کد خبر: 642634
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۳
نماینده مردم خلخال در مجلس:
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان براساس عقد تفاهمنامه برای مشارکت در اجرای طرح‌های اقتصادی استان اردبیل، در تکمیل کارخانه سیمان خلخال وارد می‌شوند.

جلیل جعفری‌بنه خلخال در گفت‌و گو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار داشت: این کارخانه از پیشرفت فیزیکی محدودی برخوردار است و قرار شد با سرمایه‌گذاری آذری‌ها تکمیل شود.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه سیمان خلخال از 20 سال پیش شروع و از سه سال پیش متوقف شده است، تصریح کرد: با مذاکرات صورت گرفته با سفیر جمهوری آذربایجان زمینه برای جلب نظر سرمایه‌گذاران آذری برای سرمایه‌گذاری در این پروژه فراهم می‌شود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که مشارکت آذربایجانی‌ها در تکمیل و بهره‌برداری از کارخانه سیمان خلخال زمینه را برای حضور دیگر سرمایه‌گذاران این کشور در اجرای طرح‌های اقتصادی و گردشگری خلخال فراهم کند.

جعفری‌بنه خلخال با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و نیمه‌کاره رها شدن بسیاری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی در استان اردبیل خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی تنها راه کار مناسب برای رهایی از این مشکل جلب نظر سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است.

وی با درخواست از مسئولان و مدیران بانک‌های استان برای حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اضافه کرد: در این صورت می‌توان امیدوار بود که بحث توسعه استان و شهرستان خلخال در آینده تحقق پیدا کند.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابراز علاقمندی سفیر جمهوری آذربایجان برای اتصال راه آهن این کشور به راه آهن ایران از طریق مرزهای استان اردبیل بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی باید زمینه این امر را فراهم کند.

در این نشست سفیر جمهوری آذربایجان در ایران نیز از اعلام آمادگی کشورش برای سرمایه‌گذاری این کشور در طرح‌های عمرانی و اقتصادی ایران خبر داد و یادآور شد: اتصال خط راه آهن جمهوری آذربایجان به ایران از طریق استان اردبیل می‌تواند جمهوری آذربایجان را به کشورهای اروپایی وصل کند.

جوانشیر آخونداف گفت: هم اکنون برای رسیدن به این هدف جمهوری آذربایجان نیاز به احداث هشت کیلومتر خط راه آهن جدید و اتصال به مرزهای استان اردبیل دارد که انتظار می‌رود طرف ایرانی نیز نسبت به احداث راه آهن تا مرزهای این جمهوری در استان اردبیل اقدام لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/

ــــــــــــــــــــــــــــــــ-

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر