با هواپيماهاي عمومي سفر مي‌كرد و اين كار ما را بسيار سخت كرده بود. رئيس‌جمهور و رئيس فدراسيون فوتبال اين كشور مشكل را خيلي زود فهميدند و به ما كمك كردند و در ادامه يك هواپيماي چارتر براي ما فراهم كردند. با رقيباني بازي داشتيم كه كشورهاي ثروتمندي بودند، مانند قطر كه از يكي از بهترين هواپيماها براي بازيكنان خود استفاده مي‌كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار