کد خبر: 642012
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۷
وزير خارجه عمان:

وزير امور خارجه عمان اعلام كرد نيازي به وساطت ميان ايران و عربستان نيست اما كشورش آماده‌ است براي تقريب نظرات دو طرف ميانجيگري كند.

به گزارش فارس، يوسف بن علوي روز يك‌شنبه در گفت‌وگويي با روزنامه الحيات چاپ لندن، اعلام كرد كه كشورش آمادگي دارد براي رفع اختلافات ميان تهران و رياض ميانجيگري كند. بن علوي شرط آمادگي كشورش را آمادگي عربستان و ايران عنوان كرد و افزود كه اختلافات دو كشور «انباشته شده است و برخي از آن هم شخصي است و ربطي به منافع دو كشور ندارد». بن علوي در پاسخ به سؤالي در مورد اينكه چرا عمان بين ايران و 1+5 ميانجيگري كرده است گفت: «اولا ما مثل برادران خود در شوراي همكاري خليج فارس بسيار تمايل داريم كه ابزارهاي ثبات را در تمام منطقه فراهم كنيم، زيرا ادامه پيشرفت و قدرت ما براي كمك به ديگر كشورهاي عربي زماني دست خواهد داد كه باثبات باشيم، ولي زماني كه ما به دلايلي كه مربوط به خودمان مي‌شود يا مربوط به اطرافيان ما، ثبات نداشته باشيم امكان پيشرفت نخواهيم داشت و اين مسئله بنيان اساسي سياست‌هاي عمان در قبال ديگر كشورها را تشكيل مي‌دهد».
 
وي افزود: «ما مي‌دانيم و درك مي‌كنيم كه رابطه بسياري از برادران عرب ما و كشورهاي عربي حوزه خليج فارس با ايران و امريكا خوب نيست. وي در ادامه گفت: ‌مسئله بعدي اين است كه روابط ما با دو طرف اختلاف هسته‌اي يعني تهران و واشنگتن بر مبناي واقعيت، صراحت و شفافيت است و چيزي كه الان روي داده اين است كه دو كشور ايران و امريكا قانع شده‌اند كه بايد توافق كنند. وزير خارجه عمان تصريح كرد كه در مورد مسئله هسته‌اي ايران چندين ديدگاه وجود دارد، يكي اينكه موضوع هسته‌اي ايران يك مسئله بين‌المللي است و ما نبايد در آن دخالت كنيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار