کد خبر: 641880
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
دكتر ابهري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين»:
يك آسيب‌شناس اجتماعي بر اين باور است كه 90 درصد تبليغات ماهواره اي درمورد چاقي و لاغري و مشكلات جنسي است و اين به دليل آن است كه آنها تصور مي كنند كه مشكل اساسي جامعه ما اينگونه موارد است.
جوان‌آنلاين: دكتر مجيد ابهري در گفت‌وگو با «جوان‌آنلاين» با بيان اينكه تبليغات ماهواره اي توهين به شعور مردم ايران است، اظهارداشت: متاسفانه برخي از شبكه هاي ماهواره اي و مديران آنها از آنجا كه زندگي خود را ملاك قضاوت درباره مردم ايران قرار داده اند، تصور مي كنند زنان و مردان ايراني فقط نگران بيني، چاقي و لاغري، كوتاهي و بلندي قد و يا مسائل جنسي خود هستند.
 

به گفته وي، چهار سال پيش اعلام كردند داروهاي لاغري كه توسط ماهواره ها تبليغ مي شوند؛ داراي مواد مخدر شيشه بوده و داروهاي چاقي نيز داراي موادي هستند كه كمترين آنها كورتن است.
 

اين متخصص علوم رفتاري و آسيب شناس اجتماعي تصريح كرد: متاسفانه بعضي از افراد تصور كردند ما با شبكه هاي ماهواره اي مشكل داريم، كه البته مشكل ما با اين شبكه ها فرهنگي و اخلاقي است.
 

ابهري عنوان كرد: با توجه به اين نكته كفش هاي لاغري و دمپايي هاي بلندقد نمودن افراد نيز به بازار معرفي شدند در حالي كه عرضه اينگونه اقلام توهين به شعور و عقل مردم است. مگر مي شود با پوشيدن كفش لاغر يا چاق شد، يا قدبلند و كوتاه شد و يا وسيله اي عرضه مي شود كه بيني را كوچك مي كند؛ 90 درصد تبليغات ماهواره اي درمورد چاقي و لاغري و مشكلات جنسي است و اين به دليل آن است كه آنها تصور مي كنند كه مشكل اساسي جامعه ما اينگونه موارد است.
 

وي افزود: بسياري از داروهاي تبليغي در ماهواره ها علاوه بر زيان هاي خطرناك بر كليه و كبد و قلب و مغز در درازمدت باعث از كارافتادن اين اعضا و مرگ مي شود؛ منتهي مرگ هاي ناشي از مصرف اينگونه داروها هيچ جا اعلام نمي شود چرا كه به تدريج باعث پايان زندگي مي گردد.
 
 
اين جامعه شناس گفت: در بعضي از موارد بلافاصله بعد از مصرف اين داروهاي تبليغي، مرگ به سراغ فرد آمده كه تا امروز سه نفر به اين شكل جان خود را از دست داده اند و يا حدود 11 نفر با مصرف شامپوهاي تقويت مو دچار كچلي شده اند.
 

ابهري ادامه داد: داروهاي ماهواره‌اي توسط سازمان هاي بهداشتي و درماني كشور تاييد نشده و اگر اين سازمان ها اينگونه داروها را تاييد و تصويب نكنند، مفهوم آن زيان آور بودن توليدات مزبور خواهد بود.
 

این پژوهشگر علوم اجتماعی با اشاره به اینکه در بسیاری از موارد مافیای مواد مخدر برای جلب مشتری و انحراف افکار عمومی نام‌های جدیدی برای مواد مخدر انتخاب می‌کند، گفت: "نخ، برنج، آیس و اشک خدا" موادی هستند که همگی از آمفتامین‌ها تشکیل شده‌ و به نوعی همان شیشه و کراک می‌باشند.
 

به گفته ابهري، علت این تغییر نام و نام‌گذاری‌های عجیب و غریب، فریب جوانان است تا نشان دهند می‌خواهند مواد جدید و دیگری را عرضه کنند، در حالی که این گونه نیست.
 

وی ادامه داد: زنان و دختران در حال حاضر با توجه به تبلیغات دروغ ماهواره‌ای برای لاغری و آب شدن چربی‌ها مصرف شیشه‌شان نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده است و اين در حاليست كه 95 درصد از داروهای لاغری که در ماهواره تبلیغ می‌شود، دارای شیشه است.
 
 
اين آسيب شناس اجتماعي اظهاركرد: متاسفانه برخي از افراد فكر مي كنند راهنمايي ها و دلسوزي هاي كارشناسان داخلي بي جهت و براي دشمني با ماهواره هاست، در حالي كه نگراني صاحب نظران ايراني درمورد سلامت هموطنان است.
 

ابهري به رسانه ها توصيه كرد تا ضمن اطلاع رساني واقعيت ها را به مردم بگويند و آنها را از خطرات موجود آگاه سازند تا هم پول و هم جان آنها به خطر نيفتد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
حسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
3
با سمه تعالی سلام برشما این شبکه های ماهواره ای مخرب قوام وبنیان خانواده وضد فرهنگی ومروج فساد اصولاجهت ارتباط با مخاطبان خود در ایران از شماره پیامک وتلفن اکثرا فعال در شرکت مخابرات وهمراه اول وایرانسل وتالیا استفاده مینمایند . جرا این شرکتهای مخابراتی داخلی حاضر نیستند برای نفع جامعه از نفع وسود مالی خود چشم پوشی نمایند!؟ نهاد های مسئول جرا ساکتند؟ باسپاس
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
سلام صحیح است بلافاصله باید شماره های اعلام شده از طرف مخابرات و... مسدود وغیر فعال شود . سپاسگزار
حمید رضا سنجری
|
ROMANIA
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
1
وقتی یه غیر ایرانی تبیلغات این شبکه های فارسی زبان ماهواره ای می بینه تو ذهنش ایرانیها رو یه سری آدمهای دماغ گنده چاق کوتوله عقیم تصور میکنه .

اکثر شرکت ها و فرو شندگان یه سیم کارتی دو هزار تومنی ایرانسل دارن و جالب اینکه هموطنان خودمون هم ازشو خرید میکنن . افسوس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار