کد خبر: 645624
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷
عاشق بازي كريمي هستم اما درباره دعوت نكردنش منطقي تصميم‌گرفتم
ورزشگاه آزادي اين روزها ميزبان تمرينات تيم ملي فوتبال ايران است. شاگردان كرش بعد از ...
ورزشگاه آزادي اين روزها ميزبان تمرينات تيم ملي فوتبال ايران است. شاگردان كرش بعد از اردوي آفريقا در تهران اردو زده‌اند و قرار است پس از چهار جلسه تمرين در ايران، بامداد دوشنبه راهي اردوي اتريش شوند. سرمربي تيم ملي فوتبال هم كه انتقاداتش از كيفيت پايين پيراهن تيم ملي جزو حاشيه‌هاي داغ چند وقت اخير فوتبال ايران بود، پس از اينكه ديد اعتراضش تاثيري ندارد و مسئولان فدراسيون پشت اسپانسر هستند اين روزها ترجيح داده در اين رابطه سكوت كند و بيشتر تمركزش را روي آماده‌سازي تيم ملي براي جام جهاني بگذارد. به همين خاطر هم او پنج شنبه در حاشيه اولين تمرين تيم ملي در تهران ترجيح داد درباره حاشيه‌هاي چند وقت اخير اظهار نظر نكند و بيشتر درباره آخرين وضعيت تيم ملي صحبت كند. هر چند صحبت‌هايش خالي از جنجال هم نبود، به خصوص آنجايي كه در واكنش به تمديد قراردادش عنوان كرد كه اتفاقات يك ماه اخير نشان مي‌دهد كه مرا نمي‌خواهند!
   دعوت نكردن از كريمي يك تصميم منطقي بود
ليست 28 نفره تيم ملي براي اردوي اتريش و دعوت نشدن بازيكناني مانند علي كريمي سؤالي بود كه ابتدا كرش به آن پاسخ داد. او در مورد اينكه برخي بازيكنان خط خورده‌اند و آيا علي كريمي دعوت خواهد شد يا خير، گفت: « مهلت پاياني فيفا براي فرستادن ليست اوليه 13 مي ‌است كه درها باز است، اما ما يك فرآيند منطقي را دنبال مي‌كنيم. تعدادي بازيكن در اردوي قبلي داشتيم و در اين اردو نيز هستند در اولويت هستند. علي كريمي يكي از بهترين بازيكنان تاريخ فوتبال ايران است و پارسال هم تصميمي گرفت مبني بر خداحافظي كه پس از آن هم صحبت كرد. از صميم قلب دوست داشتم بازيكنان بيشتري ببرم، عاشق بازي او هستم و نبايد فراموش كنيم كه در راه جام جهاني هم زحمت زيادي كشيد. »
  
بدون لژيونرها نمي‌توانيم بازي در جام جهاني را تصور كنيم
با توجه به اينكه در تيم ملي، ل‍ژيونرها و بازيكناني كه به اعتقاد كرش تجربه بين‌المللي بالايي دارند در اولويت هستند در ادامه خبرنگار راديو آلمان از سرمربي تيم ملي پرسيد چه برنامه‌اي براي اين بازيكنان دارد و او اينگونه پاسخ داد: «در حال حاضر به صورت ميانگين 60 درصد آنها در داخل و 40 درصد، خارج از ايران هستند. اين بازيكنان تجربه بين‌المللي دارند كه بايد در جام جهاني آنها را داشته باشيم كه بدون آنها نمي‌توانيم حتي به اين مسابقات فكر كنيم. تيم‌هاي هم‌گروه‌مان بازيكنان بين‌المللي متعددي دارند كه در ليگ قهرمانان اروپا بازي مي‌كنند، اما ما حتي يك بازيكن هم نداريم كه تجربه ليگ قهرمانان اروپا را داشته باشد. خيلي‌ها بودند كه حتي شانسي براي صعود ما قائل نبودند، اما در حال حاضر بايد سخت تلاش كنيم و اين هدف را داريم كه به دور دوم صعود كنيم. »
  
 اگر ماندم بعد از جام جهاني، رحمتي را دعوت مي‌كنم
به‌رغم اينكه كرش بارها تأكيد كرده بود كه رحمتي در جام‌جهاني حضور نخواهد داشت باز هم از سؤالاتي در‌باره او از سرمربي تيم ملي پرسيده شد. او اين بار با تأييد غيبت رحمتي در برزيل وعده داد در صورتي كه بعد از جام جهاني در ايران حضور داشته باشد از دروازه‌بان استقلال استفاده خواهد كرد: «شفاف بررسي كنيم، هم از لحاظ شخصي و هم حرفه‌اي هيچ چيزي ندارم و قدردان عملكرد او هستم. احترام خاصي براي رحمتي قائل هستم و اگر كسي به او بي‌احترامي كند با او مي‌جنگم، اجاره نمي‌دهم به شخصيت او بي‌احترامي شود. در حال حاضر نوع نگرش من اين است كه بازيكناني بودند كه تلاش زيادي براي صعود تيم ملي كردند و آنها در اولويت هستند. به خود او هم گفتم به هر دليلي به عنوان سرمربي بمانم، هيچ شكي نخواهم داشت كه از او استفاده مي‌كنم؛ البته اگر بمانم. هنوز هم نظري را كه در بدو ورودم داشتم دارم و معتقدم كه رحمتي يكي از بهترين دروازه‌بان‌هاست. اما در حال حاضر بازيكناني داريم كه در دور مقدماتي به ما كمك كردند، از جمله مكاني، احمدي، حقيقي و دانيال داوري كه اولويت با آنهاست؛ شايد بعدا اتفاق ديگري بيفتد. »
  
 اردو به ما كمك مي‌كند
كرش همچنين درباره شايعاتي كه درباره همكاري ادو بازيكن سابق برزيل و آرسنال با تيم ملي مطرح مي‌شود هم صحبت كرد. « ادو مدير ورزشي باشگاه كورينتيانس و دوست خوب من است و به ما كمك خواهد كرد. در مورد فرگوسن هيچ اطلاعي ندارم كه منشأ شايعه  از كجاست. »
 
  شفاف است ديگر مرا نمي‌خواهند
كرش پس از جام جهاني در ايران مي‌ماند يا نه، اين سؤال هواداران فوتبال است. پس از درخواست كرش براي افزايش 40 درصدي قراردادش بود كه فدراسيون تمديد قرارداد با اين مربي را منوط به كمك وزارت ورزش كرد. وزارت هم به طور غير مستقيم اعلام كرده كه پولي ندارد تا بخواهد براي ماندن كرش هزينه كند. همين بود كه كفاشيان اعلام كرد بايد به دنبال مربياني باشيم كه با هزينه مان جور در بيايد. اين اتفاقات سبب شد تا كرش پنج شنبه در مورد تمديد قراردادش با ايران اين طور جواب بدهد: « قبلا هم گفتم باز هم تأكيد مي‌كنم اگر بعد از جام جهاني برنامه‌ريزي خوبي داشته باشيم و پيش از جام ملت‌هاي آسيا مشكلات را نداشته باشيم، مي‌توانيم از استراليا با مدال بازگرديم. شرايط شخصي من مهم نيست و هم‌اكنون تمركزم روي تيم ملي است، اما شما اگر در جايگاه من بوديد و بعد از 10 ماه اين شايعات را مي‌شنيديد، چه فكري مي‌كرديد؟ شفاف است كه در اينجا مرا نمي‌خواهند!»
كفاشيان هم در مورد اينكه كرش اعلام كرده با شايعاتي كه در 10 ماه اخير رخ داده، شفاف است كه اينجا مرا نمي‌‌خواهند، گفت: «اتفاقات 10 ماه اخير را نمي‌دانم چيست. در يكي دو ماه گذشته در مورد تمديد قرارداد با او صحبت كرده‌ايم اما براي اينكه بخواهيم قطعا كاري را انجام بدهيم حق ماست كه نسبت به تعهد خود فكر كنيم تا بودجه آن فراهم شود. نمي‌خواهيم چالشي به وجود آيد. بايد سرمربي‌اي بياوريم كه بتوانيم خواسته‌هايش را برآورده كنيم. اينكه يك سرمربي بيايد و نتوانيم پول او را بدهيم و بعد او شكايت كند به درد نمي‌خورد. بايد گزينه‌اي بياوريم كه در حد پول‌مان باشد كرش گزينه اول ماست، از عملكرد او هم راضي هستيم اما اگر بتوانيم خواسته او را تأمين كنيم قطعا با او تمديد خواهيم كرد. »
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار