کد خبر: 642513
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۲
اطلاعیه روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری درباره جشن حاشیه ساز کاخ سعدآباد
روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در اطلاعیه‌ای توضیحاتی را در خصوص جشن میلاد حضرت زهرا (س) که در کاخ سعد آباد و به میزبانی همسر رئیس‌جمهور برگزار شد، ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوی، روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری در خصوص جشن میلاد حضرت زهرا (س) اطلاعیه ای صادر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است.

بسمه تعالی

پاسداشت فرهنگ غنی اسلامی – ایرانی در سالی که توجه به اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است؛ نیازمند معرفی و تبیین شعائر و نمادهای والای فرهنگ ناب محمدی (ص) است. در این میان؛ تبیین شخصت سرور بانوان دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) که مهمترین الگو برای زیست مومنانۀ زنان در ایران اسلامی است، از یکسو جایگاه رفیع زن در عرصه فعالیتهای اجتماعی نظام مقدس اسلامی را به تصویر می کشد و از سوی دیگر مهر بطلانی بر سیاه نمایی ها و ادعاهای دروغین نظام فرهنگی و حقوق بشر غربی، در خصوص بانوان ایران عزیز خواهد بود. چنانچه رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با جمعی از بانوان فرمودند: «برخورداری ایران اسلامی از انبوه زنان فرزانه، تحصیل کرده، خوشفکر و ممتاز؛ از نعمات الهی و جزو بزرگترین افتخارات جمهوری اسلامی است.»

امسال نیز به همین مناسبت و در امتداد سنتی هر ساله مراسم جشن ولادت زهرای اطهر (س) و روز زن؛ جشنی به میزبانی همسر رئیس جمهوری با حضور همسران سفرای کشورهای خارجی و مدیرانِ نظام اسلامی و همچنین جمع کثیری از بانوان فرهیخته ایران اسلامی برگزار شد. بویژه میهمانان خارجی فرصتی یافتند تا ضمن آشنایی با ابعاد شخصیت و زندگانی دخت گرامی پیامبر اسلام (ص)، با گوشه هایی از فرهنگ و سبک زندگی اسلامی و ایرانی آشنا شوند. چنانچه ویژگی مجالس مولودیِ مختص بانوان است؛ در این جلسه با رعایت تمام جنبه های شرع مقدس و شوونی که مجالسی از این دست دارد، تعدادی از دختران خردسال به شادمانی پرداختند و نمونه های از پوشش و حجاب زنان اقوام مختلف ایرانی در ادوار و مناطق مختلف به نمایش درآمد.

در کمال تعجب و تاسف، جشنی که معطر به نام صدیقه طاهره (س) و مربوط به پاسداشت شخصیت آن حضرت بود، از آسیبِ نگاههای ابزاری و سیاسی در امان نماند. و بر خلاف موازین اسلام عزیز، اخلاق محمدی (ص) و حتی اصول حرفه اطلاع رسانی؛ موجی از شایعات، افترا، اکاذیب و پیامک هایی به صورتی هماهنگ در فضای رسانه ای کشور منتشر شد. این در حالی بود که هیچیک از مطالب منتشره مستند نبود و متاسفانه افرادی نیز که به تریبونهای عمومی کشور دسترسی دارند بدون اینکه از حقیقت ماجرا مطلع باشند، و بدون تحقیق، آن را دستمایه ای برای متهم نمودن دولت به بی توجهی به فرهنگ والای دینی کردند. حال آنکه با دروغ و افترا نمی توان به بام سعادت رسید. و همچنین نمی توان خدمتگزاران مردم را از مسیر فرهنگ راستی، راستگویی، اعتدال و رونق و تعالی کشور بازداشت.

دفتر نهاد ریاست جمهوری که رعایت حرمتِ خاندان عصمت و طهارت علیهم السلام را اوجب واجبات و مهمترین مصالح نظام اسلامی می داند از ذکر افتراها و مطالب کذبی که متاسفانه و به دروغ به این مراسم منتسب گردید، خودداری می کند. امیدواریم همه اهالی رسانه و عزیزانی که تریبونهای مختلف را به عنوان امانتی الهی در اختیار دارند؛ ضمن توجه بازدارنده در قبال اینگونه رفتارها تلاش خود را معطوف به حراست از مقدسات دینی و باورهای مردم مومن و عزیزمان نمایند و راه را برسوء استفاده های سیاسی و ابزاری سد نمایند.

ان شاءالله در سال فرهنگ؛ اخلاق اسلامی که مهمترین آموزه پیامبر اعظم (ص) برای جهان بشریت است، سرلوحه رفتارها قرار گیرد و چراغ راه سعادت در حیات فردی و اجتماعی گردد. ان شاء الله

روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
1
اگر راست می گویند فیلم آن را بخش کنند
کودکان اینها در کاخ شادمانی می کنند و کودکان ما در خاک و بیابان
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
0
تبعيدي ربذه كجايي
ناشناس
|
UNITED KINGDOM
|
۰۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
دست مدیری اگر در جیب عمومی مسلمین یافت شود باید با آهن گداخته داغ شود که برای تولد همسر امیرالمومنین(ع) از حق مسلمانان مظلوم ... ایرانیان هزینه می‌کند.
دکتر سیدجواد هاشمی فشارکی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
با سلام - لطفا بجای این بیانیه کلی گویی دفتر رییس جمهور توضیح دهد که :
1- ایا مهمانی شخصی همسر رییس جمهور بوده یا نه ؟ درهردو صورت با چه مجوزی وچه توجیهی ؟
2- چرا درکاخهای زمان طاغوت برگزار شده است؟
3- چرا در سالروز اقتصاد مقاومتی ، ریخت پاش شده است واز جیب بیت المال چنان خرجهایی شده است ؟
4- دادن هدیه های سنگین چه توجیهی دارد ؟
5- رفتارهای مغایر دینی چه نسبتی با جشن میلاد حضرت زهرا دارد؟
6- فهر ست اسامی مهمانان اعلام شود تا مشخص شود مهمانی چه سمت وسویی داشته است .
7- فراکسیون زنان مجلس لازم است تحقیق وتفحص کرده و حقوق ملت را از مهمانان و میزبان باز ستاند
- با احترام - فشارکی
مرتضی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
0
این ادعا راخیلی ساده میشوداثبات کرد مدعیان عکس وفیلم مراسم ساده راپخش کنندمگر تکریم مقام زن ازمنظر اسلام نبوده
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
5
اگه راست میگین چرا مراسم را پخش نمیکنید تا بقیه مردم هم از این جشن فرهنگی!!!!استفاده کنند....
از اهالی روستای ارسک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
2
برپایی مجلس ولادت حضرت زهرا ( س ) در کشور ما تعریف مشخصی دارد.
در بسیاری از محافل و مجالس کشور ما برنامه های بزرگداشت ولادت حضرت زهرا ( س ) بر پا شده و می شود، اما با مبانی و الگو تعاریف ارائه شده از سوی بزرگان دین انطباق دارند.
احتمال دارد که مراسماتی هم از انطباق با موازین اسلامی فاصله داشته باشند.
قیاس ما می بایست قاعدتاً با مراسماتی باشد که در شکل مطلوب برگزار شده و می شوند.
این که مجلسی برگزار شده، دارای طراحی برنامه ی شایسته ای نبوده، اجرای با مشکلی داشته، این یک طرف
اما طبیعی است که کسی که طراحی برنامه ی مناسب نداشته، اجرای برنامه ی مناسبی نداشته، دارای چه نگرش و اندیشه ای هست.
از چنین اندیشه ای نمی توان سلامت نفس را انتظار داشت.
چنین نفس آسیب دیده ای بعید نیست که بر عملکرد اشتباه خود هم اصرار و لجاجت داشته باشد
لجاجت اعتقاد انسان را سست می کند.
ما سعی بر آن داریم که دل دوستان انقلاب اسلامی و مردم مملکت مان ناراحت نشود
ما سعی داریم دشمنان ما از ضعف های ما دلشاد نشوند
ما سعی می کنیم به دوستانمان بگوییم نصیحت کنید، تذکر بدهید، اما خودزنی نکنید، ما افراد یک خانواده هستیم و مشکلاتمان را باید به خوبی بتوانیم حل کنیم
اما هر چه به عملکرد مسؤولین دولتی نگاه می کنیم و می خواهیم مسأله را آبرومندانه و مصلحت اندیشانه جمع و جور کنیم، با این کوبیدن بر طبل لجاجت و اصرار بر عملکردشان و توجیه و خدای ناکرده باب کتمان و کذب که نمی شود مردم را فریب داد. مردم ما آمادگی این را دارند که اگر ما خطایی از دستمان در رفت و عذرخواهی کردیم ما را ببخشند. اما اگر بخواهیم با احساسات شان بازی کنیم و اصرار بر خطای خود داشته باشیم، در مقابل این عملکرد ما واکنش نشان خواهند داد و این وضعیت به نفع مملکت نیست. بیایید صادقانه با خدای خود خلوت کنید و اگر متوجه شدید که اشتباهی از جانب شما صورت گرفته است، توبه کنید و در صدد اصلاح برآیید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
1
شتر سواری دولا دولا نمیشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
0
شتر سواری دولادولا نمیشه
رضا یگانه
|
UNITED KINGDOM
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
0
با سلام و تشکر بابت این خبر
متاسفانه هنوز افرادی هستند که نمی توانند شادی ملت ایران را ببینند و با اشغال صندلیهای سیاسی به بنه خذمت به مردم دولت واقعا مردمی و با شخصیت و باسواد را مورد اهانت قرار میدهند و فکر میکنند مردم خوابند.
انشاالله در اینده دست اینها هم مانند رئیسانشان که دم از عدالت میزدند برای همگان رو شود .
امین یا رب العالمین.
عبدالله منتقد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
0
3
براي اينكه شيطنتشان لو نرود مراسم را زاننه برگزار كرده اند و خوب زن ها هم بي حجاب بوده لذا امكان پخش آن نيست !! ثانيا اين ها اگر نفاق نداشتند چرا مراسم را در كاخ برگزار كردند ؟! مگر نستجير بالله حضرت فاطمه (س) كاخ نشين بودند ؟ نفرين خدا بر ظاهر سازان .
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
1
0
بدبختی رییس جمهور یک مراسم گرفته چرا شما سیاسی می کنید شما چرا تهمت به بی حجابی می زنید مگه شما آنجا بودید خدا از شما نگزرد. اگر مراسم را در تالار برگزار می کرد یه چیز می گفتید در خانه برگزار می کرد یه چیز می گفتید بابا بسه دیگه ول کنیثد این دولت را بگزارید کارشان را بکنند اینقدر سنگ نیندازید .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار